• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hittade en kul semivintage G-Shock pÄ dagens loppisrunda, det hÀnder inte varje dag! En DW-5700 i fullt fungerande skick, saknas bara en keeper.
220730 dw5700 2.jpg

220730 dw5700 1.jpg

Bra hittat 😎
Saknar dÄ och dÄ reissuen 5750 som jag Àgde för nÄgra Är sedan, skön design!

Sitter som vanligt och surfar runt pÄ klocksajter.
Smaken Àr ju som baken förstÄs. Jag föredrar tydliga visare och markörer, Àven om visarna Àr viktigast. Man skulle ju klara sig hyfsat helt utan timmarkörer eftersom man ÀndÄ kan uppfatta var timvisaren befinner sig. Men ibland Àr det bara för mycket: nÀr visarna Àr kamofluerade och som gjorda att man ska ha svÄrt att se dem.
Som bland annat i dessa exempel:

Screenshot_20220730-214241_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20220730-214507_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20220730-215931_DuckDuckGo.jpg

Sitter som vanligt och surfar runt pÄ klocksajter.
Smaken Àr ju som baken förstÄs. Jag föredrar tydliga visare och markörer, Àven om visarna Àr viktigast. Man skulle ju klara sig hyfsat helt utan timmarkörer eftersom man ÀndÄ kan uppfatta var timvisaren befinner sig. Men ibland Àr det bara för mycket: nÀr visarna Àr kamofluerade och som gjorda att man ska ha svÄrt att se dem.
Som bland annat i dessa exempel:

Screenshot_20220730-214241_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20220730-214507_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20220730-215931_DuckDuckGo.jpg
GA serie Àr Casios bÀstsÀljande G-Shock modeller worldwide. Tror att de (mest ungdomar antar jag) som köper dessa bryr sig mer om utseende Àn lÀsbarhet. Plus att det gÄr att visa tid digitalt pÄ dessa modeller.

GA serie Àr Casios bÀstsÀljande G-Shock modeller worldwide. Tror att de (mest ungdomar antar jag) som köper dessa bryr sig mer om utseende Àn lÀsbarhet. Plus att det gÄr att visa tid digitalt pÄ dessa modeller.

Wow! Det visar verkligen att armbandsuret inte bara handlar om att lÀsa tiden. Jo, det gÄr att lÀsa digitalt pÄ ett par av mina G-shocks med visare. Men siffrorna Àr smÄ.

Plus av de 99% av ggr jag kollar pĂ„ klockan Ă€r det inte för att se tiden 😂

Jo DET kan jag ocksÄ intyga att de flesta gÄnger jag tittar pÄ min klocka sÄ Àr det inte för att veta tiden! Men jag tycker att nÀr jag vill göra det sÄ ska det framgÄ klart och tydligt. SvÄravlÀsta visare och dÄlig kontrast mellan urtavlan och markörerna/visarna tycker jag gör en klocka trÄkig.

Wow! Det visar verkligen att armbandsuret inte bara handlar om att lÀsa tiden. Jo, det gÄr att lÀsa digitalt pÄ ett par av mina G-shocks med visare. Men siffrorna Àr smÄ.
Klockor Àr oftast fashion accessoarer ocksÄ. Det handlar inte bara om att visa tiden.

Samma gĂ€ller denna RM35. Vem köper den för att lĂ€sa tiden? 😜
Richard-Mille-RM-35-03-Rafael-Nadal-6-1536x1229.jpg

Bild för OT 🙂
PXL_20220730_144847028-02.jpeg

Senast Àndrad:
Det hÀr Àr ett tecken va? MÄste vÀl vara det tÀnker jag. Lagom dÀr jag ska fortsÀtta att bygga trappa sitter det en groda.
Är det nĂ„gon som har en Froggy över?
20220731_085015.jpg
Helt klart ett tecken samma hÀnde mig bestÀllde direkt en frÄn Japan dÄ

Har visat slarvat tvÀtta klockan dÄ de Àr mjölk pÄ glaset sÄg jag
DSC_5537~2.JPG

Tillbaka
Topp