• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags att damma fram denna gamla goding nÀr sommaren Àr hÀr!

20220616_122841.jpg

Snygg! Vad har den för referensnummer?

Ja, har för mig att det finns nĂ„n intressant variant som Ă€r inspirerad av 80's "Boomboxes" eller "BergssprĂ€ngare" som dom kallades hĂ€r i 🇾đŸ‡Ș nĂ€r det begav sig:cool:.
boo.jpg

Jag saknar 80-talet. Det var tider det. Och de bÀrbara musikinstrumenten som kallades för stereokassettradio och bergsprÀngare(okÀnda begrepp för dagens ungdom tror jag) var snygga och hÀftiga jÀmfört med dagens fula lÄdor som ser ut som tuber.
Flera av dem hade ocksÄ riktigt hyfsat ljud och det enda som ljudmÀssigt Àr bÀttre pÄ dagens moderna modeller Àr att de har mer bas.

Jo, serien kallas för Boombox. Men ingen av de liknar boombox tycker jag. 😅
casio-g-shock-ga-140-90s-boombox-stereo-1.jpg
ga-140 cover 2_860.jpg
Sant, inte sÀrskilt lika en boombox, men tuffa ÀndÄ. Jag gillar speciellt de med positiva displayer.
Nu börjar det ju röra sig lite i kreativitetsavdelningen pĂ„ huvudkontoret 🧠... Hur skulle en ordentligt boombox-inpirerad G se ut? :artist:đŸ€”

JodÄ, sÄna har man Äkt i. KÀnslan av lyx och flÀrd inföll dock inte riktigt. Kan det ha varit avsaknaden av lÀderdoft som istÀllet ersattes av doften av polyesterharts frÄn glasfibern?
- Tror knattret frĂ„n VW-motorn ocksĂ„ bidrog till bristen pĂ„ flĂ€rd 🙂
Sedan Àr ju en vÀssad VW-motor med rÀtt avgassystem i en bubbla frÀnt, men det Àr en annan sak.

Tillbaka
Topp