• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20160728_220955-01.jpeg
G-7800 tror jag den hÀr heter. NÄgon som vet nÄgot kul om den?

Vilken skall jag köpa?
image.jpeg

TJ Maxx! Visste inte att de hade G-shocks. Ska snart till Florida igen, dÄ ska jag botanisera lite Marshalls, TJ Maxx och Ross, tycker det Àr roliga butiker, hittar sÀllan klÀder (förutom undertröjor!) men kul att gÄ runt!

Tycker den till vÀnster. Den röda ser för... röd ut? Lite för mörk pÄ bilden! Camo Àr stenhÄrt!

TJ Maxx! Visste inte att de hade G-shocks. Ska snart till Florida igen, dÄ ska jag botanisera lite Marshalls, TJ Maxx och Ross, tycker det Àr roliga butiker, hittar sÀllan klÀder (förutom undertröjor!) men kul att gÄ runt!

Tycker den till vÀnster. Den röda ser för... röd ut? Lite för mörk pÄ bilden! Camo Àr stenhÄrt!
Visste inte heller att dem hade det haha. Jag postade en bild tidigare pÄ flertalet svarta shocks, fotot dÄ taget pÄ Wallmart :woot:
Tycker jag du gör rÀtt i, vÀldigt kul och jag har faktiskt hittat en hel del bÄde pÄ Marshalls och TJ som jag har köpt under veckan :)

Tack för input!

Finns det nÄgon G-Shock med GPS som man kan ha för att se hur lÄngt man kutat, eller Àr det en vanlig G som gÀller för att se hur lÀnge man kutat? Inte sÄ sugen pÄ Suunto, Garmin, Polar m.m

Snygg klocka:) Är den köpt i Sverige? Kanske Ă€r den inspirerad av DW-5500C
G-5500_22.jpg

Obs lÄnad bild
Den Àr köpt i England. Det Àr mycket metall och den Àr riktigt tung. Inte min klocka utan provade den pÄ armen nÀr jag grottade ner mig i en kompis klocksamling. Men han visste ingenting om den och jag hade aldrig sett den modellen förut.

Om nÄgon springer pÄ bezel till en DW-6500 alternativt en hel klocka med grön text pÄ bezeln sÄ fÄr ni gÀrna hojta till.

Aldrig Àgt en G-Shock men börjar bli riktigt sugen, men det finns ju sÄ sjukt mÄnga modeller sÄ man blir snurrig. Har spanat in Mudmaster GWG-1000-1A som ser riktigt grym ut.
(LĂ„nad bild)
Satellite

Den Àr ju lite dyrare Àn mÄnga andra modeller och frÄgan Àr om det Àr vÀrt det? Finns det liknande modeller som Àr nÀstan allt vad denna Àr? :)

Aldrig Àgt en G-Shock men börjar bli riktigt sugen, men det finns ju sÄ sjukt mÄnga modeller sÄ man blir snurrig. Har spanat in Mudmaster GWG-1000-1A som ser riktigt grym ut.
(LĂ„nad bild)
Satellite

Den Àr ju lite dyrare Àn mÄnga andra modeller och frÄgan Àr om det Àr vÀrt det? Finns det liknande modeller som Àr nÀstan allt vad denna Àr? :)
Kolla GG-1000 serien. Det Àr lillebrorsorna till den dÀr. Scrolla ned hÀr...
http://www.casio-intl.com/asia-mea/en/wat/g_shock/mudmaster/

EDIT: Köp till ett svart band (eller grönt, eller bÄda) till den hÀr, sÄ har du en riktig tuffing! :cool:
GG-1000-1A5.png

(LĂ„nad bild)
Satellite

Den Àr vÀrd det. Jag har haft mÄnga shocks, men mudmastern Àr ballast. Svenskt list pÄ 8,5 tycker jag Àr ok. Allt under det ett fynd.

Jag valde gula varianten:

Tillbaka
Topp