• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

64EB9673-29F2-4F17-9137-7AB10A62EC0F.jpeg

Nyfiken frĂ„ga, vid ”normal” cirkulation bland flera armbandsur, hur lĂ€nge rĂ€cker batteriet pĂ„ en g-shock? Det stĂ„r i 2 Ă„r i specen pĂ„ de flesta men vad Ă€r er erfarenhet?
Min enda casio Àr en w158 och den gick typ 30 Är (arvegods frÄn min morfar) innan den gav upp
 Betydligt lÀngre Àn specen alltsÄ.

kÀnns lite osexigt att behöva byta varannat Är?

Nyfiken frĂ„ga, vid ”normal” cirkulation bland flera armbandsur, hur lĂ€nge rĂ€cker batteriet pĂ„ en g-shock? Det stĂ„r i 2 Ă„r i specen pĂ„ de flesta men vad Ă€r er erfarenhet?
Min enda casio Àr en w158 och den gick typ 30 Är (arvegods frÄn min morfar) innan den gav upp
 Betydligt lÀngre Àn specen alltsÄ.

kÀnns lite osexigt att behöva byta varannat Är?
Batteritiden Àr oftast tilltagen i underkant. :)

Jag har antagit det men kan man rÀkna 3, 8 eller 20Är innan byten?

Min suunto yachtsman gÄr typ 4-5 men man byter sjÀlv
.
NÄnting sÄnt, och dom allra flesta Àr busenkla att byta pÄ sjÀlv oxÄ.. Ett eller tvÄ batteri och en AC-reset sÄ Àr man hemma.
Har man dÄ bara inte helt mittopererad tumme sÄ löser det sig.;)

NÄnting sÄnt, och dom allra flesta Àr busenkla att byta pÄ sjÀlv oxÄ.. Ett eller tvÄ batteri och en AC-reset sÄ Àr man hemma.
Har man dÄ bara inte helt mittopererad tumme sÄ löser det sig.;)
Vad Àr en AC-reset?
Jag har en Gulfman (inget behov av byte Ànnu) och det verkar vara 4 smÄ korsskruv sÄ det har jag nog hemma bland instrumentmejslarna. SÄ det lÄter ju bra att kunna byta sjÀlv...

Edit, hittade en bra Youtube om AC-reset

Senast Àndrad:
Jag har antagit det men kan man rÀkna 3, 8 eller 20Är innan byten?

Min suunto yachtsman gÄr typ 4-5 men man byter sjÀlv
.
Fast det skiljer frĂ„n typ 2-10 Ă„r beroende pĂ„ vilken modul det Ă€r frĂ„gan om. Rent generellt verkar dock den utsatta livslĂ€ngden vara konservativt berĂ€knad. Den Ă€r ju dessutom berĂ€knad pĂ„ att du anvĂ€nder klockan varje dag, trycker pĂ„ lysknappen nĂ„gon ggn varje dag osv... dvs INGEN i den hĂ€r trĂ„den kan svara pĂ„ den faktiska batteritiden. HĂ€r ses man med skeptiska ögon om man haft samma klocka tvĂ„ dagar i rad. 😬😜😁😅

Tillbaka
Topp