• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SlÀpper det men kommer inte lÀgga in bilder pÄ mina Casio dÄ de Àr fake dÄ de har inte original band och bezel. DW-6600 finns inte original band och bezel att bestÀlla lÀngre sÄ men slÀpper det nu.

Tydligen togs min senaste inlÀgg av mina 2 klockor bort för att jag har en kina mod guld band pÄ min DW-5600 med att den Àr FAKE!! seriöst skojar ADMIN nu eller för det Àr ju flera hÀr inne som har kina band pÄ sina klockor och deras inlÀgg tas inte bort!!!
Jag har varit med om samma sak. Hade en 5610 som jag moddat med AM-bezel och eftersom det stod G-SHOCK pÄ den sÄ rÀknas den som fejk. Hade det inte stÄtt nÄgot alls eller nÄgon annan text sÄ hade det varit lugnt som jag förstod det.

20200606_083926.jpg

SĂ„dĂ€rja, Ă€ntligen framme i Platanias pĂ„ Kreta efter ett av de vĂ€rsta kaos jag nĂ„gonsin upplevt, trots mycket resande nĂ€r jag jobbade - Arlanda 😬.
Nu har vi tagit en morgonpromenad och med tanke pÄ nÄgra av de mest framtrÀdande intressena bredvid klockor valde jag Àven ett par lÀmpliga bilder
😁

0EBDDB78-2F35-4E90-88AC-1219BEA3307C.jpeg
CF03EB5C-9A56-49E6-A0BC-E775A7EF6AAC.jpeg
DEE83748-19A1-4BF2-A73D-0F9F80F64715.jpeg

SlÀpper det men kommer inte lÀgga in bilder pÄ mina Casio dÄ de Àr fake dÄ de har inte original band och bezel. DW-6600 finns inte original band och bezel att bestÀlla lÀngre sÄ men slÀpper det nu.

Vill inte uppta trÄden mer med detta men har bara en frÄga att stÀlla. Att placera ett icke Casio band till G-shock Àr alltsÄ inte tillÄtet.
Men hur Àr det med att placera ett annat armband Àn original pÄ en annan klocka?
T.ex. ett Natoband till en Seiko, blir det ocksÄ stopp? Eller att ersÀtta original- oysterbandet med ett ickeoriginal jubileeband?

Vill inte uppta trÄden mer med detta men har bara en frÄga att stÀlla. Att placera ett icke Casio band till G-shock Àr alltsÄ inte tillÄtet.
Men hur Àr det med att placera ett annat armband Àn original pÄ en annan klocka?
T.ex. ett Natoband till en Seiko, blir det ocksÄ stopp? Eller att ersÀtta original- oysterbandet med ett ickeoriginal jubileeband?

Vet inte men en annan medlem hÀr sa att det tydligen kan vara sÄ att stÄr det Casio eller G-shock pÄ bandet och det inte Àr original sÄ skall det vara FAKE och dÄ inte okej men jag undrar dÄ hur vi gör med alla g-shocks som det inte gÄr att fÄ tag i original band utan bara aftermarket? eller alla seiko mods med seiko pÄ urtavlan osv Panerai band med Panerai pÄ spÀnnen som inte Àr original... men slÀpper detta nu dÄ bÄda mina g-shocks nu Àr enligt Admin Àr FAKE sÄ fÄr jag hÄlla mig till kolla pÄ alla andra klockor.

PS förlĂ„t att fylla trĂ„den med detta. Slutar nu ds Tack för alla som gillat mina bilder! Önskar alla ni en fortsatt fin sommar. ds

KvĂ€llens tips, ~1250kr efter rabatt BF30SHOPPING đŸ€“

Tack för tipset, bestÀllde en svart nu istÀllet dÄ Gult inte va min fÀrg inser jag. Vill nÄgon köpa en Gul GA-B2100 (endast anvÀnd 2-3ggr) till nÄ trÄd-pris?

Bra att du knep den sĂ„ slapp jag😁

Fick dock ett meddelande att â€Ă€r ivĂ€g skickar den nĂ€r jag kommer hem” sĂ„ blev tvungen frĂ„ga nĂ€r det kan vara nu innan jag swishar. Inte för att va sĂ„n men Ă€r det nĂ„gra dagar, vecka eller veckor spelar Ă€ndĂ„ en viss roll 🙈

Men bra pris sĂ„ en vecka gĂ„r ju vĂ€nta hehe 😂

Fick dock ett meddelande att â€Ă€r ivĂ€g skickar den nĂ€r jag kommer hem” sĂ„ blev tvungen frĂ„ga nĂ€r det kan vara nu innan jag swishar. Inte för att va sĂ„n men Ă€r det nĂ„gra dagar, vecka eller veckor spelar Ă€ndĂ„ en viss roll 🙈

Men bra pris sĂ„ en vecka gĂ„r ju vĂ€nta hehe 😂
Hehe. Ja för det priset hade jag lĂ€tt kunnat haft GG-B100 nr3😁

FrÄgan Àr varför man slÀnger ut en köpnu-auktion nÀr man inte Àr hemma.

Förresten, bara ett inlÀgg kvar! :woot:
7FE8CC5A-D550-4A9F-AC30-38E61C19E0BA.jpeg

Offrar mitt 12.000e inlĂ€gg ( 🙈) men ja liite sĂ„dĂ€r men fĂ„r den om en vecka typ. De kom hem pĂ„ fredag. Borde jag kunna överleva, hinner kanske sĂ€lja nĂ„got dĂ„ med för nog 1-2st för mĂ„nga sommarklockor 😂

Tillbaka
Topp