• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20220218_071607.jpg

FÄr rÀtta mig sjÀlv, dessa tvÄ finns ju ocksÄ kvar!
A28F4E5D-9559-4D96-B7C9-D249EEA0D3CE.jpeg
Jag Àr ju halvdement, fÄr rÀtta mig igen

Har ocksÄ kvar min GWF-D1000-1 som Àr signerad av skaparen av Frogman modellen (bakis som en örn var han ocksÄ enligt uppgift), har glömt hans namn men tÀnker alltid pÄ honom som en japansk Mick Jagger.
D0923065-9ABA-4BDD-9692-9172166C16FF.jpeg

Det Àr coolt med kobolt och grad 5 titan. Men den ser definitivt inte ut som att den Àr vÀrt 40K.
”Problemet” Ă€r vĂ€l oxĂ„ att Casio har en historik med lĂ„gt prissatta dinkor, sedan nĂ€r de rör sig ” uppĂ„t” i den horologiska hiearkin med mtrl och mer pĂ„kostade dinkor, sĂ„ kĂ€nns det dyrt. Mer rĂ€ttvist Ă€r en jĂ€mförelse med tex vissa Swiss brands med snarlika dinkor, dĂ€r Ă€r det fn Ă€nnu dyrare
..men kĂ€nns mer ok ?

”Problemet” Ă€r vĂ€l oxĂ„ att Casio har en historik med lĂ„gt prissatta dinkor, sedan nĂ€r de rör sig ” uppĂ„t” i den horologiska hiearkin med mtrl och mer pĂ„kostade dinkor, sĂ„ kĂ€nns det dyrt. Mer rĂ€ttvist Ă€r en jĂ€mförelse med tex vissa Swiss brands med snarlika dinkor, dĂ€r Ă€r det fn Ă€nnu dyrare
..men kĂ€nns mer ok ?
Problemet Àr vÀl att de tar sin mest klassiska modell och försöker höja den. TÀnk bilindustrin och resan som Volvo gjort, det mÄste ske stegvis. Det gÄr inte att slÀppa en extrautrustad 240GLT för tio gÄnger priset.

..men kĂ€nns mer ok ?
Tycker att MRG square borde ligga nÄgonstans mellan 20-30k, nu kostar den till och med mer Àn analoga MRG. Varför ska man vÀlja denna istÀllet för en MRG-B2000? PrissÀttningen Àr helt ologiskt tycker jag.

Problemet Àr vÀl att de tar sin mest klassiska modell och försöker höja den. TÀnk bilindustrin och resan som Volvo gjort, det mÄste ske stegvis. Det gÄr inte att slÀppa en extrautrustad 240GLT för tio gÄnger priset.
Det Ă€r bara att döpa den till Exlusive eller nĂ„t annat snajsigt sĂ„ Ă€r saken biff 😁

Tycker att MRG square borde ligga nÄgonstans mellan 20-30k, nu kostar den till och med mer Àn analoga MRG. Varför ska man vÀlja denna istÀllet för en MRG-B2000? PrissÀttningen Àr helt ologiskt tycker jag.
Jag tycker att högt pris Ă€r ok pĂ„ denna, men visst 25-30k kĂ€nns rimligare

Min Äsikt Àr att MRG square aldrig borde ha lÀmnat lÄt-oss-bolla-runt-crazy-idéer rummet hos Casio.
Den fyller ingen nisch alls. Metall-squares i olika konfigurationer finns det tillrÀckligt av, sÄ varför hÄlla pÄ och lÄtsas som om det vore nÄgot nytt och frÀscht nÀr det inte Àr det. High grade Ti, tredelad, eller vad de nu sÀger, bezel och lite kobolt ger inte speciellt mkt mervÀrde imo. De borde fortsÀtta fila pÄ G2000 serien med nya funktioner som hourly chime (hur coolt vore det inte med en liten högtalare som ger ifrÄn sig ett litet pling varje h?!) och sÄna saker. Nu tar de ju bort funktioner i MRG G2k istÀllet...

Min Äsikt Àr att MRG square aldrig borde ha lÀmnat lÄt-oss-bolla-runt-crazy-idéer rummet hos Casio.
Den fyller ingen nisch alls. Metall-squares i olika konfigurationer finns det tillrÀckligt av, sÄ varför hÄlla lÄtsas som om det vore nÄgot nytt och frÀscht nÀr det inte Àr det. High grade Ti, tredelad, eller vad de nu sÀger, bezel och lite kobolt ger inte speciellt mkt mervÀrde imo. De borde fortsÀtta fila pÄ G2000 serien med nya funktioner som hourly chime (hur coolt vore det inte med en liten högtalare som ger ifrÄn sig ett litet pling varje h?!) och sÄna saker. Nu tar de ju bort funktioner i MRG G2k istÀllet...
InstÀmmer till fullo. Hoppas att de sitter pÄ en riktigt go G-2000 eller G-3000 inför 40-Ärsjubileumet.

Den fyller ingen nisch alls. Metall-squares i olika konfigurationer finns det tillrÀckligt av, sÄ varför hÄlla pÄ och lÄtsas som om det vore nÄgot nytt och frÀscht nÀr det inte Àr det. High grade Ti, tredelad, eller vad de nu sÀger, bezel och lite kobolt ger inte speciellt mkt mervÀrde imo. De borde fortsÀtta fila pÄ G2000 serien med nya funktioner som hourly chime (hur coolt vore det inte med en liten högtalare som ger ifrÄn sig ett litet pling varje h?!) och sÄna saker. Nu tar de ju bort funktioner i MRG G2k istÀllet...
Jag har inget emot en MRG square. Det de borde göra Àr att go crazy med den pÄ riktigt. Varför inte en bezel i crystalized titan som Kachi-iro, eller case i lila som MRG-G2000GA eller G2000HA. Designen Àr för konservativ tycker jag.

Men vilken antiklimax. Iofs bara halvdana bilder men jag har svÄrt att se hur mkt snyggare den kan bli IRL.
Och ingen special-modul heller.

For those who may bemoan the lack of new features for such an expensive ($3,500-$4,000) watch, it should be noted that the MRG-B5000 is expected to be built with superior materials.

Men hallÄÄÄÄ, fjanttitan och annat prÄligt smÀck funkar vÀl för en fjompig kontorsryttare... En skogshuggare vet att RESIN stÄr över ALLT!!!

đŸ˜đŸ€˜

Tillbaka
Topp