• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kör samma som igĂ„r, 3e gĂ„ngen jag har denna och har svĂ„rt att förstĂ„ att jag sĂ„lt den 2 ggr. NĂ€ den hĂ€r fĂ„r helt enkelt stanna đŸ€©

76A02C35-DD94-4A24-9D97-22CE25F0DE7E.png
Kanske den allra bÀsta fyrkanten? Jag har iofs inte sett en MRG-B5000 live Ànnu.

- Buskarna (tror det var nĂ„gra olika sorters tujor đŸ€”) petade vi ner för mĂ„nga Ă„r sedan som insynsskydd vid altanen och förra veckan fick jag för mig att köpa en hĂ€cksax nĂ€r vi var pĂ„ Biltema 
.. sedan blev det som det blev 😁
(Kan alltsĂ„ ingenting om sĂ„nt hĂ€r 🙂)
Ibland lönar det sig att lĂ„ta OCD:n hĂ€rja fritt! Plötsligt blir det jĂ€ttebra 😀

"Tyska bukten, fiskebankarna, syd utsira". Sjörapporten Àr ju rena poesin. :)

Även hĂ€r dyker lufttrycket. Gomorron!

4E256901-487A-4F3C-B3D6-ACDAE967A2DB.jpeg
HÄller med! Det Àr som ett eko frÄn en svunnen tid. Ren nostalgi!

KÀkar frukost nÀr frugis Àr ute med hunden sÄ att man fÄr lite lugn och ro. Gubben i mig gror för var dag som gÄr verkar det som. #mÄsteskaffamuminmugg
1F3BC086-F090-4603-94D5-0213183221D8.jpeg

Ja den Àr riktigt bra faktiskt. HÄller MR-G square snÀppet högre, den har en grym finish och det grymma lÄset pÄ spÀnnet.
Det Àr vÀl dom 2 och TVA som Àr dom finaste i mitt tyckte.
Alltid roligare med bilder
409A85C5-FDBF-4E38-ADB7-B7FC24A07F75.jpeg
866239E6-ED6D-4F55-95E9-8D8421E922C2.jpeg
303BE5A8-DAA1-44D3-B1CC-EABEEBA8033F.jpeg
Jag hade nog glömt att du hade MRG-fyrkanten i ren titan. Hur upplever du reptÄligheten? Den ska ju vara förbÀttrad men Àr det i klass med Sinns tegimented steel?

FÄr erkÀnna att jag sneglat pÄ MRG-B5000D-1 men den verkar inte finnas i lager nÄgonstans i Europa. Eller vet nÄn av er om/var den finns? FulltstÀndigt, totalt hypotetiskt alltsÄ...

Senast Àndrad:
Jag hade nog glömt att du hade en MRG-fyrkanten i ren titan. Hur upplever du reptÄligheten? Den ska ju vara förbÀttrad men Àr det i klass med Sinns tegimented steel?

FÄr erkÀnna att jag sneglat pÄ MRG-B5000D-1 men den verkar inte finnas i lager nÄgonstans i Europa. Eller vet nÄn av er om/var den finns? FulltstÀndigt, totalt hypotetiskt alltsÄ...
SlutsÄld överallt. @Hans B 1955 har nog koll pÄ lÀget.

NÀr vi Àr inne pÄ Rangeman och hypoteser, var har ni sett rykten om en ny Rangeman? Jag har sett det nÀmnas ett par gÄnger.
Verkar det vara nÄgon substans i ryktena eller Àr det mest önsketÀnkande?

VÀnta bara tills 40 Ärs-jubileumslÀppen drar igÄng pÄ allvar...
JaktsĂ€songen börjar, det kommer bli ett blodbad

TÀnker pÄ alla scalpers som fÄtt upp vittringen nu iom moonswatch.
Fy, sĂ„n hets orkar jag inte med. GĂ„r det inte sĂ„ gĂ„r det inte đŸ€·

ApropÄ FOMO sÄ Àr ju trÄden klart bidragande till att fÄ en att vilja ha klockor man kanske inte skulle sneglat Ät annars. Men för stunden Àr jag Àr nöjd över att jag rannsakat mig sjÀlv och kommit fram till att jag inte kommer köpa DW-5000SS-1.
3A1CCD50-2D1E-460E-9922-B3809C62FAE7.png

Den har mÄnga USP:ar för mig. Fyrkant, tegelstenar och screwback. Men jag tror ÀndÄ den mest blir liggande till vardags pga det odiskreta bandet och bezeln. SÄ det blir pass pÄ den för mig.

ApropÄ FOMO sÄ Àr ju trÄden klart bidragande till att fÄ en att vilja ha klockor man kanske inte skulle sneglat Ät annars. Men för stunden Àr jag Àr nöjd över att jag rannsakat mig sjÀlv och kommit fram till att jag inte kommer köpa DW-5000SS-1.

Den har mÄnga USP:ar för mig. Fyrkant, tegelstenar och screwback. Men jag tror ÀndÄ den mest blir liggande till vardags pga det odiskreta bandet och bezeln. SÄ det blir pass pÄ den för mig.
Man fĂ„r sĂ€tta pĂ„ band och bezel frĂ„n GW5K pĂ„ den. 🙂
Hela den serien Àr mer som samlingsobjekt Àn bruksklockor. Jag har hunnit tröttna lite pÄ de pga att de lÀckte redan i slutet av augusti. Vi fÄr se.

NÀr jag lÀser detta sÄ kanske budskapet blev skevt.

Don’t get me wrong, jag Ă€lskar den hĂ€r trĂ„den, utan tvekan bĂ€sta pĂ„ hela KS. Men sociala medier rent generellt fĂ„r oss att köpa saker vi inte visste vi ville ha 😂

A7D41377-553D-4105-99A4-8B7CD108CBC7.gif

Man fĂ„r sĂ€tta pĂ„ band och bezel frĂ„n GW5K pĂ„ den. 🙂
Hela den serien Àr mer som samlingsobjekt Àn bruksklockor. Jag har hunnit tröttna lite pÄ de pga att de lÀckte redan i slutet av augusti. Vi fÄr se.
Det Ă€r ju en bra tanke sĂ„klart, att byta till diskretare band och bezel. Men dĂ„ tappar den rĂ€tt mycket av det unika. 🙂

Tillbaka
Topp