• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

L&W

Vacheron
2-Faktor
IMG_20220623_092121-01.jpeg
 

Nilzén

Cartier
SvÀr kanske i kyrkan nu, men ni fÄr försöka se det som att jag gÄr till den yttersta expertisen för hjÀlp..
.
Efter ett antal misslyckade försök att Àlska en Casioak har jag nu insett att det Àr den klassiska Origin-typen av G som Àr min grej, och jag Àlskar min DW-5600. Min tanke Àr dock att inget Àr sÄ bra att det inte kan bli bÀttre, och jag funderar nu pÄ hur det skulle vara att byta armband till nÄgot i en riktigt go gummi-kvalitet istÀllet för hartset.

Helst skulle jag ju vilja ha nÄgot av Isofrane- eller Bonetti-kaliber, men kan nöja mig med mindre. Jag vill inte jobba med olika adaptrar och grejs, utan söker nÄgot i samma utförande som orginalremmen. Möjligen nÄgon fÀrg, men svart gÄr kalas. Jag har sett flera olika silikon-varianter pÄ Ali, men hellre Àn att vÀnta tvÄ mÄnade pÄ nÄgot som visar sig vara röven sÄ tÀnkte jag frÄga om nÄgon prövat och kan rekommendera ett gott armband enligt ovanstÄende, spretiga, önskelista.

Tack pÄ förhand!
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
SvÀr kanske i kyrkan nu, men ni fÄr försöka se det som att jag gÄr till den yttersta expertisen för hjÀlp..
.
Efter ett antal misslyckade försök att Àlska en Casioak har jag nu insett att det Àr den klassiska Origin-typen av G som Àr min grej, och jag Àlskar min DW-5600. Min tanke Àr dock att inget Àr sÄ bra att det inte kan bli bÀttre, och jag funderar nu pÄ hur det skulle vara att byta armband till nÄgot i en riktigt go gummi-kvalitet istÀllet för hartset.

Helst skulle jag ju vilja ha nÄgot av Isofrane- eller Bonetti-kaliber, men kan nöja mig med mindre. Jag vill inte jobba med olika adaptrar och grejs, utan söker nÄgot i samma utförande som orginalremmen. Möjligen nÄgon fÀrg, men svart gÄr kalas. Jag har sett flera olika silikon-varianter pÄ Ali, men hellre Àn att vÀnta tvÄ mÄnade pÄ nÄgot som visar sig vara röven sÄ tÀnkte jag frÄga om nÄgon prövat och kan rekommendera ett gott armband enligt ovanstÄende, spretiga, önskelista.

Tack pÄ förhand!
GW5000 bandet Àr nog enda "original" lösningen för dig.
Eller GBX100 bandet som jag har för mig Àr samma, kan kolla ikvÀll
 

Nilzén

Cartier
GW5000 bandet Àr nog enda "original" lösningen för dig.
Eller GBX100 bandet som jag har för mig Àr samma, kan kolla ikvÀll
Tusen tack. Jag har inget krav pÄ original. Hoppades pÄ nÄgon skön aftermarket-produkt. Men du har sÀkert rÀtt. Tror att ett inköp av en GW5000 Àt i farans riktning pÄ det hela taget... Tack för hjÀlp.
 

Urtyp

Audemars
GĂ„r det att hitta orange band/bezel till std 5600 numera. Har tĂ€nkt köpa vid tillfĂ€lle i över ett Ă„r nu men dyker ju aldrig upp och kan đŸ€Ź inte hitta nĂ„got. Börjar bli desperat och kan t.o.m. tĂ€nka mig tredje-parts typ alibaba men finns ju inte heller... 😭
 

Stenholm13

Cartier
Velat lĂ€nge om jag ska köpa mig en mudman ms
 tills jag sĂ„g den hĂ€r bilden pĂ„ dj shipley😏 dĂ„ blev beslutet lĂ€ttare
 

L&W

Vacheron
2-Faktor

Urtyp

Audemars
Ja det Ă€r ett alternativ att köpa en komplett men undviker det helst dĂ„ jag har sĂ„ 🙈🙈🙈 mĂ„nga fyrkanter redan. Just den dĂ€r har jag heller aldrig sett irl och tror inte jag blir nöjd med det orangea, för det Ă€r vĂ€l en sĂ„n dĂ€r mysko sak som inte Ă€r nĂ„gon annan lik med lite mönster i. Skulle vilja ha en plain jane orange helt enkelt. Mission impossible.
 
Topp