• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite actionbilder frĂ„n i förmiddags😁
IMG_20220915_093637.jpg
IMG_20220915_100301.jpg
Det blir en stor klockhall det dÀr....

TvÄ steg fram ett steg tillbaka.

Tog och rengjorde modulen pÄ Purple Rain med isopropanol och dÄ slutade skÀrmen glitcha!

MEN sjÀlvfallet missade jag delen med att det finns tvÄ smÄ fjÀdrar mellan skÀrmen och kretskortet.

Vet nÄgon vart man kan köpa sÄna?
SĂ„g ett inlĂ€gg om de dĂ€r för ett tag sen, dĂ„ tipsade nĂ„gon om att klippa upp ett bandstift och ta fjĂ€dern dĂ€r ifrĂ„n. Det kanske gĂ„r? 🙄

SĂ„g ett inlĂ€gg om de dĂ€r för ett tag sen, dĂ„ tipsade nĂ„gon om att klippa upp ett bandstift och ta fjĂ€dern dĂ€r ifrĂ„n. Det kanske gĂ„r? 🙄

Smart! SÄg en pÄ WUS som hade gjort egna fjÀdrar med hjÀlp av koppartrÄd samt en nÄl. FÄr prova bÄda nÀstan gÄng jag orkar pilla pÄ den.

Jag skulle sÀga att knapparna Àr i princip lika mellan dessa modeller. Skillnaden ligger frÀmst i att GW-B5600 har bluetooth och det har inte vanliga GW-M5610. Sen har 5610 lite mer av en retrodesign som tilltalar mÄnga.
5610:a
1DC4E4A3-2134-4726-AFBD-6DB9BCF80370.jpeg

5610or
402DE75F-0A15-412D-BA46-920801A6B140.jpeg

5600 pÄ kombilÀnken
315D31F2-B787-40BB-BADC-6D0099850282.jpeg

57426151-F805-4D10-B247-38748D5B87CD.jpeg

Vanlig 5600.
71EDDCAD-6FA0-4BF9-A7C5-C5549105716C.jpeg

Smaken Ă€r ju olika, men jag tycker att en GW-M5610 med positiv display Ă€r ett mycket bra insteg till tyngre missbruk 😂
Hur Ă€r den negativa 5610 i förh till 5600? Jag tyckte 5600 var skitdĂ„lig att lĂ€sa av i mörker. Är 5610:an bĂ€ttre Ă€n 5600?

Pro Trek men utan sensorer??? KÀnns som att det Àr lite vid sidan av Pro Trek-sortimentet i övrigt?
Vid 0:44 i videon sÄ stÄr det (Tough Solar + Multi Band 6), Triple Sensor
SĂ„ jag antar att den har tre sensorer đŸ€·â€â™‚ïž

Ja, det ser ju verkligen inte ut som en Pro Trek man Àr van vid, inte min te-kopp iaf
Eller, man kanske aldrig ska sĂ€ga aldrig. Den ser ju sĂ„ jĂ€kla skum ut. Om dom gör en mer seriös variant sĂ„... det Ă€r ju grym lĂ€sbarhet med dom visarna, men campingkniven đŸ€Ł

Sorry för OT, den hÀr diskussionen ska vÀl egentligen fortsÀtta i Casio-trÄden.

Senast Àndrad:
Eftersom det ocksÄ ska anvÀndas "Biomass Plastics" i den nya Pro Trek och troligen i flera kommande modeller, sÄ kan man ju undra:
Hur Ă„ldras "Biomass Plastics" jĂ€mfört med det gamla hederliga resinet vi Ă€r vana vid? Vilka styrkor/svagheter har materialet?đŸ€”
Biomass plastics Àr bara ett fancy ord för Ätervunnet plast. SÀkert mycket billigare Àn resin. Gillar inte det.

Biomass plastics Àr bara ett fancy ord för Ätervunnet plast. SÀkert mycket billigare Àn resin. Gillar inte det.
LĂ€ste alldeles nyss lite mer om det i "Leaks & Rumors"-trĂ„den pĂ„ WUS. Dels lite förklaring pĂ„ vad det Ă€r och nĂ„n som hĂ€vdar att pĂ„ molekylnivĂ„ sĂ„ Ă€r det ingen skillnad. đŸ€” đŸ€·â€â™‚ïž
Kan tÀnka mig att det finns olika tankar kring det.

Tillbaka
Topp