• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fick min idag @Derix , inga vidare bilder men den Ă€r grym! Riktigt kap för sitt pris 😎
02DDBB4F-F27C-4D24-9D2A-40ADF5666D23.jpeg
D121EDE2-F908-467F-958C-2DA67BAD3A59.jpeg
A8F639B8-7669-4A57-A81F-CA828F733C1B.jpeg

Haft den hĂ€r i sovrumsfönstret. Blev helt paff nĂ€r jag sĂ„g att den synkat. Aldrig hĂ€nt pĂ„ mina breddgrader i Östersund. Kan det ha med vĂ€dret att göra och hur signalerna studsar. Fönstret Ă€r riktat mot nord-ost vilket borde vara helt fel?
097CCEF2-193B-40FD-AD66-C6FAC509015B.jpeg
Jag testade litet olika stĂ€llen i min lĂ€genhet hĂ€r i UmeĂ„ och fick klockorna att synka regelmĂ€ssigt var som helst efter vĂ€ggen mot norr men det funkade inte pĂ„ södra sidan... Nu synkar de t.o.m. i klocklĂ„dan. 🙂 Det Ă€r bara att testa olika stĂ€llen tills du hittar rĂ€tt. Om det funkar i UmeĂ„ sĂ„ borde det funka i Östersund tycker jag.

Mudmastern prisbumpad :)

Jag testade litet olika stĂ€llen i min lĂ€genhet hĂ€r i UmeĂ„ och fick klockorna att synka regelmĂ€ssigt var som helst efter vĂ€ggen mot norr men det funkade inte pĂ„ södra sidan... Nu synkar de t.o.m. i klocklĂ„dan. 🙂 Det Ă€r bara att testa olika stĂ€llen tills du hittar rĂ€tt. Om det funkar i UmeĂ„ sĂ„ borde det funka i Östersund tycker jag.
Ja det var lite otippat att det var just i det fönstret. Funderar pÄ om nordost tar in sÀndaren pÄ brittiska öarna isf tyskland.

Mudmastern prisbumpad :)
Nu börjar den bli prisvÀrd. GWG-1000 borde alla ha i sin samling.

Jag tycker att det vita bandet frÄn tex 5600mw skulle passa bra ihop med den.
Jag tÀnkte ocksÄ pÄ att vit band skulle passa, men har inget vit band med snabblÄs hemma.
@L&W kan du koden till vit band med snabblÄs?

Bandet till den hÀr skulle nog passa, men kanske Àr svÄr att fÄ tag i. (GM-5600MA-7PRM)

1641574486537.png

Senast Àndrad:
Har funderat pÄ samma sak men vet helt enkelt inte. GÄr det att se vilken sÀndare den synkat mot tro?
Tror inte man kan kolla vilken sĂ€ndare det Ă€r. Googlade lite och som jag förstĂ„r det Ă€r det olika frekvenser. Finns en lĂ„ngvĂ„g frĂ„n england och de gĂ„r vĂ€l lĂ€ngre om samma gĂ€ller som för vanlig radio. Hur var det nu
 fm Ă€r frekvensmodulator och am amplitudmodulator.

Testar en GA-140 "Deadpool". Blev överraskad av storleken. Jag har inte förvĂ€ntat mig att den Ă€r lika stor som en King! En rolig detalj Ă€r att subdials Ă€r tintad i laxrosa och passar bra ihop med övriga röda detaljer pĂ„ klockan. Synda att de inte Ă€r bakgrundsbelysta och Ă€r rĂ€tt svĂ„rt att lĂ€sa av nĂ€r det Ă€r mörkt. Men det stör inte mig sĂ„ mycket. Jag gillar den retro stilen sĂ„ pass mycket att jag har en till pĂ„ vĂ€g, fast i annan fĂ€rg. 🙂
PXL_20220107_174617997.NIGHT-01.jpeg

Testar en GA-140 "Deadpool". Blev överraskad av storleken. Jag har inte förvĂ€ntat mig att den Ă€r lika stor som en King! En rolig detalj Ă€r att subdials Ă€r tintad i laxrosa och passar bra ihop med övriga röda detaljer pĂ„ klockan. Synda att de inte Ă€r bakgrundsbelysta och Ă€r rĂ€tt svĂ„rt att lĂ€sa av nĂ€r det Ă€r mörkt. Men det stör inte mig sĂ„ mycket. Jag gillar den retro stilen sĂ„ pass mycket att jag har en till pĂ„ vĂ€g, fast i annan fĂ€rg. 🙂
PXL_20220107_174617997.NIGHT-01.jpeg
Kul! Hur Àr 140 jÀmfört med 110?

Tillbaka
Topp