• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

JorÄ, det Àr originalet. Bilden luras nog lite och gör att den ser grÄare ut Àn vad den Àr irl.
HÀr Àr ytterliga en fÀrsk bild. Ser svartare ut :)
963746E4-2E09-43B7-903F-886B22552278.jpeg
Shit att det kan se sÄ olika ut. Den andra bilden Àr det ju solklart en grÄ klocka men denna Àr svart :confused:. Var det inte denna modellen som skulle vara extra svart dessutom?

Shit att det kan se sÄ olika ut. Den andra bilden Àr det ju solklart en grÄ klocka men denna Àr svart :confused:. Var det inte denna modellen som skulle vara extra svart dessutom?
Jo, det stÀmmer. Och svartare Àr den. Dock Àr den vÀldigt matt ocksÄ. Vilket jag tror bÄde förstÀrker den svarta fÀrgen i visst ljus, men gör att den kan se lite grÄ ut i andra ljusförhÄllanden.

HÀr Àr en jÀmförelse med en Gw-5000. Helt oredigerad bild.

78CA5D8B-B886-4B24-BEA2-5B1ACAAF66DF.jpeg

Jo, det stÀmmer. Och svartare Àr den. Dock Àr den vÀldigt matt ocksÄ. Vilket jag tror bÄde förstÀrker den svarta fÀrgen i visst ljus, men gör att den kan se lite grÄ ut i andra ljusförhÄllanden.

HÀr Àr en jÀmförelse med en Gw-5000. Helt oredigerad bild.

78CA5D8B-B886-4B24-BEA2-5B1ACAAF66DF.jpeg

Bra jÀmförelsebild. Men Àr jag ute och cyklar nu om jag tror att GW 5000 har lite mindre svÀrta Àn t ex 5610?

Okej kÀra G-Shocks fans. Försöker hitta vilken Mudmaster jag villhöver, om vi exkluderar "storebrorsan" GWG-1000 ur diskussionen, som jag ocksÄ sneglar pÄ.
SÄ undrar jag kring er högst personliga input gÀllande GWG-100 vs. GG-1000?

Okej kÀra G-Shocks fans. Försöker hitta vilken Mudmaster jag villhöver, om vi exkluderar "storebrorsan" GWG-1000 ur diskussionen, som jag ocksÄ sneglar pÄ.

Gwg-100 har inga sensorer, men den Àr solar och multiband.
GG-1000 har varken solar eller multiband, men har kompass och termometersensor, och drivs med hjĂ€lp av TVÅ batterier som rĂ€cker i 2-3 Ă„r betoende hur mycket du anvĂ€nder kompassen och belysningen.

Personligen skulle jag satsa pÄ Gwg-100.

Solar och Multiband helt klart. Kompass behövs ju ej dÄ man har lokalsinne. :D
Men hÄller helt med Writer136 om att du bör skaffa en Rangeman. DÄ fÄr du ju allt o lite till.

Solar och Multiband helt klart. Kompass behövs ju ej dÄ man har lokalsinne. :D
Men hÄller helt med Writer136 om att du bör skaffa en Rangeman. DÄ fÄr du ju allt o lite till.
Haha, grejen Àr att jag tycker en G-Shock med analoga visare Àr sÄ fruktansvÀrt snyggt Àven om det inte fyller mer funktion Àn sÄ:angel:

Ända sedan jag hade en (gul) mudmaster har jag lĂ€ngtat tillbaka, inte för att den satt bra, för det gjorde den verkligen inte, utan pga nĂ„gonting annat. Det slog mig hĂ€romdagen att det var den hĂ€rliga gula fĂ€rgen pĂ„ bandet som jag lĂ€ngtade tillbaka till.

Rangeman Àr ju, i mitt tycke, en klart mycket bÀttre klocka. Den sitter bÀttre. Den Àr lÀttare att lÀsa av, och funktionerna kÀnns mer tillgÀngliga.
Sagt och gjort. Jag bestÀllde de gula limiterade delarna frÄn lightning yellow (30 Ärs jubileet).

Nu har jag en nÀstan perfekt rangeman!

DSC_0010-2.jpg

Senast Àndrad:
Ända sedan jag haft en (gul) mudmaster har jag lĂ€ngtat tillbaka, inte för att den satt bra, för det gjorde den verkligen inte, utan pga nĂ„gonting annat. Det slog mig hĂ€romdagen att det var den hĂ€rliga gula fĂ€rgen pĂ„ bandet som jag lĂ€ngtade tillbaka till.

Rangeman Àr ju, i mitt tycke, en klart mycket bÀttre klocka. Den sitter bÀttre. Den Àr lÀttare att lÀsa av, och funktionerna kÀnns mer tillgÀngliga.
Sagt och gjort. Jag bestÀllde de gula limiterade delarna frÄn lightning yellow frÄn 30 Ärs jubileet.

DSC_0010-2.jpg
Till att börja med: Sjukt snygg G!
Men det jag blev nyfiken pĂ„ Ă€r att du inte tycker att den bra, Ă€r det storleken eller nĂ„got annat? Är sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en Mudmaster och försöker suga Ă„t mig all input jag fĂ„r tag pĂ„:)

Ända sedan jag haft en (gul) mudmaster har jag lĂ€ngtat tillbaka, inte för att den satt bra, för det gjorde den verkligen inte, utan pga nĂ„gonting annat. Det slog mig hĂ€romdagen att det var den hĂ€rliga gula fĂ€rgen pĂ„ bandet som jag lĂ€ngtade tillbaka till.

Sagt och gjort. Jag bestÀllde de gula limiterade delarna frÄn lightning yellow frÄn 30 Ärs jubileet.

DSC_0010-2.jpg

Fantastiskt snyggt resultat!
Blev lite sugen dÀr att modda min :)

Till att börja med: Sjukt snygg G!
Men det jag blev nyfiken pĂ„ Ă€r att du inte tycker att den bra, Ă€r det storleken eller nĂ„got annat? Är sjĂ€lv pĂ„ jakt efter en Mudmaster och försöker suga Ă„t mig all input jag fĂ„r tag pĂ„:)

Som det Àr med mÄnga ana-digi Àr det frÀmsta problemet att visarna blockerar för mycket tror jag. Det tar ocksÄ lÀngre tid för analoga visare att stÀlla sig rÀtt nÀr du vÀljer en funktion jÀmfört med digital motsvarighet som startar direkt efter knapptryckning.

Tillbaka
Topp