• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

upload_2018-9-30_10-14-18.jpeg

Gw5000. Alltid rÀtt!

Trots att G shock innehavet blivit större Àn jag först tÀnkte Àr det ofta den hÀr jag kommer tillbaka till. :)

Jag köpte en GMW-B5000 nu i helgen, men det stÄr inte 35 Är pÄ baksidan som man ser pÄ alla andra pÄ nÀtet.. Min Àr den silvriga versionen.
Är det nĂ„gon som har en silver GMW-B5000 och har lust att titta pĂ„ baksidan?

Det Àr guldversionen som har 35mÀrket pÄ baksidan.
Tackar! Jag vet Àven att jag lÀst nÄgonstans om hur mÄnga ex som slÀpptes men hittar inte det.

Vill tipsa alla som har en att det finns en "hitta min telefon" funktion om man hÄller in knappen lÀngst ner till höger nÄgra sekunder.
Den funktionen tycker jag inte CASIO skyltat sÄ mkt med. men det kanske Àr gammal skÄpmat i detta forumet :).

En sak till, Jag Àr lite nervös över att den kan komma ner gruskorn mellan stÄlkanten och "glaset" den ska ju vara shock resistant sÄ jag antar att glas+klockan ligger löst innanför stÄlramen och kan flexa lite? precis nÀr den var ny lyckades jag trycka ner glaset 0.1mm eller liknande ner i boetten.

En sak till, Jag Àr lite nervös över att den kan komma ner gruskorn mellan stÄlkanten och "glaset" den ska ju vara shock resistant sÄ jag antar att glas+klockan ligger löst innanför stÄlramen och kan flexa lite? precis nÀr den var ny lyckades jag trycka ner glaset 0.1mm eller liknande ner i boetten.
AlltsÄ glaset Àr intryckt i boetten. Ingen chans att nÄgot kommer innanför. Bezeln i stÄl Àr egentligen bara för stötdÀmpning och dekoration.

SÄhÀr ser min dw-5000 ut "naken" .
DSC_0006-2.jpg

Okej, tack! Rent spontant kÀnns det ju helt idiotiskt frÄn casios sida om den kunde lÀgga sig stenkorn dÀr. men jag tycker man knna med nageln att det Àr en kant dÀr grus kan sÀtta sig. emot glaset och sjÀlva stÄlet. det lÀr ju vara en gummipackning ocksÄ. den ska ju tÄla 200m.

Föresten Àr det nÄgon som har lust att posta lite bilder pÄ erna fyrkantiga 1000m klockor?

Okej, tack! Rent spontant kÀnns det ju helt idiotiskt frÄn casios sida om den kunde lÀgga sig stenkorn dÀr. men jag tycker man knna med nageln att det Àr en kant dÀr grus kan sÀtta sig. emot glaset och sjÀlva stÄlet. det lÀr ju vara en gummipackning ocksÄ. den ska ju tÄla 200m.

Föresten Àr det nÄgon som har lust att posta lite bilder pÄ erna fyrkantiga 1000m klockor?
Det sitter ingen gummi packning mellan bezeln och glaset. Skruva av den sÄ fÄr du se. Packningen Àr inuti boetten.

Vad jag vet finns det inga g-shocks som Àr ratade för över 200m.

Är det de fyra skruvarna vid anslutningen till lĂ€nken eller? vĂ„gar jag det utan att man förstör nĂ„t?
Har ingen metall g shock sjÀlv men du kan sÀkert googla pÄ videos och se nÀr folk tar isÀr den sÄ behöver du inte göra det sjÀlv. Bara du inte skruvar av baklocket sÄ riskerar du ingenting .

Är det de fyra skruvarna vid anslutningen till lĂ€nken eller? vĂ„gar jag det utan att man förstör nĂ„t?
SÄ hÀr ser den ut isÀrplockad:
Helgrym modell men det verkar som att Casio fick brĂ„ttom pĂ„ grund av den höga efterfrĂ„gan. Min modul Ă€r riktigt sned precis som pĂ„ mĂ„nga andra man har sett bilder pĂ„ i dagarna, ingen vidare bra QC. Är inte sugen pĂ„ att skicka tillbaka och vĂ€nta pĂ„ ersĂ€ttare sĂ„ jag fixar nog den sjĂ€lv under tiden resterande delar Ă€r pĂ„ blĂ€string.
AD392D82-A47E-47E9-B81F-C0529E1EAF16.jpeg
0D105A6B-61B7-4C38-95D9-277F4F7AD0A9.jpeg

Tillbaka
Topp