• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Trist att dom ljusa modellerna blir missfÀrgade..
Testat att tvĂ€tta med olika medel och svampar men törs ju inte gnida för mycke

Typ 6 mÄnader mellan bilderna.
Sambon anvĂ€nder sin dagligen, fĂ„r nog köpa nĂ„n mer Ă„t henne đŸ˜ŹđŸ€·â€â™‚ïž
60006C5C-EAA8-4C49-994C-0E95C658E9BB.jpeg
3ED8C585-3CBC-4B8E-9CD6-F69F231A58F2.jpeg
5B90E5F5-ED04-4C61-A873-7A1E50635910.jpeg

Fast jag tycker den blev smutsig pÄ "rÀtt sÀtt". Mkt bÀttre Àn nikotingult smuts man ibland ser pÄ vita klockor.

Sambon anvĂ€nder sin dagligen, fĂ„r nog köpa nĂ„n mer Ă„t henne đŸ˜ŹđŸ€·â€â™‚ïž
Det Àr ju bara snyggt med lite patina tycker jag sÄ lÀnge klockan i övrigt Àr funktionsduglig!

Har bĂ€gge modellerna hemma, kan försöka ordna jĂ€mförelsebild efter jobbet idag om du vill. 👍

Patina ;)
GBD-800an Àr nog den G-shock @Roosterwife kör mest med av sina :)

Fast jag tycker den blev smutsig pÄ "rÀtt sÀtt". Mkt bÀttre Àn nikotingult smuts man ibland ser pÄ vita klockor.

Det Àr ju bara snyggt med lite patina tycker jag sÄ lÀnge klockan i övrigt Àr funktionsduglig!
Jo det e ju sant, den ser ju Ă€ndĂ„ helt okej ut Ă„ funkar precis som nĂ€r den va ny 😃
Men trodde ni skulle uppmuntra mer till att köpa en till klocka đŸ€ŁđŸ€·â€â™‚ïžđŸ˜‚

Ser trevligt ut. Är den lika stor som en square?

Mudman Àr t om större pÄ pappret men upplevs mkt mindre Àn en square pÄ handleden tycker jag. Bandet Àr mycket slankare och smalare och det gör mkt för intrycket. Hade infÀstningen för bandet varit som pÄ en square hade klockan upplevts mycket större.
KĂ€nns lite som en barnklocka.

PXL_20220112_110906745.jpg

Skrev nÄgra rader omdöme om Mudman G9000 förra Äret ;

"KÀnns lite som en barnklocka. Men jag tror det Àr en vanesak. Jag Àr ju van vid King och liknande storlekar ^^
Jag tror att den upplevs lite liten för att det Àr ett litet mellanrum i övergÄngen mellan boett och bezel och blir dÄ rÀtt spinkig". Hade de fyllt ut dÀr med ett par mm plast hade den upplevts mkt större. Med andra ord, bandet som fÀster vid boetten Àr lite för smal.

Men den Àr speciell. Dubbla kronografer och dessutom har den auto-el och den gÄr pÄ ett vanligt batteri. Ingen solar alltsÄ.

Plus, men inte minst, den inre bezeln tycks vara i metall. Men det Àr ÀndÄ ingen screw back. Ovanlig modell som sagt."

Jo det e ju sant, den ser ju Ă€ndĂ„ helt okej ut Ă„ funkar precis som nĂ€r den va ny 😃
Men trodde ni skulle uppmuntra mer till att köpa en till klocka đŸ€ŁđŸ€·â€â™‚ïžđŸ˜‚
VadĂ„ en??? Klart du ska skaffa ett par nya Gs till din fruga😁 För jag skulle lĂ€tt kunna tĂ€nka mig att hon villhöver ha en Minioak och ytterligare nĂ„n till😉
@Roosterwife fĂ„r lĂ€gga upp en bild pĂ„ sin samling för inspiration 🙂

This is your best friend!!!
Hade en smutsig vit DW-6900ww-7
 denna svamp fuktad i vatten och lite lĂ€tt gnuggande sĂ„ blev klockan KRITVIT! Rekommenderas starkt! Finns att köpa pĂ„ Ica och Hemköp ocksÄ 

NĂ„gon som har koll pĂ„ ifall lĂ€nken frĂ„n exempelvis en GMW-B5000D-1 skulle passa pĂ„ min GM-2100 utan att behöva modda eller nĂ„got 😊?

Tillbaka
Topp