• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det stÀmmer! Bara undrar om vilken Àr coolare... Gravity eller mud master... :cool:
Mudmaster sÄklart. :cool:
20220120_145711.JPG

Har funderat ibland kring de dÀr ustÄende, kantiga öronen som sitter pÄ sidorna. Trycks kanten inte in i huden och orsakar smÀrta om klockan sitter lite lÄngt ner och man t ex gör armhÀvningar?
Nja det Àr nog ingen större fara, dÄ ska man ha klockan vÀldigt lÄngt ner, dessutom Àr kanterna fasade pÄ undersidan
IMG_20220120_150843705.jpg

Nice. Casio har tÀnkt pÄ det mesta hÀr.
Vad sÀger panelen, Àr DW eller GW bÀst?
Funktionellt frÀmst, ev byte av batteri bryr jag mig inte om.

Funktionellt skulle jag sÀga GW. Det som DW har som GW saknar Àr auto-repeat timer och visning av tid samtidigt som stopwatch Àr igÄng. Utöver det fÄr du Multiband 6, Tough Solar, 5 alarm, visning av tvÄ tidszoner samtidigt etc.

Men det som gör det för mig Àr att GW inte riktigt Àr lika hög. Tror det skiljer nÄgon millimeter. Kör min GW-6900 med ett band frÄn G-5000 och kan inte tÀnka mig ett bÀttre kombo.

Funktionellt skulle jag sÀga GW. Det som DW har som GW saknar Àr auto-repeat timer och visning av tid samtidigt som stopwatch Àr igÄng. Utöver det fÄr du Multiband 6, Tough Solar, 5 alarm, visning av tvÄ tidszoner samtidigt etc.

Men det som gör det för mig Àr att GW inte riktigt Àr lika hög. Tror det skiljer nÄgon millimeter. Kör min GW-6900 med ett band frÄn G-5000 och kan inte tÀnka mig ett bÀttre kombo.

Det finns hundratals 6900 att vĂ€lja mellan. SjĂ€lv bryr jag mig inte om den har solar eller inte. Utseende > funktion.🙂
PXL_20211123_100248159__01-02-01-01.jpeg

Tack för input gubbar, ja sÄ Àr det ju. Utseendet Àr viktigast.

L&W den du har Àr den knepig att fÄ tag i?

Ni som nyligen bestÀllt frÄn eBay dÀr sÀljaren Àr utanför EU, dras momsen direkt av Ebay numera? Inget mig emot att betala momsen till dem men vill liksom inte att tullverket senare insisterar pÄ att jag betalar momsen igen.

Ni som nyligen bestÀllt frÄn eBay dÀr sÀljaren Àr utanför EU, dras momsen direkt av Ebay numera? Inget mig emot att betala momsen till dem men vill liksom inte att tullverket senare insisterar pÄ att jag betalar momsen igen.
Om sÀljare vÀljer att skicka via Ebays tjÀnst (Pitney Bowes) sÄ betalar man moms i förvÀg. Du kommer inte att betala moms och tull igen nÀr den passerar tullen i Sverige.

Heads up, kommer att lĂ€gga ut min kung sĂ„ om nĂ„gon Ă€r sugen hojta till (lite battlescars etc. sĂ„ bra beater och dĂ„ ocksĂ„ bra pris). Annars kommer annons i helgen đŸ€“

(bortbytt)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp