• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

😳 Vi snackar Casioak alltsĂ„!!
Screenshot_20220908_221225_edit_397643959302863.jpg
Jag fixar det dÀr för 15 lax, ska du ha tvÄ dÄ?

PĂ„ spĂ„rvagnen (som tunnelbana fast lĂ„ngsammare, bullrigare och över marken för er som Ă€r frĂ„n Stockholm 😉) pĂ„ vĂ€g till sjukan för operation.

LÀngesedan man lÄg pÄ operationsbordet och kÀnslan i munnen tyder pÄ att jag tappat vanan
.

CC3EDA3D-8D12-40F7-8716-A90532F9D3DA.jpeg
Lycka till! TĂ€nk pĂ„ hur skönt det Ă€r nĂ€r de fixat till dig! 👍😍

NĂ€r jag köpte min senaste kĂ€rlek 😍, semistĂ„lisen av @Ploprof började jag rĂ€kna klockor och sĂ„ sattes ju 4st upp pĂ„ transfermarknaden. Finns fortfarande en Röd/Svart King och en DW i camo kvar 😉

Att @roosterman har mĂ„nga klockor och spĂ„rade ur för lĂ€nge sen, det Ă€r ju gamla nyheter 😂
Men vad kan snittet vara i trĂ„den? Hur mĂ„nga klockor har ni? Inte bara G’s, utan allt som allt? Jag ligger nu pĂ„ 34st đŸ«ąđŸ€«đŸ«Ł

I övrigt Ă€r den hĂ€r fantastiskt đŸ˜ƒđŸ€©
SÄ jÀkla fin!
E3166B25-A401-472E-BC64-3F68FBCC46E3.jpeg

Och som ni ser mot gĂ„rdagens bild, börjar flĂ€rpens beteende bĂ€ttra sig 🙂
26B14E27-90C0-40B3-BBA1-06C0F09404EA.jpeg
SvĂ„rt att veta hur mĂ„nga jag har men iaf 20+ G. Och sedan ett gĂ€ng andra men inte sĂ„ mĂ„nga. 😊

Ibland i mina mer osunda stunder tÀnker jag att det verkar vara lite vÀl mÄnga klockor man har.
Nog för att det kÀnns osannolikt, men tÀnk om LyxfÀllan skulle dyka upp...

"Idag har vi kommit hem till URban. Han har förutom allt annat dumt han gjort, Àven samlat pÄ sig en större samling klockor."
-Hur mÄnga armar har du URban?
-Va? TvÄ förstÄs?
"Nu rÄkar vi veta att URban har inte mindre Àn 30 st olika klockor i varierande prisklasser."
-SÄ URban, nÀr du redan hade 25 klockor, vilket tillsammans rÀcker till att mer Àn vÀl tÀcka in alla vÀrldens tidszoner samtidigt, och dessutom fylla bÀgge dina underarmar, sÀg mig... Hur kunde du komma pÄ att det var en bra idé att lÀgga till ytterligare 5 klockor till din samling?
-Eehhhh, jao, ja men du vet... Jag kÀnde ett starkt villhöver att köpa nÄgra till.
-Villhöver? Vad Àr det för ett ord?

GĂ€ller att hĂ„lla sig lĂ„ngt borta frĂ„n det dĂ€r programmet 😂
Fy fasen va roligt, sĂ„nt gott skratt behövde jag verkligen! Tack! đŸ€—đŸ˜ƒ

HÀlsningar frÄn Mini-Derix som tittade ut idag :heart:
61F7B2E2-73B4-4D4B-BAF4-A4F981044DF7.jpeg
Stort grattis @Derix och @FruDerix! Verkligen skoj! 😍

Som av en slump rÄkade det faktiskt finnas just en sÄn modell nÀr jag var pÄ PressbyrÄn alldeles nyss, och adresserad till mig ocksÄ!

Jag har ju sett att mÄnga gnÀller över de negativa displayen och kassförklarat dessa. Jag har ju ocksÄ negativa displayer och undrar vad problemet Àr? Det gÄr ju hur bra som helst att lÀsa av dem. ...pÄ stÄlisarna, ja! Men den hÀr modellen GW-B5600BC-1BER Àr ju riktigt usel om det inte Àr dagsljus (antar jag). Jag ser inte vad den visar i skum kvÀllsbelysning, om jag inte tÀnder displayen.
LÀnken blev jag inte heller sÄ imponerad av som jag hade hoppats.
SÄ det fÄr allt bli en retur pÄ den.

GW-5000U har ju ett mjukt och följsamt gummiband, sÄ det fÄr bli sÄ tills ev nÄgot annat intressant alternativ dyker upp.

KÀnns lite snopet mÄste jag erkÀnna.
Vilken lĂ€nk köpte du? Om du inte skickat tillbaka kan jag kanske vara intresserad. 😃

Som av en slump rÄkade det faktiskt finnas just en sÄn modell nÀr jag var pÄ PressbyrÄn alldeles nyss, och adresserad till mig ocksÄ!
Visst Ă€r det mĂ€rkligt nĂ€r det hĂ€nder? Och med tanke pĂ„ att det Ă€r rent slumpmĂ€ssigt Ă€r det förvĂ„nande hur ofta det hĂ€nder ocksĂ„... đŸ€”
Jag fick en ingivelse att gĂ„ till ombudet igĂ„r och tro det eller ej, dĂ€r fanns det inte mindre Ă€n tvĂ„ paket adresserade till mig innehĂ„llande modeller jag var intresserad av! đŸ€Ł

Dagens klocka frĂ„n ”Hajen” fĂ„r bli denna. 😃

Trevlig fredag allihopa! 😊

Edit: en headsup pĂ„ denna, den kommer kanske fĂ„ lĂ€mna 😊

Bilagor

• 35AEE958-FE22-4C02-9BF0-2EAEDC03F298.jpeg
    35AEE958-FE22-4C02-9BF0-2EAEDC03F298.jpeg
    344.1 KB · Visningar: 4
  • 56D4B1D8-8633-45F5-B164-58D223C7B39B.jpeg
    56D4B1D8-8633-45F5-B164-58D223C7B39B.jpeg
    678 KB · Visningar: 4
  • 5E60F445-F745-4F44-90E9-D0973DAE098E.jpeg
    5E60F445-F745-4F44-90E9-D0973DAE098E.jpeg
    497.1 KB · Visningar: 4
Senast Àndrad:
Trevlig fredag pÄ er alla dÀr ute i sajberspejs!

PÄ tal om det sÄ landade den mest sajberspejsiga G-shocken igÄr, GA-2200NN "Digital Glitch".

7E0BD699-34EA-403C-992F-9E21A3160F61.jpeg

Inte sÄ lite Matrix-vibbar. :)
Skiftar mellan grön metallic, blÄ metallic och transparent beroende pÄ vinkeln. Lite svÄrt att fÄnga intrycket pÄ bild.

1AB8CC4A-3D20-4982-9124-69A53C23F2AB.jpeg

GA-2200 var en trevlig överraskning, bra modell tycker jag och av Digital Glitch-modellerna den klart snyggaste fÀrgsÀttningen. Jag tror inte jag sett GA-2200 tidigare i trÄden?

Ibland i mina mer osunda stunder tÀnker jag att det verkar vara lite vÀl mÄnga klockor man har.
Nog för att det kÀnns osannolikt, men tÀnk om LyxfÀllan skulle dyka upp...

"Idag har vi kommit hem till URban. Han har förutom allt annat dumt han gjort, Àven samlat pÄ sig en större samling klockor."
-Hur mÄnga armar har du URban?
-Va? TvÄ förstÄs?
"Nu rÄkar vi veta att URban har inte mindre Àn 30 st olika klockor i varierande prisklasser."
-SÄ URban, nÀr du redan hade 25 klockor, vilket tillsammans rÀcker till att mer Àn vÀl tÀcka in alla vÀrldens tidszoner samtidigt, och dessutom fylla bÀgge dina underarmar, sÀg mig... Hur kunde du komma pÄ att det var en bra idé att lÀgga till ytterligare 5 klockor till din samling?
-Eehhhh, jao, ja men du vet... Jag kÀnde ett starkt villhöver att köpa nÄgra till.
-Villhöver? Vad Àr det för ett ord?

GĂ€ller att hĂ„lla sig lĂ„ngt borta frĂ„n det dĂ€r programmet 😂
Ha ha ha klockren imitation 😀. Allt presenterat i en lagerlokal dĂ€r du pĂ„ nĂ„got dramatiskt sĂ€tt fĂ„r se klockorna i en hög med en stor röd lap dĂ€r det specas upp vad de kostat och vad alla batteribyten skulle ge för löpande kostnad över 10 Ă„r 😀

Senast Àndrad:
Den ENDA bilden i annonsen Àr den hÀr:
babg1.jpg
đŸ€Ș
😆
Ha ha jag sĂ„g den ocksĂ„ men glömde posta den hĂ€r. Överlag Ă€r bilderna rĂ€tt dĂ„liga pĂ„ mĂ„nga annonser. Och vad Ă€r grejen med sĂ„ gĂ„tt som nypriset pĂ„ mĂ„nga pĂ„ tradera. Menar inte denna. Skiljer det 100-200 sĂ„ köper i alla fall jag en ny med garanti och typ garanterad vattentĂ€thet 😀

God morgon
En av de snyggaste fyrkanterna G-Shock tillverkat. För er som tycker vanliga squares Àr lite liten Àr 5500 vÀrd att testa sitter riktigt bra.
Även bandet Ă€r en högre klass jĂ€mfört mot vanliga squares mer likt gw9400, detta Ă€r mjuk och vĂ€l inkört
DSC_7008.JPG
DSC_7009.JPG
DSC_7010.JPG
DSC_7011.JPG

Senast Àndrad:
Visst Ă€r det mĂ€rkligt nĂ€r det hĂ€nder? Och med tanke pĂ„ att det Ă€r rent slumpmĂ€ssigt Ă€r det förvĂ„nande hur ofta det hĂ€nder ocksĂ„... đŸ€”
Jag fick en ingivelse att gĂ„ till ombudet igĂ„r och tro det eller ej, dĂ€r fanns det inte mindre Ă€n tvĂ„ paket adresserade till mig innehĂ„llande modeller jag var intresserad av! đŸ€Ł
Tur att jag inte har nĂ„gon PressbyrĂ„ nĂ€ra mig alltsĂ„đŸ€”:D

Tillbaka
Topp