Mer fÀrg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dagens videotipsâŠ
Den gula Àr ju en GA-B2100
NÀr det gÀller Casioak sÄ föredrar jag tydliga visare och markörer. Den nya gula Àr utmÀrkt hÀr. Och varför inte timmarkörer med riktigt bra lume ocksÄ!
Jag har hört att det gÄr att byta tim-markeringarna till sjÀlvlysande modellJa jag Àr sugen pÄ att köpa den nya gula men att flytta över den till mitt svarta GA2100-hus. Det Àr bara den gula som har vettiga markörer av dem nya enligt mig.
Varför vÀnta ?Satan va clean den bilden var, Àlskar MIP skÀrmen, önska att jag hade en GBX ocksÄ. Men fÄr vÀnta tills det kommer en Solar version
Ref pÄ den?Varför vÀnta ?
Tack förresten.. glatt överraskad över denna. Gummit Àr mjukt och följsamt, betydligt bÀttre Àn mÄnga av de betydligt dyrare klockorna man haft.
Spontant skulle jag sÀga att dom Àr identiska. Var den dÀr 0,1mm kommer ifrÄn fÄr nog dom lÀrda tvista omHar du fler Casioaks? Kan man ta den klockan och fÄ in i ett GA-2100-hus tror du? Jag gillar den gula skarpt men pÄ vinterhalvÄret tÀnker jag att man kanske vill ha nÄgot mörkare. SÄvitt jag vet Àr GA-B2100 0,1 mm tjockare men det kan vÀl inte spela nÄgon roll?
Jag har hört att det gÄr att byta tim-markeringarna till sjÀlvlysande modell
FYI - index i nya GA-B2100 sitter fast i chapter ringen under glaset och Àr inte en separat index ring limat pÄ tavlan som gamla GA-2100.Jag har hört att det gÄr att byta tim-markeringarna till sjÀlvlysande modell
Index ringen frÄn GA-2100 passar inte i nya GA-B2100.Snyggt! Vart köpte du tim-markeringarna?
Var det svÄrt att byta?
Jag bestÀllde precis den gula GA-B2100
med redan bra markeringar men lume Àr aldrig fel
Tack för info! Har sÀkert nÄgot med solcellerna att göra.FYI - index i nya GA-B2100 sitter fast i chapter ringen under glaset och Àr inte en separat index ring limat pÄ tavlan som gamla GA-2100.
Vacker klase Casioaks du har dÀr!Spontant skulle jag sÀga att dom Àr identiska. Var den dÀr 0,1mm kommer ifrÄn fÄr nog dom lÀrda tvista om
Röd och grÄ har jag bytt tim-dialsen pÄ GrÄ har samma som den lila, och röd fick en gul med lume, övriga original.
Jepps, dom har gjort innandömet annorlunda i dom, men klÀderna borde passa rakt av iaf.FYI - index i nya GA-B2100 sitter fast i chapter ringen under glaset och Àr inte en separat index ring limat pÄ tavlan som gamla GA-2100.
Och hÀr sitter en annan inne pÄ sitt nionde Är och över 13k inlÀgg. Viss, dalande intresse senaste Ären och viss inaktivitet men ÀndÄ.. men nÄn gÄng ska vara den första sÄ vÀlkommen. Denna hobby har en tendens att eskalera. 2k blir lÀtt 50k osv.Vacker klase Casioaks du har dÀr!
Fan det hÀr kommer att bli dyrt kÀnner jag.
Skapade en anvÀndare och skrev mitt första inlÀgg pÄ KS imorse. NÄgra timmar senare samma dag har jag bestÀllt Ànnu en klocka.. den gula Àr ju bara för snygg!
Har du redan hunnit öppna din BT OAK?Jepps, dom har gjort innandömet annorlunda i dom, men klÀderna borde passa rakt av iaf.
Den Àr orörd Àn sÄ lÀngeHar du redan hunnit öppna din BT OAK?
Den Àr original, sÄ nÀr som pÄ bandet dÄ förstÄs. GM-2100MG-1A.Den dÀr va inte dÄlig! Har du sjÀlv moddat den? Aldrig sett den tidigare. Jag som va lite sugen pÄ en moonswatch sÄsmÄningom sÄ kommer du med en moonshocks
@roosterman nya padawan! Det Àr starkt jobbat pÄ mindre Àn ett dygn!Vacker klase Casioaks du har dÀr!
Fan det hÀr kommer att bli dyrt kÀnner jag.
Skapade en anvÀndare och skrev mitt första inlÀgg pÄ KS imorse. NÄgra timmar senare samma dag har jag bestÀllt Ànnu en klocka.. den gula Àr ju bara för snygg!
Haha nja. Som vanligt sÄ intalar jag mig sjÀlv och frugan att det Àr sista klockan pÄ lÀnge. Jag Àr klar nu. Samlingen Àr komplett.@roosterman nya padawan! Det Àr starkt jobbat pÄ mindre Àn ett dygn!
Den Àr sÄ jÀkla fullÀndad. Har haft den hemma tre gÄnger, men den har fÄtt lÀmna alla gÄnger pga storleken. Storleken i kombination med dess tyngd och min tunna handled Àr tyvÀrr inte ett vinnande koncept. Men snart tar jag vÀl hem den för fjÀrde gÄngen pÄ försök, för jag har svÄrt att slÀppa denMaster of G.