• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mer trÀning
DSC_3757.JPG
DSC_3755.JPG

SÄ fick jag hem min första Casioak! Och den har Tough Solar.
Direkt nÀr jag sÄg denna gula sÄ visste jag att den Àr mitt val.
Det Àr bra kontrast mellan urtavlan och visarna och markörerna, det gillar jag. Och visarna har dessutom lume.
Helnöjd sÄ lÄngt!

20220608_173918.jpg

SÄ fick jag hem min första Casioak! Och den har Tough Solar.
Direkt nÀr jag sÄg denna gula sÄ visste jag att den Àr mitt val.
Det Àr bra kontrast mellan urtavlan och visarna och markörerna, det gillar jag. Och visarna har dessutom lume.
Helnöjd sÄ lÄngt!

20220608_173918.jpg
Visst Àr den fin! Kan behövas lite fÀrg nu nÀr rapsfÀlten blommat över.

4592B08E-8B7A-42E7-BC3E-6F03A6E0D985.jpeg

Äntligen, hoppas pĂ„ att den dyker upp imorgon.
Har en klocka pĂ„ vĂ€g in som jag faktiskt inte sett i den hĂ€r trĂ„den Ă€n (med förbehĂ„ll om att jag kanske missat nĂ„gon p.g.a. skitlĂ„ng trĂ„d 😅).

609A816A-514F-4E6A-A78A-704FDA8F5EA1.jpeg

Leker lite med "DALL-E mini", vilket Àr en bildgenerator som drivs med hjÀlp av AI. Det kan bli bÄde intressanta och roliga resultat.
Den första utgick frÄn prompten:
"man collects casio g shock"...

man_collects_g.jpg

NĂ€sta jag testade var "casio g shock wristshot artstation" (artstation för att fĂ„ en viss stil pĂ„ bilderna, dĂ„ man styr den lite till att utgĂ„ frĂ„n bilder som finns pĂ„ artstation). Intressant att den helt ignorerade det om wristshot 😄

g_artstn.jpg

edit: Kanske hade kommit med ifall jag bara skrivit "wrist" eller "wrist shot" eller nĂ„t.đŸ€·â€â™‚ïž

En frÄga: passar skalen till denna klocka Àven tough solarversionerna av 5600- serien eller Àr det nÄgon skillnad i passformen?
Screenshot_20220608-203612_DuckDuckGo.jpg

Tillbaka
Topp