• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Irriterande och tröttsamt! Vad Ă€r det för ointresserade stolpskott som jobbar pĂ„ postens kundmottagnng egentligen? 😠

Har vÀntat pÄ ett rek. som lÀmnades in i mÄndagsförmiddag. Dagen efter pÄ eftermiddagen har det avlÀmnat inlÀmningsstÀllet och sedan inte en uppdatering. Ett till paket skickades pÄ samma stÀlle pÄ tisdagen och det har kommit lÀngre i sin resa. Dagen efter pÄ morgonen har det passerat stora terminalen i Rosersberg, dvs den 31:a. Borde kommit fram till mitt utlÀmningsstÀlle samma dag dÄ jag bor nÀra. Men sedan dess - tyst och inget.

Ringer och kollar med postens kundmottagning. Efter att ha vĂ€ntat frĂ„n plats 24 till 13 sĂ„ bryts samtalet. Bara att börja om men nu Ă€r det 36 före sĂ„ bara vĂ€nta igen och denna gĂ„ng kommer jag till slut fram till en person för att fĂ„ som svar att ”-Det Ă€r bara att avvakta, det har ju bara gĂ„tt en dag”. Va, en dag? Är de inte ens kunniga i enkel matematik? ”-Om du inte hört nĂ„got inom en vecka efter senaste uppdatering pĂ„ sidan sĂ„ kan du höra av dig sĂ„ fĂ„r vi se om vi ska lĂ€gga upp ett Ă€rende”.

Vad Àr det frÄgan om? Sitta som en ointresserad surmule pÄ ett serviceyrke, Ja, jag fattar att det kan vara jobbigt att det ringer en uppsjö av mÀnniskor med funderingar om sina försÀndelser nÀr det inte funkar. Det handlar ju om pengar som Àr pÄ vift och saker en vill ha.

Riktig trÄkigt bemötande och ointresse verkligen. Ska ta kryckorna och försöka ta mig till mitt utlÀmningsstÀlle för att kolla lÀget iaf.

Sorry för mitt gnĂ€ll, men var tvungen att skriva av mig lite. Det krĂ€vs rĂ€tt mkt för att göra mig irriterad men denna person lyckades med det pga sitt trĂ„kiga sĂ€tt och upprepande av ”-Det har inte gĂ„tt lĂ„ng tid, avvakta”. Som en skiva som hakat upp sig. Sen att paket nummer tvĂ„ (vilket dessutom lĂ€mnades in en dag senare Ă€n det första pĂ„ samma stĂ€lle) kommit till och redan skickats frĂ„n stora terminalen den 31 kl. 08 pĂ„ morgonen och sĂ„ledes har ca 5 mil hit bekymrar inte. Inga funderingar eller varningsklockor dĂ€r inte. đŸ€ŹđŸ˜€

Skickar min inneboende 🩈 pĂ„ denna kundmottagare! 😡

Edit: Ska ta mina kryckor och försöka halta till utlÀmningsstÀllet bara för att frÄga iaf.
Edit 2: SÄg att jag redan skrivit det tidigare. HjÀrnan funkar inte riktigt, Àr vÀl reptildelen som tagit över lite.

Bilder för on topic:
Usch va cool klocka đŸ€Ł
Irriterande och tröttsamt! Vad Ă€r det för ointresserade stolpskott som jobbar pĂ„ postens kundmottagnng egentligen? 😠

Har vÀntat pÄ ett rek. som lÀmnades in i mÄndagsförmiddag. Dagen efter pÄ eftermiddagen har det avlÀmnat inlÀmningsstÀllet och sedan inte en uppdatering. Ett till paket skickades pÄ samma stÀlle pÄ tisdagen och det har kommit lÀngre i sin resa. Dagen efter pÄ morgonen har det passerat stora terminalen i Rosersberg, dvs den 31:a. Borde kommit fram till mitt utlÀmningsstÀlle samma dag dÄ jag bor nÀra. Men sedan dess - tyst och inget.

Ringer och kollar med postens kundmottagning. Efter att ha vĂ€ntat frĂ„n plats 24 till 13 sĂ„ bryts samtalet. Bara att börja om men nu Ă€r det 36 före sĂ„ bara vĂ€nta igen och denna gĂ„ng kommer jag till slut fram till en person för att fĂ„ som svar att ”-Det Ă€r bara att avvakta, det har ju bara gĂ„tt en dag”. Va, en dag? Är de inte ens kunniga i enkel matematik? ”-Om du inte hört nĂ„got inom en vecka efter senaste uppdatering pĂ„ sidan sĂ„ kan du höra av dig sĂ„ fĂ„r vi se om vi ska lĂ€gga upp ett Ă€rende”.

Vad Àr det frÄgan om? Sitta som en ointresserad surmule pÄ ett serviceyrke, Ja, jag fattar att det kan vara jobbigt att det ringer en uppsjö av mÀnniskor med funderingar om sina försÀndelser nÀr det inte funkar. Det handlar ju om pengar som Àr pÄ vift och saker en vill ha.

Riktig trÄkigt bemötande och ointresse verkligen. Ska ta kryckorna och försöka ta mig till mitt utlÀmningsstÀlle för att kolla lÀget iaf.

Sorry för mitt gnĂ€ll, men var tvungen att skriva av mig lite. Det krĂ€vs rĂ€tt mkt för att göra mig irriterad men denna person lyckades med det pga sitt trĂ„kiga sĂ€tt och upprepande av ”-Det har inte gĂ„tt lĂ„ng tid, avvakta”. Som en skiva som hakat upp sig. Sen att paket nummer tvĂ„ (vilket dessutom lĂ€mnades in en dag senare Ă€n det första pĂ„ samma stĂ€lle) kommit till och redan skickats frĂ„n stora terminalen den 31 kl. 08 pĂ„ morgonen och sĂ„ledes har ca 5 mil hit bekymrar inte. Inga funderingar eller varningsklockor dĂ€r inte. đŸ€ŹđŸ˜€

Edit: Ska ta mina kryckor och försöka halta till utlÀmningsstÀllet bara för att frÄga iaf.
Edit 2: SÄg att jag redan skrivit det tidigare. HjÀrnan funkar inte riktigt, Àr vÀl reptildelen som tagit över lite.

Bilder för on topic:
Usch vilken cool klocka 😅

Nu ska jag inte dra det hÀr lÀngre ot Àn vi redan Àr, men det Àr nog just tanken pÄ att snubbar pÄ ett internetforum ska sitta och skrocka över om man Àr snygg eller inte som gör att man som kvinna kan kÀnna att det Àr obehagligt att bli fotad nÀr man Àr ute och trÀnar.

Yah, hÄller med. Mitt inlÀgg var rÀtt omoget. :oops:

FrĂ„n 1200 upp till 1500 ink frakt, va vĂ€l egentligen inte sĂ„ jĂ€tte sugen pĂ„ att sĂ€lja heller 😏 hade den gĂ„tt för 1666 sĂ„ hade de Ă€ndĂ„ tagit emot. Men kanske lĂ€gger upp den lĂ€ngre fram, fĂ„r köra med den lite o se ifall de tĂ€nder till.
KÀnns som jag hamnat i ett förvirrande stadium i gshockandet. Va ju bara fyrkanter som gÀllde ett bra tag innan visarna börja ta marknadsandelar för bonden
Ja 1200 Àr lite billigt kanske, hade ju iofs inte tackat nej för att köpa den för de. Men som sÀljare sÄ förstÄr ja att de inte Àr sÄ lockande :) men 1666 var ju inte helt fel pris. Kan man ta avbetalning kanske ja köper den vid nÀsta tillfÀlle :p

Tror tyvÀrr att det Àr rÀtt svÄrt sÀlja nu till hyfsat marknadspris pÄ mkt pga rÄdande lÀget Àven pÄ billigare ur, 1.6k Àr ju varken fantastiskt eller dyrt heller för modellen.

Sen brukar ja reflektera över vad jag förlorar pĂ„ den i realitet vid viss form av prut ”typ ok, det var 10st marabou/tvĂ„ öl ute” men ibland Ă€r kĂ€nslan ett pris Ă€r det jag vill ha. Och hellre dĂ„ anvĂ€nda den och sĂ€nka dĂ€refter man fĂ„r slitage. Sen Ă€r ju Gw-9400 vĂ€ldigt trevlig pĂ„ mĂ„nga sĂ€tt đŸ‘ŒđŸ»

Bilder för on topic:
Be avsÀndaren fylla i att det Àr borta i den blankett som finns. HÀnde mig, borta i ~7 dagar. En dag efter jag skickat in detta kom paketet fram. Hade hamnat i fel lÄda hos ombudet jag lÀmna in hos

Med det sagt, mkt gÄr att kritisera postnord för men jag har nog skickat över 400st paket och endast strulat 1-2ggr. Aldrig nÄgot som kommit bort helt.

Be avsÀndaren fylla i att det Àr borta i den blankett som finns. HÀnde mig, borta i ~7 dagar. En dag efter jag skickat in detta kom paketet fram. Hade hamnat i fel lÄda hos ombudet jag lÀmna in hos

Med det sagt, mkt gÄr att kritisera postnord för men jag har nog skickat över 400st paket och endast strulat 1-2ggr. Aldrig nÄgot som kommit bort helt.

Postnord har 99 fall av 100 varit helt ok men visst hÀnder det att chauffören Äker förbi utan att ringa pÄ och man fÄr hÀmta ut det pÄ utlÀmningsstÀllet. Men just kundtjÀnsten ger jag inte mycket för heller. Ringer man dem felsöker de aldrig utan ger standardsvar - avvakta typ.

De Ă€r jag som Ă€r avsĂ€ndaren😏
Konstigt nog mÄste stjÀrnorna stÄtt fel dom 2 dagarna. Brukar ju sÀllan krÄngla nÀr jag skickar klockor. Va i kontakt med kundtjÀnst igÄr fick svaret "de Àr bara att avvakta"
Lite trist nÀr de enda uppdateringen Àr att paketet har skickats frÄn inlÀmningsstÀllet för att sen va stendött i flera dagar

Laserprint Àr rÀtt coolt.
888441B9-A4EF-4270-B848-C576914E15D3.jpeg

Hemma igen efter en kĂ€mpe-promenad. 😊

UtlÀmningsstÀllet var mycket tillmötesgÄende och kollade Àven fysiskt i sin hylla men tyvÀrr. Inte dÀr. SÄ var ett paket som avrest frÄn stora terminalen (5 mil born) mot Uppsala dÀr jag bor för 3 dgr sedan hÄller hus Àr för mig svÄrt att förstÄ. Det andra paketet som Àr rek. och inte ens kommit lÀngre Àn att det avrest frÄn sÀljarens inlÀmningsstÀlle för 5 dgr sedan Àr oxÄ en gÄta.

Har köpt massor och dĂ„ menar jag massor (ni som vet vilken samlare jag varit) och det har oftast fungerat bra (förutom problem nĂ„gra ggr, bla en skadad försĂ€ndelse vilket jag betalat extra för att det skulle vara försĂ€krat och dessutom extra för mer pĂ„kostad packning, det var en vĂ€ldigt dyr elbas i samlarskick som de hade hanterat illa men sen vĂ€grade ersĂ€tta) men i det stora hela Ă€r jag nöjd. Men kundbemötande fĂ„r en del personer banne mig jobba pĂ„. Om jag ringer och trevligt stĂ€ller frĂ„gor sĂ„ förvĂ€ntar jag mig lite högre nivĂ„ Ă€n en trött oengagerad surmule som bara kan sĂ€ga ”-Det stĂ„r hĂ€r att
 (ja, det har jag redan lĂ€st pĂ„ er sida) sĂ„ du fĂ„r vĂ€nta. Det har ju bara gĂ„tt en dag. djup suck.
Är dĂ„ inte konstigt att jag blir irriterad. Tycker alltsĂ„ inte att det Ă€r konstigt att paketen ”fastnat” pĂ„ olika stĂ€llen för flera dagar sedan och bryr sig inte om det heller. Att demonstrativt sucka och tycka jag Ă€r jobbig som ringer och undrar över dessa saker Ă€r inte ok om man sitter som kundmottagare. DĂ€remot fĂ„r jag sĂ€ga att postombuden Ă€r vĂ€ldigt bra och verkligen försöker hjĂ€lpa till. đŸ€—
Nog om detta.

MĂ„ste fĂ„ tillbaka mitt goda humör igen. FĂ„r kanske shoppa nĂ„gon klocka som tröst. 😃
Men vĂ€nta nu
 dĂ„ mĂ„ste ju den med postgĂ„ng oxĂ„. 😬😜

Vad bra!
Min kom med Fedex och sen till uthÀmtning pÄ ICA affÀren.
lÀmnade Brandfield den 26 augusti och jag hÀmtade ut den 31 augusti.
Helt okej leveranstid tycker jag.
Ja, snabbare Ă€n för mig i fallet med mina tvĂ„ försĂ€ndelser som Ă€r pĂ„ vift. 👍😊

Usch va cool klocka đŸ€Ł
Usch vilken cool klocka 😅
Tackar tackar! đŸ€—

Ska göra det. Bra tips. VĂ€ntar till mĂ„ndag sĂ„ fĂ„r vi se dĂ„. 😊

Postnord har 99 fall av 100 varit helt ok men visst hÀnder det att chauffören Äker förbi utan att ringa pÄ och man fÄr hÀmta ut det pÄ utlÀmningsstÀllet. Men just kundtjÀnsten ger jag inte mycket för heller. Ringer man dem felsöker de aldrig utan ger standardsvar - avvakta typ.
👍😊

Tillbaka
Topp