Urtyp
Guld
Vilken skönhet!Ny square i dag
Den litt uvanlige WW-5300C-1
![Raising hands :raised_hands: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f64c.png)
![Star-struck :star_struck: đ€©](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f929.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilken skönhet!Ny square i dag
Den litt uvanlige WW-5300C-1
Snygg! Matchar Ă„rstiden
Snygg! Matchat ÄrstidenMin ligger hos Circle-K, ska nog hÀmta den imorgon.
Jag testade litet olika stĂ€llen i min lĂ€genhet hĂ€r i UmeĂ„ och fick klockorna att synka regelmĂ€ssigt var som helst efter vĂ€ggen mot norr men det funkade inte pĂ„ södra sidan... Nu synkar de t.o.m. i klocklĂ„dan.Haft den hĂ€r i sovrumsfönstret. Blev helt paff nĂ€r jag sĂ„g att den synkat. Aldrig hĂ€nt pĂ„ mina breddgrader i Ăstersund. Kan det ha med vĂ€dret att göra och hur signalerna studsar. Fönstret Ă€r riktat mot nord-ost vilket borde vara helt fel?
![]()
Ja det var lite otippat att det var just i det fönstret. Funderar pĂ„ om nordost tar in sĂ€ndaren pĂ„ brittiska öarna isf tyskland.Jag testade litet olika stĂ€llen i min lĂ€genhet hĂ€r i UmeĂ„ och fick klockorna att synka regelmĂ€ssigt var som helst efter vĂ€ggen mot norr men det funkade inte pĂ„ södra sidan... Nu synkar de t.o.m. i klocklĂ„dan.Det Ă€r bara att testa olika stĂ€llen tills du hittar rĂ€tt. Om det funkar i UmeĂ„ sĂ„ borde det funka i Ăstersund tycker jag.
Nu börjar den bli prisvÀrd. GWG-1000 borde alla ha i sin samling.Mudmastern prisbumpad
Avslutad - SĂ LD Prisbump! Casio G-shock Mudmaster GWG-1000-1A
SĂ€ljer nu min mudmaster GWG-1000-1A, inköpt av mig 2017 och varit med mig i vĂ„tt och torrt sen dess. Fint skick men finns nĂ„gra mĂ€rken i plasten som syns pĂ„ de vĂ€ldigt osmickrande bilderna men allt som allt i fint skick. Ăr fullset med allt som följde med vid inköp. Pris: 3400 3100kr inklusive...klocksnack.se
TÀnk pÄ att vi Àr en vecka in i Ärets fattigaste mÄnadDenna nÀstan nya GW-5000U Àr svÄrsÄld!
![]()
Jo sÄ Àr det sÄklart! jag fÄr ta omtag i februari verkar det somTÀnk pÄ att vi Àr en vecka in i Ärets fattigaste mÄnad![]()
Vad ligger priset pÄ?Denna nÀstan nya GW-5000U Àr svÄrsÄld!
![]()
Jag tycker att det vita bandet frĂ„n tex 5600mw skulle passa bra ihop med den.Ăr den hĂ€r en bra combination?
![]()
Jag tÀnkte ocksÄ pÄ att vit band skulle passa, men har inget vit band med snabblÄs hemma.Jag tycker att det vita bandet frÄn tex 5600mw skulle passa bra ihop med den.
Bandet till GA2100-7 har quick release. Men det borde funka med bandet utan quick realse ocksÄ?Jag tÀnkte ocksÄ pÄ att vit band skulle passa, men har inget vit band med snabblÄs hemma.
@L&W kan du koden till vit band med snabblÄs?
Allt gÄr vÀl att sÀlja snabbt om man bara sÀtter priset lÄgt nog. Att fÄ "rÀtt" pris för den kan ta litet lÀngre tid. SjÀlv har jag avgett ett nyÄrslöfte om att inte köpa nÄgon klocka i Är.Denna nÀstan nya GW-5000U Àr svÄrsÄld!
![]()
Har funderat pÄ samma sak men vet helt enkelt inte. GÄr det att se vilken sÀndare den synkat mot tro?Ja det var lite otippat att det var just i det fönstret. Funderar pÄ om nordost tar in sÀndaren pÄ brittiska öarna isf tyskland.
Tror inte man kan kolla vilken sÀndare det Àr. Googlade lite och som jag förstÄr det Àr det olika frekvenser. Finns en lÄngvÄg frÄn england och de gÄr vÀl lÀngre om samma gÀller som för vanlig radio. Hur var det nu⊠fm Àr frekvensmodulator och am amplitudmodulator.Har funderat pÄ samma sak men vet helt enkelt inte. GÄr det att se vilken sÀndare den synkat mot tro?
SÀger som jag sa till @livinl0ud igÄr..Byter till MRG. Fick flytta ut microjusteringen ytterligare ett hack
![]()
Kul! Hur Àr 140 jÀmfört med 110?Testar en GA-140 "Deadpool". Blev överraskad av storleken. Jag har inte förvÀntat mig att den Àr lika stor som en King! En rolig detalj Àr att subdials Àr tintad i laxrosa och passar bra ihop med övriga röda detaljer pÄ klockan. Synda att de inte Àr bakgrundsbelysta och Àr rÀtt svÄrt att lÀsa av nÀr det Àr mörkt. Men det stör inte mig sÄ mycket. Jag gillar den retro stilen sÄ pass mycket att jag har en till pÄ vÀg, fast i annan fÀrg.
![]()
2100:- ink frakt!Vad ligger priset pÄ?
FrĂ€sch. Ăr bandet skönt?