• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ny förvaring till mina squares :)
1D20C950-BC0B-48E7-9B7C-64549E8A966B.jpeg

Är det Clas Ohlson-vĂ€skan... den största?

https://www.clasohlson.com/se/VĂ€ska/Pr408469000

Har en till frĂ„ga som jag inte hittar nĂ„got bra svar pĂ„. Har lĂ€st att klockan ska försöka synca tiden upp till 6 gĂ„nger per dag, men nĂ€r jag tittar i instruktionsboken stĂ„r Stockholm inte med under ”auto receive times”. Betyder det att klockan inte automatiskt syncar om home time Ă€r Stockholm? Det vore ju lite konstigt tycker jag.

Nja, jag tror att du har missförstÄtt konceptet med home town och synkning. Du mÄste stÀlla in home town för att synka rÀtt och stÀller du den till Sthlm kommer den att fÄ signaler frÄn nÀrmaste mast, dvs antingen Tyskland eller England. StÀller du home town som Tokyo och bor i Sthlm kommer ju radiomasten i Japan inte nÄ Ànda bort hem till dig.

Nja, jag tror att du har missförstÄtt konceptet med home town och synkning. Du mÄste stÀlla in home town för att synka rÀtt och stÀller du den till Sthlm kommer den att fÄ signaler frÄn nÀrmaste mast, dvs antingen Tyskland eller England. StÀller du home town som Tokyo och bor i Sthlm kommer ju radiomasten i Japan inte nÄ Ànda bort hem till dig.
Det hÀnger jag med pÄ, det var en tabell över synkningstider som finns i instruktionsboken som jag missförstod o blev tokförvirrad av. :) FÄr prova att lÀgga klockan i fönstret inatt o se om den synkar

Det hÀnger jag med pÄ, det var en tabell över synkningstider som finns i instruktionsboken som jag missförstod o blev tokförvirrad av. :) FÄr prova att lÀgga klockan i fönstret inatt o se om den synkar

Ok! Du fÄr testa dig fram tills du hittar den bÀsta platsen för synkning. Mina gillar att synkas i princip pÄ ett enda stÀlle. :)
Synkningsförsöken görs nog 6 ggr under natten innan den ger upp, men ibland kan ju vÀderförhÄllanden spela in sÄ bli inte ledsen om klockan misslyckas ;)

Vad du bör kÀnna till om den som Àr en lillebrorsa till Mudmaster Àr att den saknar soldrivet batteri. SÄ om du anvÀnder funktionerna ofta kommer du fÄ byta batterier ofta.

Köp rangeman eller riktiga mudmaster sÀger ja.
AlltsÄ, jag mÄste bekÀnna fÀrg, jag vet inte riktigt funktionerna mer Àn stoppuret faktiskt. Och om skillnaden Àr soldrivet batteri samt glaset primÀrt, sÄ kÀnns priset i sig sÄdÀr? HjÀlp en nyförÀlskad G-Shock kille pÄ traven hÀr! Tack för er input denna fredagkvÀll!

AlltsÄ, jag mÄste bekÀnna fÀrg, jag vet inte riktigt funktionerna mer Àn stoppuret faktiskt. Och om skillnaden Àr soldrivet batteri samt glaset primÀrt, sÄ kÀnns priset i sig sÄdÀr? HjÀlp en nyförÀlskad G-Shock kille pÄ traven hÀr! Tack för er input denna fredagkvÀll!
Mudmaster och rangeman Àr bÄda abc klockor. AlltsÄ dom har altimeter för att visa höjd, barometer och kompass. Rangeman har Àven soluppgÄng och ner.

Den billiga mudmaster har kompass bara tror jag. RÀtt vÀrdelöst :)

Rangeman har dessutom en större barometer kurva sÄ du kan se luft tryckskurvan över lÀngre tid.

Tillbaka
Topp