• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ironcastle

Patek
2-Faktor
PĂ„ svampjakt
529A1CB9-2318-469A-894D-0211261FBC42.jpeg
Röksvamp? đŸ§™â€â™‚ïž
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ok! Kan det uppstÄ skador om man kör lÀngre en 1 minut? Blev lite nojjig att plasten skulle tappa kvalitee/kÀnsla om jag körde för lÀnge
Det vet jag inte jag brukar koka upp vatten, slÄ upp det i en mugg. Sen hÄlla ner bandet i typ 20-30 sek. Forma det som jag vill med hjÀlp av en handduk. Och dÀrefter hÄlla det sÄ och spola under iskallt vatten i nÄn minut. Sen försöker jag lÀgga den sÄ den hÄller sig böjd. Ibland med hjÀlp av gummisnodd.
Detta Àr ocksÄ ett knep för att fÄ bandet att hÄlla formen, förvara den sÄhÀr.
EA95B101-5E5F-4DCC-A15A-F88BD3C71665.jpeg
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Det vet jag inte jag brukar koka upp vatten, slÄ upp det i en mugg. Sen hÄlla ner bandet i typ 20-30 sek. Forma det som jag vill med hjÀlp av en handduk. Och dÀrefter hÄlla det sÄ och spola under iskallt vatten i nÄn minut. Sen försöker jag lÀgga den sÄ den hÄller sig böjd. Ibland med hjÀlp av gummisnodd.
Detta Àr ocksÄ ett knep för att fÄ bandet att hÄlla formen, förvara den sÄhÀr.
EA95B101-5E5F-4DCC-A15A-F88BD3C71665.jpeg
Batman! 🩇

Min gamla life hack. 😛
Screenshot_2022-09-23-15-32-33-17_df198e732186825c8df26e3c5a10d7cd.jpg
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, tankar om RCVD, jag bröt parkopplingen med mobilen enligt det jag lĂ€nkade till igĂ„r. Sedan dess har det stĂ„tt RCVD hela hĂ€rliga dagen sen den synkade inatt 🙂👍
1663947931446120073718969286266.jpg
Nice, dĂ„ vet vi att det funkar sĂ„. đŸ‘đŸ»đŸ™‚
Det enda bekymret dÄ Àr att utan att koppla till mobilen kan man inte se batterinivÄn vÀl?
För min del kör jag nog parad med mobilen, men fÄr leva med RCVD endast dÄ jag synkar via mobilen för att kolla batteriet.
Övrig tid verkar de ju slĂ„ över pĂ„ MB6 av sig sjĂ€lv, eftersom mina som Ă€r flera Ă„r gamla gĂ„r pĂ„ sekunden i synk med de ”vanliga” MB6orna, detta Ă€ven fast RCVD inte visas.

Jag kan leva sĂ„ i alla fall đŸ˜‚đŸ€·
 
Senast Àndrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
FredagkvÀll pÄ gymmet och jag tar pÄ mig G-shock efter ett tags(alldeles för lÄngt) uppehÄll.
Benböj i smithmaskin, lÄrcurl samt cykling(blev 40min och 400 kcal).
Kanske jag kan ÄterfÄ den nÄgot tappade trÀningslusten.

20220923_173824.jpg


20220923_175251.jpg
 
Senast Àndrad:

Jonte.L

Panerai
Jag ska inte ljuga. Jag har lyssnat för mycket pĂ„ andra angĂ„ende endlĂ€nkarna pĂ„ stĂ„lisarna utan att provat sjĂ€lv. Jag har ju tunnaste handlederna i trĂ„den och nĂ€r andra med grövre tycker att det inte gĂ„r sĂ„ har jag blivit pĂ„verkad och helt enkelt lagt tankarna pĂ„ stĂ„lisar Ă„t sidan. NĂ€r jag sen fick tag i tvĂ„ semistĂ„lisar av den gode @Ploprof vĂ€cktes begĂ€ret rejĂ€lt. I helgen som var noterade jag att MB var nedsatt pĂ„ Kulta och bestĂ€llde hem med möjlighet till fri retur. Och det gick ju bra 😊

SĂ„ jag har ingen magisk chipsdiet som sĂ€tter sig pĂ„ handlederna tyvĂ€rr 😂
LĂ€rdomen av detta. Man ska inte lyssna pĂ„ andra helt enkelt đŸ€ŠđŸŒđŸ€·đŸŒ


Funderade ocksĂ„ pĂ„ vad som hĂ€nt över natten med handlederna. SĂ„ grymt att du kör pĂ„ vad du gillar. Ser absolut inget annat Ă€n att de sitter kanon pĂ„ dig đŸ’Ș😎

Funkar det pÄ stÄlisarna? I appen stÄr det att stÀnger man av automatisk tiduppdatering sÄ stÀnger man av bluetooth men Àven MB6 ( har jag för mig).
Jag har fÄtt det att funka. Testa det jag lÀnkade igÄr frÄn watchuseek
 
Topp