• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lilllördag dĂ„ krĂ€vs det lite bling, tackar the shark aka @Daion för denna đŸ€©

EE42F138-C355-4BEE-87C5-759D0489808D.jpeg
328B34B9-9E6D-47E5-B8B7-1385D1D3A5DC.jpeg

Dagens tips

Förmodligen för att det Ă€r en standard modul för screwbacks. Det hĂ€r Ă€r dessutom ingen 40th anniversary utan bara ett vanligt slĂ€pp. Alla anniversary har speciellt baklock, stjĂ€rnor pĂ„ spĂ€nnet osv Kommer garanterat presenteras.med dunder och brak, inget man missar direkt. 😉
De Àr en del av 40th anniversary slÀppet. Det stÄr ocksÄ "Since 1983" pÄ dem, precis som tidigare anniversary modeller.

FB_IMG_1660909260144.jpg

En frĂ„ga. Är i groparna att köpa en gwg-1000 begagnat. Men Ă€r det endast japanska versionerna som kommer med dom lite större lĂ„dorna, dvs inte enbart plĂ„tlĂ„dorna?
Och sen, Àr 3600:- plus frakt (inrikes) ett bra pris för klockan om den icke Àr komplett, dvs endast klockan?

En frĂ„ga. Är i groparna att köpa en gwg-1000 begagnat. Men Ă€r det endast japanska versionerna som kommer med dom lite större lĂ„dorna, dvs inte enbart plĂ„tlĂ„dorna?
Och sen, Àr 3600:- plus frakt (inrikes) ett bra pris för klockan om den icke Àr komplett, dvs endast klockan?
GÀllande lÄdan och japanska versioner vet jag inte.
PrismÀssigt ligger den ok om den Àr i bra skick. Kanske nÄgot högt. HÀr inne gÄr de oftast för 3566kr mellan medlemmar, för att köparen betalar frakten pÄ 66kr. Men dÄ Àr det klockor i bra skick och nÀstan alltid komplett med box, lÄda, taggar osv.

LÄdan har jag inte koll pÄ, alla mina som jag Àgt (7 st) har kommit pÄ plÄtbox. Priset borde gÄ att göra nÄgot pÄ om det Àr watch only, 3000-3200 kanske?

InvÀntar paket frÄn Spanien, Relojes Demoda. NÄnting gult kan tillÀggas. :)

MÄste Ànnu en gÄng slÄ ett slag för deras leveranstid med DHL Express. Visserligen ett litet "holdup" i Tyskland igÄr. Men imorse kom det till Arlanda. DHL Àr sjukt snabba ÀndÄ pÄ att sortera & skicka ut sina leveranser dÀrifrÄn...

DHL.png

GÀllande lÄdan och japanska versioner vet jag inte.
PrismÀssigt ligger den ok om den Àr i bra skick. Kanske nÄgot högt. HÀr inne gÄr de oftast för 3566kr mellan medlemmar, för att köparen betalar frakten pÄ 66kr. Men dÄ Àr det klockor i bra skick och nÀstan alltid komplett med box, lÄda, taggar osv.
Tack.
Har skickat ett meddelande och hÀnvisat till trÄden angÄende priset.

Japanska Master of G modeller brukar komma med större lÄdor ja.
f9ea6664a5191bf36bd7285a35127bc2.jpeg

Nu Ă€r jag ju rookie i denna trĂ„d 🙄,
men utifrÄn egen erfarenhet kan jag konstatera att det det ser ut som att klocka sÄld i Japan GW-S5600 t ex fÄr en "exklusivare" papplÄda med lock medan GW-5000U köpt frÄn Tyskland fÄr en plÄtburk. Tycker mig ha sett att andra som köpt GW-5000U frÄn Japan fÄtt den "exklusiva" papplÄdan.
Av detta drar jag (möjligen felaktigt) slutsatsen att det beror pÄ vilken marknad klockan sÄldes pÄ initialt.

SÄvÀl plÄtburk som lÄda kan alltsÄ stÀmma. Tror jag.

Tillbaka
Topp