• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God morgon, jag Ă€r ny pĂ„ KS och hyfsat ny med G Shocks. Vad gĂ€ller med lĂ€der pĂ„ G Shocks? Är det lagligt? Satte pĂ„ adaptrar pĂ„ min GA2100 för att ha NATO-band pĂ„ den men en dag satte jag pĂ„ ett tjockt lĂ€derband mest pĂ„ skoj och jag gillade det sĂ„ mkt att det fick sitta kvar. Men vad sĂ€ger ni G Shock-kunniga? Är det ett stilbrott jag gjort?
Tycker de Ă€r helt godkĂ€nt pĂ„ en oak. En Square hade dock inte blivit lika bra👍

God morgon, jag Ă€r ny pĂ„ KS och hyfsat ny med G Shocks. Vad gĂ€ller med lĂ€der pĂ„ G Shocks? Är det lagligt? Satte pĂ„ adaptrar pĂ„ min GA2100 för att ha NATO-band pĂ„ den men en dag satte jag pĂ„ ett tjockt lĂ€derband mest pĂ„ skoj och jag gillade det sĂ„ mkt att det fick sitta kvar. Men vad sĂ€ger ni G Shock-kunniga? Är det ett stilbrott jag gjort?
Det dĂ€r blev ju snyggt och stilrent! Folk kan ju dividera sĂ„ mycket de vill om lĂ€der pĂ„ dykare, lĂ€der pĂ„ G-Shocks (inte lika vanligt) mm men det Ă€r ju bara Ă„sikter. Men i denna trĂ„den lĂ€r det inte komma en shitstorm pga ditt lĂ€der. DĂ€remot kan man ibland fĂ„ lite skit om man inte köper fler G-Shocks Ă€n 1😃

Sommar Ă€ndĂ„ 🙂
47D0E674-515C-4901-AB50-064C3FB8C9DA.jpeg

JĂ€kligt snyggt mĂ„ jag sĂ€ga😀
Stilbildare!
Det Ă€r sĂ„ man gör entre😁
VÀlkommen in i trÄden.
Det dĂ€r blev ju snyggt och stilrent! Folk kan ju dividera sĂ„ mycket de vill om lĂ€der pĂ„ dykare, lĂ€der pĂ„ G-Shocks (inte lika vanligt) mm men det Ă€r ju bara Ă„sikter. Men i denna trĂ„den lĂ€r det inte komma en shitstorm pga ditt lĂ€der. DĂ€remot kan man ibland fĂ„ lite skit om man inte köper fler G-Shocks Ă€n 1😃
Kan man ha bara en menar du??? đŸ€Ș

HĂ€r fĂ„r man va som man vill. SĂ„ lĂ€nge man bidrar till KS bĂ€sta stĂ€mning 🙂
SĂ„ med det sagt, det funkar utmĂ€rkt det dĂ€r ju đŸ‘đŸ»
VÀlkommen till trÄden!

VĂ€lkommen, hĂ€r Ă€r det högt i tak och lĂ„gt till golv! :D CasiOak Ă€r ju som gjord för att ha pĂ„ alternativa band. Om lĂ€der pĂ„ G-Shock Ă€r ett stilbrott Ă€r jag i sĂ„ fall medbrottsling. đŸ€Ł

GuldmÄnen har fÄtt band av kalvlÀder, sitter nu som en smekning pÄ handleden. :)

4BD241FF-9A15-4F83-A21D-BFB87844B5A5.jpeg

B75C09CE-04BB-44B2-B03B-871F194B3CB5.jpeg

Nog har vÀl tanken kommit att det vore enkelt om man höll det till en G-shock och en dressklocka. Det fyller ju behovet för bÄde arbete, trÀning och nÀr man vill klÀ sig fint.
Och för det jag lagt ut pÄ min klocksamling skulle jag fÄtt en av de billigare Rolex eller en Omega plus en av de finare G-shockarna.
Men hur kul vore det? Just att ha en samling av bra klockor som man kan variera mellan Àr ju det som gör det hela sÄ roligt!

Nog har vÀl tanken kommit att det vore enkelt om man höll det till en G-shock och en dressklocka. Det fyller ju behovet för bÄde arbete, trÀning och nÀr man vill klÀ sig fint.
Och för det jag lagt ut pÄ min klocksamling skulle jag fÄtt en av de billigare Rolex eller en Omega plus en av de finare G-shockarna.
Men hur kul vore det? Just att ha en samling av bra klockor som man kan variera mellan Àr ju det som gör det hela sÄ roligt!
Ja en del av det roliga Ă€r ju att grĂ€va i högen och se vad man hittar för dagen. 😀
Ja, tyvĂ€rr har det blivit sĂ„ att en del av min klocksamling förvaras i hög
 😬

Tack! Haha ja det dÀr lÀderarmbandet brukar faktiskt sitta pÄ en dykare (SKX007). Det bökiga med att byta band pÄ G Shocks Àr vÀl att de ofta har specialband? Unika för varje enskild klocktyp? Synd att de inte kommer med adaptrar nÀr man köper dem.

VĂ€lkommen, hĂ€r Ă€r det högt i tak och lĂ„gt till golv! :D CasiOak Ă€r ju som gjord för att ha pĂ„ alternativa band. Om lĂ€der pĂ„ G-Shock Ă€r ett stilbrott Ă€r jag i sĂ„ fall medbrottsling. đŸ€Ł

Den dĂ€r va inte dĂ„lig! Har du sjĂ€lv moddat den? Aldrig sett den tidigare. Jag som va lite sugen pĂ„ en moonswatch sĂ„smĂ„ningom sĂ„ kommer du med en moonshocks 😊👍

Det dÀr Àr olagligt! Men i den hÀr trÄden har vi sÄ högt i tak att allt accepteras. NÀstan iaf. Dröm t.ex. inte om att korta bandet pÄ en frogman!

Tillbaka
Topp