Gwg1000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En frÄga: passar skalen till denna klocka Àven tough solarversionerna av 5600- serien eller Àr det nÄgon skillnad i passformen?
![]()
DWE-5600 Àr vÀl Carbon Core dÀr bezeln sitter med hakar och inte med skruv? LÀttare att byta bezel (eller för den delen sÀtta den uppÄnerTabellen för passform!
![]()
StÀmmer bra!DWE-5600 Àr vÀl Carbon Core dÀr bezeln sitter med hakar och inte med skruv? LÀttare att byta bezel (eller för den delen sÀtta den uppÄner) men passar bara andra carbon core-modeller.
Tabellen för passform!
![]()
DWE-5600 Àr en rÀtt ny variant sÄ bilden Àr vÀl inte helt up to date.Tack! Nu blir jag pÄmind om att jag fÄtt denna bild tidigare. Men hur ska ska jag utlÀsa den? Varken DWE eller 9ER finns med i tabellen.
Kunde inte lÄta bli att slÀnga pÄ ett AP-stÄlkit, tycker det blev skitballt ur en nörd-synpunkt! Sen Àr frÄgan om jag skulle anvÀnda den dagligen
![]()
![]()
![]()
DWE har snap-on skal som passar bara andra DWE modeller. Vad vill du ha för skal till M5610?Ok! FörstÄr jag det rÀtt dÄ att dessa skal inte passar denna modell(eller föregÄngaren utan U)?
![]()
DWE har snap-on skal som passar bara andra DWE modeller. Vad vill du ha för skal till M5610?
Sök pÄ bezel och band till dessa 2 pÄ Ebay.Tanken var ifall jag skulle köpa 2st GW5610(U)-1R och byta ut skalen till röd och gul. Om det funkar alltsÄ.
Jag har ett grÄtt kit till en DWD pÄ ingÄng sÀgs det, lÀr ju passa?DWE har snap-on skal som passar bara andra DWE modeller. Vad vill du ha för skal till M5610?
RÀtt svÄrt att hitta band och bezel till de jubileumsmodellerna.@Patric J . Om du Àr ute efter liknande fÀrg som din DWE, sÄ Àr MD mer citronfÀrgad och MR orange.
HÀr Àr mina tillsammans med en gul GWM5630 och en röd DW5635c.
![]()
RÀtt svÄrt att hitta band och bezel till de jubileumsmodellerna.
![]()
JÀkligt trevlig belysning pÄ denGWG-100 by day....![]()
.... Och by night
![]()
BĂ„de klocka och cykel Ă€r snygga.5610 fick agera mekar-klocka idag. Ăntligen Ă€r 90-talsbygget klart (Ă€n sĂ„ lĂ€nge).
![]()
![]()
Tur att man inte började med denna, stor risk att samlingen bara hade bestÄtt av en fyrkant.![]()
Skönt nÀr de ÀndÄ kÀnns sÄ. Min kökslÄda talar ett annat sprÄk![]()
Det hÀr Àr min första och enda, mitt sug att köpa en till g-shock Àr obefintligt. Den Àr perfekt![]()
TyvÀrr kÀnner jag inte sÄ gÀllande andra klockorSkönt nÀr de ÀndÄ kÀnns sÄ. Min kökslÄda talar ett annat sprÄk
Riktigt snygg Marin du har fĂ„tt till! Jag har en likadan som jag lĂ€t bygga om till fixie/single av en cykelhandlare. De var riktigt imponerad över ramen som de menade var speciellt vĂ€lbyggd med tjockare gods nĂ€ra skarvar och tunnare gods i mitten pĂ„ röret. Endast tre fabriker kunde tillverka dessa ramar sa de sĂ„ den fĂ„r du vara rĂ€dd om5610 fick agera mekar-klocka idag. Ăntligen Ă€r 90-talsbygget klart (Ă€n sĂ„ lĂ€nge).
![]()
![]()
Bara tre? DÄ behöver du lÀtt en 5610 ocksÄ!BÄde klocka och cykel Àr snygga.
Fasen fast man har 3 fyrkanter nÀr de senaste inköpet anlÀnder sÄ lockar 5610 ocksÄ damn it. Lite rött Àr verkligen snyggt ihop och ger den klassiska vibben
Tack ska du ha! Funderade ocksÄ pÄ att göra en fixie men detta verkar ju ha varit en riktig top of the line med XT-drivlina samt nav, vevarmar och vevlager frÄn White Industries sÄ tyckte att det var synd. TyvÀrr sÄ har allta White-delar utom framhubben försvunnit lÀngs med vÀgen innan jag köpte den.Riktigt snygg Marin du har fÄtt till! Jag har en likadan som jag lÀt bygga om till fixie/single av en cykelhandlare. De var riktigt imponerad över ramen som de menade var speciellt vÀlbyggd med tjockare gods nÀra skarvar och tunnare gods i mitten pÄ röret. Endast tre fabriker kunde tillverka dessa ramar sa de sÄ den fÄr du vara rÀdd om![]()