• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Är det nĂ„gon som kan tipsa om en bra boettöppnare för screwback?
Den jag har, som ingick i nĂ„t klockmekarkit lĂ€mnar en del övrigt att önska och jag Ă€r rĂ€dd att slinta och repa baklocket varje gĂ„ng đŸ˜±
Jag kör med boetöppnare frĂ„n Kjell och co. Det funkar om man anvĂ€nder rĂ€tt teknik. Tricket Ă€r att pressar boeten hĂ„rt mot öppnare och vrid pĂ„ boeten istĂ€llet för öppnare. Tejpa backlocket för sĂ€kerhets skull. Lycka till! 🙂

Jag har aldrig testat sjÀlv, men sÄn gummiboll borde ju vara riskfritt för repor iaf. NÄn som prövat?

Skulle kolla nya klĂ€der till en CasiOak men jisses, hur mĂ„nga olika storlekar finns det egentligen? đŸ˜”

40.4 mm t.ex. GM-S2100GB
42.9 mm t.ex. GMA-S2100SK
44.4 mm t.ex. GM-2100G
45.4 mm t.ex. GA-2100HUF
45.7 mm t.ex. GA-2100-7

Är det nĂ„gon som kan tipsa om en bra boettöppnare för screwback?
Den jag har, som ingick i nĂ„t klockmekarkit lĂ€mnar en del övrigt att önska och jag Ă€r rĂ€dd att slinta och repa baklocket varje gĂ„ng đŸ˜±

Jag kör med boetöppnare frĂ„n Kjell och co. Det funkar om man anvĂ€nder rĂ€tt teknik. Tricket Ă€r att pressar boeten hĂ„rt mot öppnare och vrid pĂ„ boeten istĂ€llet för öppnare. Tejpa backlocket för sĂ€kerhets skull. Lycka till! 🙂
SÄ gör jag ocksÄ, brukar funka bra. Har aldrig sluntit.
Jag har aldrig testat sjÀlv, men sÄn gummiboll borde ju vara riskfritt för repor iaf. NÄn som prövat?
Har en sÄn och visst kan den funka, men att dra Ät med den sÀger mig inte riktigt vad jag Ästadkommit. Hur hÄrt sitter locket, liksom?

SÄ för att vara pÄ den sÀkra sidan köpte jag en begagnad Bergeon 5700 Z.

Yippiiiie!! Äntligen (trött)tisdag😀
Nö kööör vi!
IMG_20220809_055031.jpg

ÄÀÀntligen🙂👍

Första intryck, h-lvete vilken bekvĂ€m klocka. Grym passform och skönt band, jĂ€mfört med casio oak som knarrar hela tiden 😎. Lite mindre Ă€n jag vĂ€ntat mig men vande mig direkt 👍. Nu ska jag lĂ€sa pĂ„ hur man ser om den synkat mm🙂
Ja sĂ„ var det det dĂ€r med beater. Lite för fin att jobba med direkt nĂ€r man fĂ„tt hem den va?đŸ˜…đŸ€Ł

Bilagor

• 16600202004007963318780091914359.jpg
    16600202004007963318780091914359.jpg
    421.4 KB · Visningar: 2
  • IMG_20220808_163148.jpg
    IMG_20220808_163148.jpg
    362.1 KB · Visningar: 3
Ingen sync inatt. Prova nytt fönster i kvĂ€ll. Kanske funktionen Ă€r avstĂ€ngd? Eller Ă€r den alltid pĂ„?. Ska lĂ€sa bruksanvisningen men har inte hunnit 😅
För mig syncar de bĂ€st om jag sover med klockan. Annars kör jag dem i fönsterbrĂ€dan i söderlĂ€ge. Funkar 19/20 nĂ€tter dĂ€r ocksĂ„ 🙂
Tavellist frĂ„n IKEA đŸ‘đŸ» DĂ€r de ocksĂ„ fĂ„r sin soldos tillgodosedda
AB910DCA-7BE3-45DD-BE5F-69398D0C8675.jpeg

Tillbaka
Topp