• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En sÄn hÀr borde man Àga. Synd att den kostar multum!
tapatalk_1538065975967.jpeg

• Like
Reactions: S.L
Hittade lite "reklambilder" vi plÄtade i Tarfala för företaget jag driver. Rangefinder i sitt rÀtta element! Bilden pÄ glaciÀren togs vid 07.00, innan vi började klÀttra Ostkammen som sticker upp som en elak ryggrad i bakgrunden. TyvÀrr fuckade vi up big time och hann inte till toppen innan det började blÄsa, regna och snöa för mycket för att kunna ta oss upp eller ner. Hade mitt livs fyra besvÀrligaste timmar i en liten klippskreva pÄ 1888 m höjd innan rÀddningshelikoptern kunde hissa upp oss. Hade jag inte haft altimeter hade vi inte kunnat ge en ordentlig position till alpina fjÀllrÀddningen, sÄ det tackar vi vÄra vÀnner pÄ Casio för. Kan rekommendera att hÀnga i vajer under flygande helikopter!

Screen Shot 2018-09-28 at 10.07.17.png
Screen Shot 2018-09-28 at 10.07.05.png

Screen Shot 2018-09-28 at 10.12.54.png

Hittade lite "reklambilder" vi plÄtade i Tarfala för företaget jag driver. Rangefinder i sitt rÀtta element! Bilden pÄ glaciÀren togs vid 07.00, innan vi började klÀttra Ostkammen som sticker upp som en elak ryggrad i bakgrunden. TyvÀrr fuckade vi up big time och hann inte till toppen innan det började blÄsa, regna och snöa för mycket för att kunna ta oss upp eller ner. Hade mitt livs fyra besvÀrligaste timmar i en liten klippskreva pÄ 1888 m höjd innan rÀddningshelikoptern kunde hissa upp oss. Hade jag inte haft altimeter hade vi inte kunnat ge en ordentlig position till alpina fjÀllrÀddningen, sÄ det tackar vi vÄra vÀnner pÄ Casio för. Kan rekommendera att hÀnga i vajer under flygande helikopter!

Screen Shot 2018-09-28 at 10.07.17.png
Screen Shot 2018-09-28 at 10.07.05.png

Screen Shot 2018-09-28 at 10.12.54.png

Fantastiskt! Skönt att ni klarade er helskinnade. Och att Rangeman var med och rÀddade er Àr ju grymt!

Fantastiskt! Skönt att ni klarade er helskinnade. Och att Rangeman var med och rÀddade er Àr ju grymt!

Det var ju mest pinsamt. Jag rÄkade kÀnna tvÄ frÄn rÀddningsgruppen och vÀntade mig en liten utskÀllning nÀr vi landade. Men de verkade mest nöjda att de fick vara ute och flyga lite och att de slapp klÀttra upp dagen efter. Vi landade pÄ stationen och berÀttade att vi bodde i Tarfalastugan, minst tvÄ timmars vandring bort. Ingen höjdare nÀr man har genomblöta klÀder och redan har varit ute och sportat i 15 timmar.

"Jaha, men hur ska ni ta er dit dÄ?"
"Nja, vi fÄr vÀl gÄ dit helt enkelt."
"Jaha, nÀ vafan... Vi ska ju ÀndÄ Ät det hÄllet. Hoppa in sÄ fÄr ni skjuts!"

SÄ fick vi vÄrt livs andra helikopterresa genom jordens vackraste dalgÄng!

Har en till frĂ„ga som jag inte hittar nĂ„got bra svar pĂ„. Har lĂ€st att klockan ska försöka synca tiden upp till 6 gĂ„nger per dag, men nĂ€r jag tittar i instruktionsboken stĂ„r Stockholm inte med under ”auto receive times”. Betyder det att klockan inte automatiskt syncar om home time Ă€r Stockholm? Det vore ju lite konstigt tycker jag.

Edit: Kan ha missuppfattat tabellen fel, Stockholm ser ju visst ut att ligga med. Blev lite fundersam dÄ min klocka inte har syncat sjÀlv Àn

Tillbaka
Topp