Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Bad i poolen, 29 grader. Helt klart mer badbartTillbaka efter ett bad i Ă byfjorden. Mudmastern visade 19,7 grader, helt klart badbart!
KÀnner igen veterinÀr fakturorna de Àr aldrig billigaTur att alla roliga slÀpp kommer i augusti, den hÀr mÄnaden slutade inget bra
Hmm⊠jag skulle ta bort bÄde bezeln och bandet och sÀtta pÄ ett metallarmbandBörjar nÄ slutet av min samling. Idag tÀnkte jag ge G-2000TD-2 chansen. Köpte den för mÄnga Är sen men har nÀstan aldrig anvÀnt den.
G-2000 tillverkades 2000/2001. BÀrs ungefÀr som en square och har screwback. PÄ pappret grym men jag har aldrig riktigt blivit kÀr i den.
Sagt och gjort. Drog pÄ den men blev inte alls kompis med det hemska armbandet. Den satt riktigt obekvÀmt.
Gav inte upp för det. Fram med verktygen.
G-2000 ser riktigt trevlig ut utan bezel. SÄ lÀnge armbandet inte Àr pÄ dvs.
Bezeln Àr en riktigt skör konstruktion och tyvÀrr finns det inga nya att fÄ tag pÄ.
Drog pÄ ett GW-5000-band. Nu blev klockan riktigt skön att bÀra. Kanske att den kommer ingÄ i regelbunden rotation framöver. Bandet smiter inte riktigt Ät mot bezeln. FÄr se om jag stör mig pÄ det...
- SÄ hÀr sÄg det ut i morgontidningen nÀr de frÄgade hur prishöjningarna pÄverkar. Ta till er det Hepanter och övriga vardagshjÀltar Nu blir det bla flingor och mjölk till frukost, vi har ocksÄ Ätta barnbarn som stöttar mjölkförbrukningen
Tack för detta inlÀgget @Hans B 1955 du Àr grym missade detta inlÀgg tidigare idag skyller pÄ vÀrmen- SÄ hÀr sÄg det ut i morgontidningen nÀr de frÄgade hur prishöjningarna pÄverkar. Ta till er det Hepanter och övriga vardagshjÀltar Nu blir det bla flingor och mjölk till frukost, vi har ocksÄ Ätta barnbarn som stöttar mjölkförbrukningen
De lÀgsta jag fick va 2:34 kr per liter va jag för migBra kommentar av damen. Arla Àr ju ökÀnda för att vara riktigt snÄla mot mjölkbönder. Minns ingen exakt siffra men för nÄgra Är sedan betalade de vÀl 1,50 kronor per liter till bonden eller liknande. Bönderna gick back pÄ varje liter typ.
De lÀgsta jag fick va 2:34 kr per liter va jag för mig
TyvÀrr har det blivit stor industri av att köpa LE pÄ alla sorters varor och sen krÀnga det vidare..Hoppas att inte 40-Ärsjubileet blir limiterat, isÄfall sÀger jag upp mig frÄn det hÀr intresset
Tur att alla roliga slÀpp kommer i augusti, den hÀr mÄnaden slutade inget bra
- TrÄkigt att höra att bönderna inte fÄr sin vÀlförtjÀnta del av kakanBra kommentar av damen. Arla Àr ju ökÀnda för att vara riktigt snÄla mot mjölkbönder. Minns ingen exakt siffra men för nÄgra Är sedan betalade de vÀl 1,50 kronor per liter till bonden eller liknande. Bönderna gick back pÄ varje liter typ.
2.34 ⊠Àven om mÄnga skall dela pÄ slutpriset kÀnns det lite felfördelat, men tyvÀrr ser det ut sÄ i mÄnga branscher.De lÀgsta jag fick va 2:34 kr per liter va jag för mig
Ja nÀr man drog bort foder kostnaden sÄ fick man dra av 1:20 kr per liter pÄ de priset. Nu Àr ju foder kostnaden vÀldigt mycket högre Àn dÄ men istÀllet sÄ ligger ju mjölkpriset betydligt högre.. 1 kg kraftfoder kostade dÄ 2,60kr kg nu ligger de pÄ4,80kr kg2.34 ⊠Àven om mÄnga skall dela pÄ slutpriset kÀnns det lite felfördelat, men tyvÀrr ser det ut sÄ i mÄnga branscher.
SjÀlv har jag fÄtt en ny syn pÄ vikten (?) av svenska bönder nÀr vÀrlden ser ut som den gör nu.
Har du frun som projektledare?Snickrandet fortsatte. Fru projektledare bestÀllde en bÀnk för alla tomatplantor hon har odlat. à terstÄr att klÀ in den och skaffa armeringsjÀrn som stöd för plantorna.
Har fÄtt klÀ in soffan. Kompisen har börjat löpa.
Du tÀnker numrerade slÀpp? Det verkar inte vara Casios grej direkt. Skulle bli mycket förvÄnad. Att det Àr "limiterat" Àr givet. Blir som alla andra jubileum som Àr tillverkade... ett hemligt antal. MisstÀnker att vissa blir slutsÄlda ganska omgÄende medans andra kommer finnas kvar i Är i butikerna.Hoppas att inte 40-Ärsjubileet blir limiterat, isÄfall sÀger jag upp mig frÄn det hÀr intresset
SjÀlv "löser" jag situationen genom att vÀlja bort dessa produkter. VÀljer hellre en standardversion som finns tillgÀnglig och kanske t.o.m. med litet rea...TyvÀrr har det blivit stor industri av att köpa LE pÄ alla sorters varor och sen krÀnga det vidare..
Har dock lite svÄrt att förstÄ varför nÄgon vill betala överpriser pÄ tex en Bamford..
Sen Àr det ju vÀldigt trist för dom som vill köpa klockan för att dom gillar den..
- Mycket man inte vet nĂ€r man tar mjölktetran pĂ„ ICA och ser prislappen âŠJa nĂ€r man drog bort foder kostnaden sĂ„ fick man dra av 1:20 kr per liter pĂ„ de priset. Nu Ă€r ju foder kostnaden vĂ€ldigt mycket högre Ă€n dĂ„ men istĂ€llet sĂ„ ligger ju mjölkpriset betydligt högre.. 1 kg kraftfoder kostade dĂ„ 2,60kr kg nu ligger de pĂ„4,80kr kg
Ensilaget blir ju de dubbla priset att fÄ fram nu med dieselkostnader och plasten som ocksÄ skjutit i höjden
Ja nÀr man drog bort foder kostnaden sÄ fick man dra av 1:20 kr per liter pÄ de priset. Nu Àr ju foder kostnaden vÀldigt mycket högre Àn dÄ men istÀllet sÄ ligger ju mjölkpriset betydligt högre.. 1 kg kraftfoder kostade dÄ 2,60kr kg nu ligger de pÄ4,80kr kg
Ensilaget blir ju de dubbla priset att fÄ fram nu med dieselkostnader och plasten som ocksÄ skjutit i höjden
MisstÀnker att man fÄr vara beredd pÄ köpknappen nÀr de slÀpps. För det tar emot att köpa dem till ockerpriser och gynna en scalper.Du tÀnker numrerade slÀpp? Det verkar inte vara Casios grej direkt. Skulle bli mycket förvÄnad. Att det Àr "limiterat" Àr givet. Blir som alla andra jubileum som Àr tillverkade... ett hemligt antal. MisstÀnker att vissa blir slutsÄlda ganska omgÄende medans andra kommer finnas kvar i Är i butikerna.
Ja, jag kommer vara mer förberedd den hÀr gÄngen, missade en 35-Äring jag ville ha förra gÄngen.MisstÀnker att man fÄr vara beredd pÄ köpknappen nÀr de slÀpps. För det tar emot att köpa dem till ockerpriser och gynna en scalper.
Var tvungen att kolla hur hyffsat termometern var pÄ 2000... Plums i badbaljan hÀr med ca28grader.
JÀmfört med 1000 och 100 sÄ var den iaf 6grader för lÄgt..
Vilket kan vara ungefÀr rÀtt för den visade 11-12 grader i VÀttern igÄr nÀr det sas att det var ca 18