• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mer fÀrg.
20220728_204633.JPG

Den gula Ă€r ju en GA-B2100🙂
IMG_20220726_184710.jpg

Har du fler Casioaks? Kan man ta den klockan och fÄ in i ett GA-2100-hus tror du? Jag gillar den gula skarpt men pÄ vinterhalvÄret tÀnker jag att man kanske vill ha nÄgot mörkare. SÄvitt jag vet Àr GA-B2100 0,1 mm tjockare men det kan vÀl inte spela nÄgon roll?

NÀr det gÀller Casioak sÄ föredrar jag tydliga visare och markörer. Den nya gula Àr utmÀrkt hÀr. Och varför inte timmarkörer med riktigt bra lume ocksÄ!

Ja jag Àr sugen pÄ att köpa den nya gula men att flytta över den till mitt svarta GA2100-hus. Det Àr bara den gula som har vettiga markörer av dem nya enligt mig.
Jag har hört att det gÄr att byta tim-markeringarna till sjÀlvlysande modell;)
IMG_20220603_064123.jpg

IMG_20220701_055921.jpg

IMG_20220630_222958.jpg

Har du fler Casioaks? Kan man ta den klockan och fÄ in i ett GA-2100-hus tror du? Jag gillar den gula skarpt men pÄ vinterhalvÄret tÀnker jag att man kanske vill ha nÄgot mörkare. SÄvitt jag vet Àr GA-B2100 0,1 mm tjockare men det kan vÀl inte spela nÄgon roll?
Spontant skulle jag sĂ€ga att dom Ă€r identiska. Var den dĂ€r 0,1mm kommer ifrĂ„n fĂ„r nog dom lĂ€rda tvista om😁
Röd och grÄ har jag bytt tim-dialsen pÄ ;) GrÄ har samma som den lila, och röd fick en gul med lume, övriga original.
IMG_20220728_222239.jpg

Spontant skulle jag sĂ€ga att dom Ă€r identiska. Var den dĂ€r 0,1mm kommer ifrĂ„n fĂ„r nog dom lĂ€rda tvista om😁
Röd och grÄ har jag bytt tim-dialsen pÄ ;) GrÄ har samma som den lila, och röd fick en gul med lume, övriga original.
IMG_20220728_222239.jpg
Vacker klase Casioaks du har dÀr!
Fan det hÀr kommer att bli dyrt kÀnner jag.
Skapade en anvÀndare och skrev mitt första inlÀgg pÄ KS imorse. NÄgra timmar senare samma dag har jag bestÀllt Ànnu en klocka.. den gula Àr ju bara för snygg!

Vacker klase Casioaks du har dÀr!
Fan det hÀr kommer att bli dyrt kÀnner jag.
Skapade en anvÀndare och skrev mitt första inlÀgg pÄ KS imorse. NÄgra timmar senare samma dag har jag bestÀllt Ànnu en klocka.. den gula Àr ju bara för snygg!
Och hÀr sitter en annan inne pÄ sitt nionde Är och över 13k inlÀgg. Viss, dalande intresse senaste Ären och viss inaktivitet men ÀndÄ.. men nÄn gÄng ska vara den första sÄ vÀlkommen. Denna hobby har en tendens att eskalera. 2k blir lÀtt 50k osv.

Den Ă€r sĂ„ jĂ€kla fullĂ€ndad. Har haft den hemma tre gĂ„nger, men den har fĂ„tt lĂ€mna alla gĂ„nger pga storleken. Storleken i kombination med dess tyngd och min tunna handled Ă€r tyvĂ€rr inte ett vinnande koncept. Men snart tar jag vĂ€l hem den för fjĂ€rde gĂ„ngen pĂ„ försök, för jag har svĂ„rt att slĂ€ppa den đŸ€·đŸŒđŸ˜‚

Tillbaka
Topp