• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MotorsÄg pÄ flaket
L60 med gafflar nÀra inpÄ
16596308811123434313507754630521.jpg

Tips var man kan köpa en komplett katalog med alla G-Shock modeller som sĂ„lts, hade ju varit de perfekta Bibeln till dass stunderna😎
En gĂ„ng för lĂ€nge sedan observerade jag och min storebror vĂ„r lillebror som satt och blĂ€ddrade i en Hobbexkatalog. Lillbrorsan var helt uppslukad av katalogen, han harklade sig lite eh-hmm (han hade tydligen nĂ„got i halsen, kanske beroende pĂ„ sin astma), sa tyst ”hĂ€ftigt” för sig sjĂ€lv, harklade sig lite, pillade sig lite i nĂ€san och rullade krĂ„kan, vĂ€nde blad, eh-hmm, ”hĂ€ftigt” osv
 Är det dĂ€r du Ă€r @hepanter

Är din ocksĂ„ frĂ„n Brandit som min ?
Jag har ocksÄ en svart M-65 frÄn Helikon-Tex.
BÀttre kvalitet Àn Brandit och enligt mÄnga bÀttre Àn sjÀlva Alpha

Min Àr en Rothco
HÄller bÀttre klass Àn brandit Àr ocksÄ större i storlekarna dÄ farsan har en brandit. Den Àr inte alls i samma klass
Dock bestÀllde jag min frÄn brandit fast fick en Rothco. Farsans brandit passar dock bÀttre nÀr man Äker till stan. Jag ser mer ut som en förrymd militÀr sÄ man fÄr hÄlla sig hemma.

Till G-Shock nu
SĂ„g ut att de fanns en 35th anniversary katalog den skulle man haft

Senast Àndrad:
Min nyeste square. En DW-5600C-9BV uten bezel.
Siden dette var en Japan A, mĂ„tte den fĂ„ en plass i samlingen 🌞

Siste bildet viser 9B og 9BV sammen pÄ armen.

DW-5600C-9B - December, 1992 - The yellow domestic version. This watch is the same as the DW-5600C-1, with WATER 20BAR RESIST on the dial, except that it has the yellow bezel and band. This model, like the DW-5600C-1, is not easily found in the West.

DW-5600C-9BV - June, 1987 - The export version in yellow. This is exactly the same watch as the DW-5600C-1V except that it has a yellow bezel with black lettering and yellow band with black band keeper and black or silver buckle. The buttons and bezel screws are silver in color. Casios first yellow G-Shock.
20220715_113709.jpg

20220715_114131.jpg
20220715_114317.jpg
20210925_121003.jpg

Senast Àndrad:
Min nyeste square. En DW-5600C-9BV uten bezel.
Siden dette var en Japan A, mĂ„tte den fĂ„ en plass i samlingen 🌞

Siste bildet viser 9B og 9BV sammen pÄ armen.

DW-5600C-9B - December, 1992 - The yellow domestic version. This watch is the same as the DW-5600C-1, with WATER 20BAR RESIST on the dial, except that it has the yellow bezel and band. This model, like the DW-5600C-1, is not easily found in the West.

DW-5600C-9BV - June, 1987 - The export version in yellow. This is exactly the same watch as the DW-5600C-1V except that it has a yellow bezel with black lettering and yellow band with black band keeper and black or silver buckle. The buttons and bezel screws are silver in color. Casios first yellow G-Shock.

20220715_113709.jpg

20220715_114131.jpg
20220715_114317.jpg
20210925_121003.jpg
Dessa inlĂ€gg Ă€r vad mitt klappade gshockhjĂ€rta behöverđŸ„°men plĂ„nboken kommer lida😁 Har sett mĂ„nga vintage gw 5000 som saknar bezel pĂ„ köp o sĂ€lj, tiden tar vĂ€l ut sin rĂ€tt pĂ„ bezelerna.
Alltid kul att lÀsa informativ text om dom olika modellerna. @Urtyp bifogade en lista för ett par mÄnader sen med intressant lÀsning om de gamla modellerna. http://6040.se/jonas/gamla-fyrkanter.txt

Denna 5600 Àr ingen jag haft i ladugÄrden Àn, Àr livrÀdd för att bandet ska gÄ av eller nÄt annat som ska hÀnda. KÀnns som man har ett ansvar att förvalta dessa och inte anvÀnda dom som beaters Àr jag dum eller bara kÀr?
DSC_5816~2.JPG

Dessa inlĂ€gg Ă€r vad mitt klappade gshockhjĂ€rta behöverđŸ„°men plĂ„nboken kommer lida😁 Har sett mĂ„nga vintage gw 5000 som saknar bezel pĂ„ köp o sĂ€lj, tiden tar vĂ€l ut sin rĂ€tt pĂ„ bezelerna.
Alltid kul att lÀsa informativ text om dom olika modellerna. @Urtyp bifogade en lista för ett par mÄnader sen med intressant lÀsning om de gamla modellerna. http://6040.se/jonas/gamla-fyrkanter.txt

Denna 5600 Àr ingen jag haft i ladugÄrden Àn, Àr livrÀdd för att bandet ska gÄ av eller nÄt annat som ska hÀnda. KÀnns som man har ett ansvar att förvalta dessa och inte anvÀnda dom som beaters Àr jag dum eller bara kÀr?
DSC_5816~2.JPG
En riktig perle 🌞
Bandene bruker Ă„ holde selv om dem er gamle.
Bezel derimot kan smuldre opp mellom fingrene nÄr som helst....

DSC_5816~2.JPG
Nu Àr jag allt annat Àn insatt i vintagepjÀser, men Àr den lite unik hade jag vÄrdat den med relativt öm hand.
Du har ju andra att leva rövare med i lagÄrn.

En riktig perle 🌞
Bandene bruker Ă„ holde selv om dem er gamle.
Bezel derimot kan smuldre opp mellom fingrene nÄr som helst....
Ja den Àr super fin. Bandet kÀnns lite torrare, kanske bara Àr kÀnslan, men man kÀnner att de verkligen Àr Äldrat. Smörjer du dina band med nÄgot eller lÄter du dom vara?

Tillbaka
Topp