• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En 22-Ärig G-2000 pÄ handleden idag.
g2000_06.jpg

Hur var det nu... I den hĂ€r trĂ„den sĂ„ infaller lill-lördag pĂ„ tisdagarna? Eller var det torsdag? đŸ€”
😄
Ja det vetefasen... KÀnns som den föreslagna dagschemat krackelerar i fogarna, men sÄ lÀnge man Àr nöjd med det man har i sin samling och kÀnslan i trÄden Àr pÄ topp sÄ Àr det vÀl skit samma!

Ja det vetefasen... KÀnns som den föreslagna dagschemat krackelerar i fogarna, men sÄ lÀnge man Àr nöjd med det man har i sin samling och kÀnslan i trÄden Àr pÄ topp sÄ Àr det vÀl skit samma!
Mitt inlÀgg var en call-back till en smÄrolig hÀndelse i trÄden dÄ den (förr sÄ) flitige G-Shockaren @livinl0ud ocksÄ förvÀxlade veckodagarna.:)

AngĂ„ende dagschemat sĂ„ Ă€mnar jag bryta mot det sĂ„ mycket som möjligt 😅, förutom Froggie Friday dĂ„. Froggie Friday Ă€r oantastligt! 😇

Mitt inlÀgg var en call-back till en smÄrolig hÀndelse i trÄden dÄ den (förr sÄ) flitige G-Shockaren @livinl0ud ocksÄ förvÀxlade veckodagarna.:)

AngĂ„ende dagschemat sĂ„ Ă€mnar jag bryta mot det sĂ„ mycket som möjligt 😅, förutom Froggie Friday dĂ„. Froggie Friday Ă€r oantastligt! 😇
En froggyfriday utan dej Àr ju som en julafton utan Kalle anka.
Men visst va du frÄnvarande förrförra fredan, dÄ fick min groda va ensam

Trodde jag.. sÄ hoppade den ut igen. Jag Àr helt uppgiven, tror jag hÄllit pÄ i 4 timmar. Den gÄr in pÄ ena sidan utan problem, men det gÄr inte att fÄ den att hamna pÄ plats (har testat bÄda hÄllen givetvis). Funkar bra utan ett band involverat sÄ inget fel pÄ springbaren.

Disclaimer: jag har bytt band hundratals gÄnger utan problem och anvÀnder Bergeon-verktyg. Detta Àr av en annan vÀrld.

NĂ„gra tips?

CC47E0C9-1645-4C37-A0AD-342046E5C204.jpeg

Trodde jag.. sÄ hoppade den ut igen. Jag Àr helt uppgiven, tror jag hÄllit pÄ i 4 timmar. Den gÄr in pÄ ena sidan utan problem, men det gÄr inte att fÄ den att hamna pÄ plats (har testat bÄda hÄllen givetvis). Funkar bra utan ett band involverat sÄ inget fel pÄ springbaren.

Disclaimer: jag har bytt band hundratals gÄnger utan problem och anvÀnder Bergeon-verktyg. Detta Àr av en annan vÀrld.

NĂ„gra tips?

Ibland blir man inte klok pÄ dom dÀr jÀkla stiften... Vissa av mina GW-B5600 har spökat pÄ samma sÀtt nÀr jag monterat dit kombilÀnkarna...
Det sjuka Àr att dÄ har det suttit ihop i en dag eller tvÄ, sen plötsligt lossnar spring-baren bara sÄ dÀr....
Man fÄr nÀstan tvinga stiftet pÄ plats och verkligen se till att det fjÀdrat ut som det ska. Verkar bli rÀtt bra spÀnn mot boetten nÀr bandet ska dit.
Bara kĂ€mpa pĂ„ 👍 🙂
För klockan blev riktigt snygg i vitt!

NĂ„gra tips?

Mitt bÀsta tips: se till sÄ stiftet sitter i bÄda hÄlen och sen trycker du till dem lite till (om du förstÄr vad jag menar). DÄ brukar de sÀtta sig ordentligt.

NĂ„gra tips?

Brukar gÄ smidigare att fÄ till det utan bezel. Samt att man hjÀlper stiftet att fjÀdra ut helt,("dra i det") med verktyget

Brukar gÄ smidigare att fÄ till det utan bezel. Samt att man hjÀlper stiftet att fjÀdra ut helt,("dra i det") med verktyget
Tog av bezeln precis efter inlÀgget men har inte hjÀlpt hittills, tar nya tag imorgon efter jobbet. Har verkligen aldrig stött pÄ sÄnt hÀr motstÄnd tidigare.

Tack till övriga för tips ocksÄ :)

Edit: fick det att fĂ€sta, fĂ„r hoppas att det hĂ„ller i sig denna gĂ„ngđŸ’Ș

Senast Àndrad:

Ska det vara sĂ„n hĂ€r anarki dĂ„ ger jag upp 😉 Mudmaster hela veckan!
EA7B0BE3-463D-4C91-84F1-24A4189B9CBD.gif

Ouch.

Eftersom jag fortfarande haltar (30 Är senare) och Àter medicin efter en likartad incident (ch lösning, jag hade iofs 7 skruv men det gör nog ingen skillnad) erbjuder jag nÄgra oombedda rÄd:

• Se till att de kollar att det inte ligger benflisor (eller annat bös) kvar i nĂ„gon led (man fĂ„r artros efter mĂ„nga Ă„r)
  • AnmĂ€l skadan till ditt försĂ€kringsbolag
  • NĂ€r det lĂ€kt och du kommit ur gips/ortos, börja styrketrĂ€na om du inte gör det redan innan. Statiska belastningsövningar typ rumĂ€nska marklyft, stĂ„ende axelpress mm som ger en "viktökning" pĂ„ leden gör vĂ€ldigt gott för mig
  • Om du inte kommer tillbaka till full rörlighet prata med lĂ€kare (och försĂ€kringsbolag) om varför och fĂ„ det utrett

Krya pÄ dig!

Som varnande exempel bifogar jag Àven en relativt nytagen bild pÄ min vrist (ignorera det brutna mellanfotsbenet, det Àr en annan historia)

M_Fot_CR_20210629_101027_1.png
Oj! Fan va jobbigt att dras med det dÀr. Skulle varit tydligare nÀr jag la upp bilden, det Àr ca tio Är sen jag bröt/krossade benet. För mig har dÀremot allt gÄtt bra!

Tillbaka
Topp