• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Orange 🧡
3F9E6ECE-C086-47FA-88F3-B580B6CB8628.jpeg

Å för att hĂ„lla sig till Ă€mnet, titantisdag.
0120F2E3-8EB2-4E8B-9407-B308C4D5EF2D.jpeg

DÄ Àr jag toksafe! Se sÄ det kan gÄ efter nÄgra öl...

48CAB4A9-4B03-4843-BF06-5913DBF63EDE.jpeg
Ouch.

Eftersom jag fortfarande haltar (30 Är senare) och Àter medicin efter en likartad incident (ch lösning, jag hade iofs 7 skruv men det gör nog ingen skillnad) erbjuder jag nÄgra oombedda rÄd:

• Se till att de kollar att det inte ligger benflisor (eller annat bös) kvar i nĂ„gon led (man fĂ„r artros efter mĂ„nga Ă„r)
  • AnmĂ€l skadan till ditt försĂ€kringsbolag
  • NĂ€r det lĂ€kt och du kommit ur gips/ortos, börja styrketrĂ€na om du inte gör det redan innan. Statiska belastningsövningar typ rumĂ€nska marklyft, stĂ„ende axelpress mm som ger en "viktökning" pĂ„ leden gör vĂ€ldigt gott för mig
  • Om du inte kommer tillbaka till full rörlighet prata med lĂ€kare (och försĂ€kringsbolag) om varför och fĂ„ det utrett

Krya pÄ dig!

Som varnande exempel bifogar jag Àven en relativt nytagen bild pÄ min vrist (ignorera det brutna mellanfotsbenet, det Àr en annan historia)

M_Fot_CR_20210629_101027_1.png

Det gĂ„r dĂ„ligt, försöker googla om det finns nĂ„n liten jĂ€kla skruv av titan i nĂ„n av mina shocks

jag mĂ„ste nog lĂ€mna WO pĂ„ tisdagar och fredagar tyvĂ€rr 🙁
Men sĂ„ kan du ju inte ha det! Nu fĂ„r du en uppgift av oss i trĂ„den; till nĂ€sta vecka vill vi se nĂ„got i titan pĂ„ handleden 😊

Senast Àndrad:
Tips: Caliroots har Rea pÄ G-shocks och anger man koden CALI15 fÄr man ytterligare 15%.

Bra pris tex pÄ denna:

Det blev en sÄdan. Hur skulle jag kunna motstÄ en pippi-gul G med yacht-timer och tidvatten?

Tackar för tipset!

Senast Àndrad:
Ja men dĂ„ gör vi sĂ„hĂ€r, vi kör det som en @Aros kickstarter. Alla I trĂ„den pytsar in en femhunk, sĂ„ lovar jag att det sitter en titanare pĂ„ handleden om en vecka. PM:a mig för Swishnr 😎😉😂
Eller hur??? Man kan ju inte bara dra igÄng saker för att sen helt enkelt bara strunta i dom :oops:
Nu Ă€r det bara att krypa till korset och lösa det 😁

AlltsÄ, ett schema för att fÄ lite snurr pÄ klockorna Àr kanske inte sÄ dumt. Jag fastnar lÀtt pÄ en och samma i en vecka eller sÄ annars.
TÀnker mig att vi utvecklar Titan Tuesday och Froggie Friday och kör nÄt sÄnt hÀr:

MĂ„ndag: Muddie Monday (valfri Mudman/Mudmaster)
Tisdag: Titan Tuesday (hÀr fÄr jag dock lÀmna WO)
Onsdag: W Wednesday (modell med W i beteckningen)
Torsdag: That’s your decision Thursday (valfritt)
Fredag: Froggie Friday (ocksÄ WO för mig)
Lördag: Square Saturday
Söndag: Sunday Funday
(fÀrgglad modell)

Är ni med mig? #AllaSkaMed 🙂
@roosterman jag hĂ€nvisar vĂ€nligen men bestĂ€mt till detta inlĂ€gg âŹ†ïž
DĂ€r jag tydligt i förvĂ€g deklarerar mina tvĂ„ WO. Annars blir ju detta skitdyrt om jag mĂ„ste köpa bĂ„de titanare och groda đŸ˜± 💾💾💾

Gamlingen hÄller mig sÀllskap vid burken och pappersjobben...
IMG_20220809_123835.jpg

JĂ€kligt trevlig förutom spĂ€nnet, som har inbyggd keeper. Men ska det va sĂ„ ska det😁
IMG_20220809_123847.jpg

Och bara för dagbestĂ€mmaren/WOaren @Aros skull sĂ„: 😉 (Var Ă€r ryssen förresten?)
IMG_20220809_053309.jpg
PÄ en sÄn ovanlig gamling sÄ kanske det Àr lÀge att byta till vanligt spÀnne och keeper? För att spara pÄ originalstrapet tÀnker jag. Det mÄ ju tÀra ordentligt pÄ ett gammalt resinstrap att böjas tvÀrt in under den inbyggda keepern, gÄng pÄ gÄng?:nailbiting:

Riktigt cool btw :cool:, kul att se sÄna mer ovanliga modeller i trÄden.

PÄ en sÄn ovanlig gamling sÄ kanske det Àr lÀge att byta till vanligt spÀnne och keeper? För att spara pÄ originalstrapet tÀnker jag. Det mÄ ju tÀra ordentligt pÄ ett gammalt resinstrap att böjas tvÀrt in under den inbyggda keepern, gÄng pÄ gÄng?:nailbiting:

Riktigt cool btw :cool:, kul att se sÄna mer ovanliga modeller i trÄden.
Ingen dum idĂ© faktiskt. Ska klura pĂ„ om tex spĂ€nnen frĂ„n 9110 kanske passar. Titan dĂ€r med ju😉
Det Ă€r lite kul med den hĂ€r busen. DW-8600 heter Fisherman ibland. Har fĂ„tt för mig att dom Ă€r JP-versionen.. UngefĂ€r som Foxfire/Illuminator🙂

Ni som kan era grodor och shocks.
Året var 2004 och jag Ă„kte till Turkiet med polarna. Jag hade nytaget dykcert och tĂ€nkte dyka lite dĂ€r. Med mig hade jag min andra G-Shock, den första snodde katten och den hittades först lĂ„ngt senare.
Klockan jag hade med mig kunde logga dyktider och det anvÀnde jag den till utöver att jag sÄklart rÀknade pÄ tabell (Hade ingen dykdator dÄ) och jag Àr sÀker pÄ att klockan i frÄga hade ett gulnat genomskinligt resinband och bezel. Kan jag ha haft en titanfrogman dÀr och dÄ? Eller fanns det andra modeller Àn frogman som kunde logga dyktider?

Har googlat lite och jag vill minnas att klockan sÄg ut sÄhÀr. Men kan det ha varit nÄgon annan?
Bild frÄn Google.
908FD1A7-0437-4536-A873-88A8BB40EEA1.jpeg

Ni som kan era grodor och shocks.
Året var 2004 och jag Ă„kte till Turkiet med polarna. Jag hade nytaget dykcert och tĂ€nkte dyka lite dĂ€r. Med mig hade jag min andra G-Shock, den första snodde katten och den hittades först lĂ„ngt senare.
Klockan jag hade med mig kunde logga dyktider och det anvÀnde jag den till utöver att jag sÄklart rÀknade pÄ tabell (Hade ingen dykdator dÄ) och jag Àr sÀker pÄ att klockan i frÄga hade ett gulnat genomskinligt resinband och bezel. Kan jag ha haft en titanfrogman dÀr och dÄ? Eller fanns det andra modeller Àn frogman som kunde logga dyktider?

Har googlat lite och jag vill minnas att klockan sÄg ut sÄhÀr. Men kan det ha varit nÄgon annan?
Bild frÄn Google.
908FD1A7-0437-4536-A873-88A8BB40EEA1.jpeg

Tillbaka
Topp