• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej igen grabbar.
JÀttenöjd med klockan, verkligen.
Men det Àr en instÀllning jag inte blir klok pÄ, jag sÀtter oftast tiden manuellt...bÄde pÄ min gamla G-shock och nu denna dÄ dÄ det dom gÄngerna jag har provat automatiskt set up sÄ tiden alltid diffat en timme bakÄt. Likadant nu.
GÄr till sÀngs med klockan pÄ (sover alltid med klocka) och tiden stÀmde fram till Ätminstone 2:30 dÄ jag kollade snabbt.

Men nu exempelvis sÄ har den hoppat tillbaka och anger 5:21. TÀnkte jag prövar och lÀgga den vid fönstret nu tills jag gÄr upp, Àr det inte det enbart som krÀvs för att den ska korrigera tiden automatiskt? Den Àr i tlmekeeping mode btw.
Är det nĂ„n instĂ€llning jag missat annars, som gĂ„r att stĂ€nga av? R/C?
 
Hej igen grabbar.
JÀttenöjd med klockan, verkligen.
Men det Àr en instÀllning jag inte blir klok pÄ, jag sÀtter oftast tiden manuellt...bÄde pÄ min gamla G-shock och nu denna dÄ dÄ det dom gÄngerna jag har provat automatiskt set up sÄ tiden alltid diffat en timme bakÄt. Likadant nu.
GÄr till sÀngs med klockan pÄ (sover alltid med klocka) och tiden stÀmde fram till Ätminstone 2:30 dÄ jag kollade snabbt.

Men nu exempelvis sÄ har den hoppat tillbaka och anger 5:21. TÀnkte jag prövar och lÀgga den vid fönstret nu tills jag gÄr upp, Àr det inte det enbart som krÀvs för att den ska korrigera tiden automatiskt? Den Àr i tlmekeeping mode btw.
Är det nĂ„n instĂ€llning jag missat annars, som gĂ„r att stĂ€nga av? R/C?
Sommar/vintertid; DST.
 
Ah men hur stÀnger jag av det? Klockan Àr ju inte 4:27 nu exempelvis.
Men det Àr det jag ska stÀnga av med andra ord?
5A30B42D-6B1A-4D37-B4B3-6B04FF59F178.jpeg
 
Vaknar upp och gÄr ut pÄ farstukvisten. LÄter den nattvilade nÀsan fÄ dra ett första friskt och djupt andetag. Det kÀnns bra!
852FF08E-2C6F-49AA-92B6-822C65146F4B.jpeg

Godmorgon trÄden!
Du glömde inte nĂ€smössan vĂ€l, sĂ„ nĂ€san fick vila varmt och skönt? 😁

Edit. Man blir allt lite glad inombords nĂ€r jag ser bilden framför mig av @Sonnyboy komma ut pĂ„ sin altan.. Se ut över den underbara utsikten och sen komma pĂ„..-"Fasen, glömde ta av mig nĂ€smössan!! Hoppas ingen sĂ„g mig:oops:" 😁
 

Bilagor

  • nĂ€smössa.jpg
    nÀsmössa.jpg
    230.8 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp