• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dubbelcamo
 đŸ€·â€â™‚ïž
EEADD2EA-46AF-4C68-A449-095EF2869A06.jpeg

FrÄga: Rangeman // Frogman.

Jag har redan en Mudmaster men suktar efter nÄgot annat, gÀrna hyggligt likvÀrdigt gÀllande funktioner. Vad jag lÀst mig till sÄ kommer vÀl Rangeman och nyare Frogman nÀrmst.

Jag gillar min Mudmaster men tycker att den Àr lite plottrig i displayen och jag avskyr den plastiga skruvkronan... Den Àr hopplös att anvÀnda dÄ man Àr minsta fuktig om hÀnderna (för att inte tala om man har handskar).

DÀrav tÀnker jag att bÄda tidigare nÀmnda alternativ med "bara" knappar skulle vara smidigare att anvÀnda? Ni som har all universums kunskap samlad gÀllande G-Shock kanske kan hjÀlpa mig pÄ traven?

Jag sÀljer min GWG-1000 för att finansiera alternativet sÄ den ska oavsett bort.

Jag har redan en Mudmaster men suktar efter nÄgot annat, gÀrna hyggligt likvÀrdigt gÀllande funktioner. Vad jag lÀst mig till sÄ kommer vÀl Rangeman och nyare Frogman nÀrmst.

Jag gillar min Mudmaster men tycker att den Àr lite plottrig i displayen och jag avskyr den plastiga skruvkronan... Den Àr hopplös att anvÀnda dÄ man Àr minsta fuktig om hÀnderna (för att inte tala om man har handskar).

DÀrav tÀnker jag att bÄda tidigare nÀmnda alternativ med "bara" knappar skulle vara smidigare att anvÀnda? Ni som har all universums kunskap samlad gÀllande G-Shock kanske kan hjÀlpa mig pÄ traven?

Jag sÀljer min GWG-1000 för att finansiera alternativet sÄ den ska oavsett bort.
Rangeman GW-9400
Grym klocka för pengarna.
Billiga extraklĂ€der om man vill ha ombyte oxĂ„đŸ‘

Jag skulle rekommendera analoga Frogman. Den blÄa och röda Àr riktigt fina.
5ed0e73b332a309e8a5e5b4d_continut7-2.jpg

Mjaa... Vet inte om jag Àr med dig dÀr. Froggen ska vÀl ÀndÄ vara analog... Jag Àr lite motstrÀviga gubbe dÀr. Dessutom hade jag nog saknat kompass och nÄgra andra funktioner.
Du menar digital? Har bÄda och tycker bÄda Àr coola. D1000 Frogman kÀnns som en dykdator medan A1000 Frogman kÀnner mer som en snygg dykarklocka som man kan anvÀnda till vardags.

StÀmmer. Man missar tyvÀrr kompass, auto light och djupmÀtare. Men inget jag jag saknar. Irl Àr de snyggare Àn D1000.
Hmm. NÀstan sÄ att GWG-2000 blir intressant. Provade den hÀromdagen och skruvkronan pÄ den Àr Ätminstone ljusÄr bÀttre Àn den i plast. Frogmannen ser ju ut att ha en trevlig krona med bra grepp ocksÄ. FÄr ta en rejÀl funderare.

Hmm. NÀstan sÄ att GWG-2000 blir intressant. Provade den hÀromdagen och skruvkronan pÄ den Àr Ätminstone ljusÄr bÀttre Àn den i plast. Frogmannen ser ju ut att ha en trevlig krona med bra grepp ocksÄ. FÄr ta en rejÀl funderare.
Ja GWG2K Ă€r en bra alternativ ocksĂ„. Personligen gillar jag A1000 Frog mer. Men det Ă€r bara jag.🙂

Börja med att testa en Rangeman.. Dom hittar du för ca 2000 i stort sett nya..
Sen Àr det bara att gÄ pÄ GWG-2000 om du inte blir nöjd :)
Kom pÄ att G(W)-9300 Mudman kan vara en trevlig kandidat oxÄ ;)

Har nÄgon klÀmt pÄ mystic forest?

Screenshot_20220130-202204_Chrome.jpg
Screenshot_20220130-202033_Chrome.jpg

Undrar om inte @Mic1 knep en sĂ„n? đŸ€”

Edit, jepp, det gjorde han:
Japp, det Àr korrekt!
image.jpg

AnvÀnder den som beater och Àr riktigt nöjd. Displayen Àr ganska meningslös men det gör inget för mig dÄ jag inte köpte den för att ha en digital klocka. Tycker den bÀrs mindre Àn sina 45mm (har jag för mig?). BÀrs nÄgot större Àn min AP RO (41mm). VÀger typ ingenting sÄ glömmer konstant av att jag har den pÄ armen

Tillbaka
Topp