• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det hĂ€r Ă€r ett bra pris. Det gĂ„r ocksĂ„ att laborera med lite rabattkoder, BF30Shopping ger runt 300 kr i rabatt om man handlar över 1600 (?) kr, @roosterman vet mer. Följ hans exempel och bestĂ€llt nĂ„got fint till frugan vettja 😁
Skärmavbild 2022-07-23 kl. 19.28.30.png

Tror det rĂ€cker med 1500 för att kunna aktivera koden, och dĂ„ ger den strax över 300 i rabatt👍
@Roosterwife fick ett par örhĂ€ngen och jag fick lite rabatt pĂ„ klockan sist jag handlade sĂ„đŸ˜

Teknisk frÄga, min gamla 5610a (köpt hÀr pÄ forumet, pÄ, negativ display) har utvecklat nÄgon ÄlderskrÀmp tror jag.

Den blinkar med batteriindikatorn L/M/H och bakgrundsljuset funkar inte. FÄr den lite solljus sÄ gÄr den direkt till H. Men nÀr kvÀllen kommer sÄ blÀnker bara bakgrundsljuset till en kort sekund och sedan blinkar den igen.

Den Àr pÄ seglingssemester och har det sista fÄtt mycket solsken sÄ den borde vara fulladdad.

Är det Ă€ttestupan som gĂ€ller?
Har jag dödat en G utan att sjÀlv dö pÄ kuppen?

Nu ligger den och solar sig i morgonljuset i Limfjorden eftersom den inte funkar som nattlampa

F66CCD92-82ED-47EF-940D-F6E1DA96EE9C.jpeg

Teknisk frÄga, min gamla 5610a (köpt hÀr pÄ forumet, pÄ, negativ display) har utvecklat nÄgon ÄlderskrÀmp tror jag.

Den blinkar med batteriindikatorn L/M/H och bakgrundsljuset funkar inte. FÄr den lite solljus sÄ gÄr den direkt till H. Men nÀr kvÀllen kommer sÄ blÀnker bara bakgrundsljuset till en kort sekund och sedan blinkar den igen.

Den Àr pÄ seglingssemester och har det sista fÄtt mycket solsken sÄ den borde vara fulladdad.

Är det Ă€ttestupan som gĂ€ller?
Har jag dödat en G utan att sjÀlv dö pÄ kuppen?

Nu ligger den och solar sig i morgonljuset i Limfjorden eftersom den inte funkar som nattlampa

F66CCD92-82ED-47EF-940D-F6E1DA96EE9C.jpeg
Nu Àr jag ingen expert, men jag tror att din klockas batteri Àr kört.
KÀnner igen fenomenet frÄn andra soldrivna klockor, sÄvÀl Citizen som Casio. De lever inte för evigt och nÀr batteriet hÄller pÄ att dö sÄ blir det just sÄ dÀr. "Laddas upp", men energiinnehÄllet de fÄr i sig Àr bara brÄkdelar av vad det en gÄng varit, sÄ det tar slut pÄ ett ögonblick, typ.

Byt batteri och fortsÀtt njuta av den.

Eller kan jag ha rört verket sÄ att visarna "hoppat av" nÀr jag pillade lös batteriet. Rörde sig ju lite men inte vÀrst mycket
Har noll erfarenhet av fÄ liv i visare som stannat. Gjorde du en AC-reset?

I den hÀr trÄden föreslÄs det att man ska ge klockan en smÀll. Jag Àr skeptisk. Om nÄgot sitter löst lÀr det ju bli vÀrre. LÄter som en desperat sista ÄtgÀrd.

Har noll erfarenhet av fÄ liv i visare som stannat. Gjorde du en AC-reset?

I den hÀr trÄden föreslÄs det att man ska ge klockan en smÀll. Jag Àr skeptisk. Om nÄgot sitter löst lÀr det ju bli vÀrre. LÄter som en desperat sista ÄtgÀrd.

Ja jag gjorde som det stod. Men kan plocka isÀr och prova igen. Vem vet, kanske funkar dÄ. Konstigare saker har ju hÀnt. Men tror det Àr kört. Synd, hade varit sÄ coolt att fÄ den att fungera. Men mÀrker nu att varken darum eller dag har Àndrats frÄn igÄr. SÄ allt verkar stÄ stilla. FÄr prova AC reset igen. Börjar bli riktigt sugen pÄ nÄgon g-schock eller Casio oak variant. FÄr hÄlla utkik. Gillar de fyrkantiga som inte Àr sÄ grymt stora.

Ja jag gjorde som det stod. Men kan plocka isÀr och prova igen. Vem vet, kanske funkar dÄ. Konstigare saker har ju hÀnt. Men tror det Àr kört. Synd, hade varit sÄ coolt att fÄ den att fungera. Men mÀrker nu att varken darum eller dag har Àndrats frÄn igÄr. SÄ allt verkar stÄ stilla. FÄr prova AC reset igen. Börjar bli riktigt sugen pÄ nÄgon g-schock eller Casio oak variant. FÄr hÄlla utkik. Gillar de fyrkantiga som inte Àr sÄ grymt stora.
@roloj Tack för alla tips förresten 🙂👍

Ett bra tips Ă€r att skaffa dej en GW 5000U den enda gshocken du behöver😌
Multiband 6, solcellsdrift, skruvat baklock och de bekvÀmaste gummibandet
DSC_5307.JPG
DSC_5308.JPG

Tillbaka
Topp