• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

70B45E2D-4722-4B31-BD5A-C71AF729EDEF.jpeg

Krigar mig igenom baksmÀllan med rangeman idag.

Var beredd pÄ att det tar MYCKET lÀngre tid att ladda med vanlig lampa Àn med solljus.
Det finns tabell pÄ hur lÄng tid det tar i dagsljus/artificiell belysning i manualen till klockan (om du har den kvar), samt postad ett par ggr tidigare i trÄden.

RÀknar Casio utifrÄn ljuset frÄn armaturer pÄ taket eller tÀnker de sig att anvÀndaren placerar sin klocka 15-20 cm frÄn en hyfsat stark ljuskÀlla? Jag har en sÄn hÀr lampa som jag ibland laddar med bra resultat = t ex medium till high ; ca 30 minuter.
DÄ Àr klockan ca 10-15 cm frÄn ljuskÀllan.

lampa.jpg

RÀknar Casio utifrÄn ljuset frÄn armaturer pÄ taket eller tÀnker de sig att anvÀndaren placerar sin klocka 15-20 cm frÄn en hyfsat stark ljuskÀlla? Jag har en sÄn hÀr lampa som jag ibland laddar med bra resultat = t ex medium till high ; ca 30 minuter.
DÄ Àr klockan ca 10-15 cm frÄn ljuskÀllan.

lampa.jpg
Vet ej. En nÀstan helt ovetenskaplig gissning Àr att det kanske beror pÄ fÀrgtemperatur/kelvintal/ förekomst av UV etc?
Jag har sett vÀldigt dÄlig effekt med en halogenspot nÀr jag prövat. Intressant iaf, det borde gÄ att googla sig fram till vad som funkar bÀst och varför. :)

Tillbaka
Topp