• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nja, nĂ„n broms pĂ„ galenskaperna behövs. Jag kommer kanske till och med minska G-shocklĂ„dan till 24 platser tror jag. Crazy, jag vet... 🙃

Downsizing 🙂. Jag Ă€lskar proportionerna pĂ„ allt i denna trĂ„den. Arbetar pĂ„ ett enormt lager.....men det Ă€r en del logistik i trĂ„den ocksĂ„ 😎
Fast hur mĂ„nga "normalstörda" mĂ€nniskor skulle tycka att tvĂ„ dussin G-shocks Ă€r downsizing? đŸ€” đŸ€Ł

Satt och funderade lite pÄ om GW-B5600-2ER hade blivit cool i stÄlcase och med lÀnk och kom fram till att jag tycker att den hade det.
Hur fÄr jag enklast tag pÄ case och lÀnk? Finns det?
Simpel photoshop för att visa hur jag tÀnker:
Adobe_20220913_203628.png
Enda sÀttet att fÄ till det dÀr med originaldelar Àr avancerad moddning genom att flytta glaset till en GMW modell.

Nej det var vad jag kunde fĂ„ fram sjĂ€lv ocksĂ„ :( Surt om det bara finns alternativ som inte fĂ„r postas hĂ€r 😅 @yonsson har du möjlighet att ge klarhet i frĂ„gan gĂ€llande mod-kiten mĂ€rkta med g-shock? Inte okej pĂ„ KS eller?
Är det mĂ€rkt G-SHOCK och/eller CASIO sĂ„ Ă€r det fake och dĂ€rmed ej OK att posta eller sĂ€lja dĂ„ det Ă€r olagligt. FörstĂ„r inte varför man ens skulle vilja Ă€ga nĂ„got sĂ„dant.

Är det mĂ€rkt G-SHOCK och/eller CASIO sĂ„ Ă€r det fake och dĂ€rmed ej OK att posta eller sĂ€lja dĂ„ det Ă€r olagligt. FörstĂ„r inte varför man ens skulle vilja Ă€ga nĂ„got sĂ„dant.
Uppfattat! Anledningen till frÄgan var helt enkelt eftersom Casio sjÀlva inte tillverkar ett alternativ.

Senast Àndrad:
Vad kan ligga bakom att man vĂ€ljer att bygga den pĂ„ denna modul? Är det en "Anniversary-modul"?

KÀnde mig sugen, men med den modulen dog liksom intresset kÀnner jag. Förutom att den saknar WT och MB6 sÄ har den bara tre synliga knappar (tror jag).
Varför har man inte gÄtt pÄ 3495-modulen tro?
Tror Casio valt den modulen för att den Ă€r "true to original", alla dw-5000 har den enkla modulen (fast olika modulnr). Finns fortfarande ingen info om resterande 40th anniversary modeller, det kanske kommer en LTD modell som GW-5035A med modul 3495, vem vet. 🙂

Vad kan ligga bakom att man vĂ€ljer att bygga den pĂ„ denna modul? Är det en "Anniversary-modul"?

KÀnde mig sugen, men med den modulen dog liksom intresset kÀnner jag. Förutom att den saknar WT och MB6 sÄ har den bara tre synliga knappar (tror jag).
Varför har man inte gÄtt pÄ 3495-modulen tro?
Förmodligen för att det Ă€r en standard modul för screwbacks. Det hĂ€r Ă€r dessutom ingen 40th anniversary utan bara ett vanligt slĂ€pp. Alla anniversary har speciellt baklock, stjĂ€rnor pĂ„ spĂ€nnet osv Kommer garanterat presenteras.med dunder och brak, inget man missar direkt. 😉

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp