I regnbĂ„gens slut![Grinning face :grinning: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
![Grinning face :grinning: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet en som Ă€r riktigt trevlig.Tjena gĂ€nget! TĂ€nkte bestĂ€lla en mod till min 5600. Ăr dock kluven till vilken fĂ€rg man ska vĂ€lja. StĂ„r mellan guld, metall blĂ„, titanium och camo varianten.
Vilken hade ni valt? =) Sen har jag hittat en blÄ camo som Àr jÀkligt tuff ocksÄ!
Har ganska mycket beslutsÄngest
![]()
![]()
![]()
![]()
Den dÀr kombon!CasiOaken har fÄtt mycket tid pÄ armen pÄ sistone! SÄ bra nÀr man mekar, trÀnar... och egentligen nÀrsomhelst annars ocksÄ.
re![]()
Nöjd med Camo?Jag vet en som Àr riktigt trevlig.
![]()
Ja, mycket. Nu Àr det förvisso the real deal, men jag gillar utförandet i sig, den liknar inget annat och utstrÄlar lite bad ass. Gillar't.Nöjd med Camo?![]()
Nu blev mitt inlÀgg raderat.. Men det landade pÄ en vanlig blÄ stÄl, tror det blir bra!BlÄ camo
Fast dom Àr bra alla
Det bli lixom inte fel... Vad utgÄr du frÄn för modell?![]()
Gwg 2000:Inte helt slĂ€ppt tanken pĂ„ GWG-2000, sĂ„g nu det finns en bra prissatt pĂ„ blocketâŠMen har ju ocksĂ„ en 100. Finns det mer fördelar/nackdelar med modellerna?
Min GG-b100:
+ Billig och sitter bra. Perfekt beater, noll rÀdsla om den.
- Gillade först carbobezeln. Nu nja, vanligt resin hade varit snyggare. RejÀlt tjock. Dyra reservdelar ex bezeln.
GWG-1000:
+ Estetisk vÀldigt trevlig. Billiga reservdelar. OcksÄ bra pris nÀr jag fÄr köpa @Derix
- Upplevs störst av alla med marginal (tyvÀrr).
GWG-2000:
+ BĂ€st gjord och estetiskt fin med sina (finare) carbodelar + stĂ„ldetaljer. Sitter skönt. âLĂ„gâ profil kontra de andra.
- Men ocksÄ 2-5ggr dyrare Àn de ovan för typ samma klocka, ingen koll men gissar reservdelar kommer vara rÀtt dyra kontra de pÄ 1000.
Det funkar kanonNu blev mitt inlÀgg raderat.. Men det landade pÄ en vanlig blÄ stÄl, tror det blir bra!
Jag sjÀlv har en GW-B5600BC-1BER som jag tÀnkte sÀlja men valde att behÄlla för att modda och försöka fÄ nytt liv i den igen =)
![]()
Kolfiber/plastdelarna pÄ GWG2K Àr rÀtt repkÀnsliga och bara kolfiberdelarna vid kl.12 och 6 kostar nÀstan 3000kr att byta ut nÀr det Àr dags. Resin bezel pÄ GWG1K Àr mycket tÄligare.GWG-2000:
+ BĂ€st gjord och estetiskt fin med sina (finare) carbodelar + stĂ„ldetaljer. Sitter skönt. âLĂ„gâ profil kontra de andra.
- Men ocksÄ 2-5ggr dyrare Àn de ovan för typ samma klocka, ingen koll men gissar reservdelar kommer vara rÀtt dyra kontra de pÄ 1000.
Kolfiberdelarna ligger ca.167usd. kom ihÄg att det kan ta upp till ett halvÄr att fÄ grejerna frÄn Pacparts om de inte har de hemma. Jag vÀntar pÄ en bestÀllning jag har lagt i mars.Gwg 2000:
kolfiber bezel 140 usd
gummi pÄ bezel 80+85 usd
GWG 1000:
bezel 12.50 usd
priser frÄn pacparts
Gwg 2000:
kolfiber bezel 140 usd
gummi pÄ bezel 80+85 usd
GWG 1000:
bezel 12.50 usd
priser frÄn pacparts
Kolfiberdelarna ligger ca.167usd. kom ihÄg att det kan ta upp till ett halvÄr att fÄ grejerna frÄn Pacparts om de inte har de hemma. Jag vÀntar pÄ en bestÀllning jag har lagt i mars.
![]()
![]()
Den har funnit pÄ deras sida rÀtt lÀnge. Verkar vara svÄrsÄld.Tips: https://www.caliroots.com/se/product/casio-casio-g-shock-gb-6900aa-a1e-black
![]()
Ăr inte denna ganska rare?
Kul att man han hitta en NOS 30-Äring fortfarande. NÄgon som har koll pÄ om man kan koppla den till appen, eller om bt anvÀnds pÄ annat sÀtt?Tips: https://www.caliroots.com/se/product/casio-casio-g-shock-gb-6900aa-a1e-black
![]()
Ăr inte denna ganska rare?
Vet att det inte finns app till nyare iphone, har för mig att man ska fortfarande kunna ladda ner Android app.Kul att man han hitta en NOS 30-Äring fortfarande. NÄgon som har koll pÄ om man kan koppla den till appen, eller om bt anvÀnds pÄ annat sÀtt?
Gammal modell frÄn 2013 enligt shockbase.
2013 = 30 Ă„r sedan?Kul att man han hitta en NOS 30-Ă„ring fortfarande.
- Det jag noterat Ă€r att knapparna kĂ€nns mycket bĂ€ttre pĂ„ 2000 Ă€n 1000.Inte helt slĂ€ppt tanken pĂ„ GWG-2000, sĂ„g nu det finns en bra prissatt pĂ„ blocketâŠMen har ju ocksĂ„ en 100. Finns det mer fördelar/nackdelar med modellerna?
Min GG-b100:
+ Billig och sitter bra. Perfekt beater, noll rÀdsla om den.
- Gillade först carbobezeln. Nu nja, vanligt resin hade varit snyggare. RejÀlt tjock. Dyra reservdelar ex bezeln.
GWG-1000:
+ Estetisk vÀldigt trevlig. Billiga reservdelar. OcksÄ bra pris nÀr jag fÄr köpa @Derix
- Upplevs störst av alla med marginal (tyvÀrr).
GWG-2000:
TÀnk sÄ mycket smidigare det gÄr med en balgrip Àn att vÀlta runt pÄ det sjÀlv
Ja bara inse att traktorn Àr starkare, men den Àr ju ung bara 1,5 Är den fÄr nog med sina krÀmpor nÀr den blir 37 bastTÀnk sÄ mycket smidigare det gÄr med en balgrip Àn att vÀlta runt pÄ det sjÀlv![]()
Nöjer mig att bÀra in tidningen sÄ hÀr pÄ morgonkvistenJa bara inse att traktorn Àr starkare, men den Àr ju ung bara 1,5 Är den fÄr nog med sina krÀmpor nÀr den blir 37 bast![]()
LÄt traktorn gör sÄna tunga sysslor tÀnk pÄ ryggenNöjer mig att bÀra in tidningen sÄ hÀr pÄ morgonkvisten
![]()
![]()