• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20220924_092427.JPG
 
FÄr köra manuellt tills jag orkar hÄlla pÄ mer. Fick en lyckad GET sync första gÄngen jag körde, men nu fÄr det bli ett hela tiden. Testat 3 gÄnger.
DST auto och on sÀtter tillbaka tiden en timme med den pÄ auto med Paris som city.
Junghans, har jag ingen aning om.
Clock wave funkar pÄ alla mina. Jag stÀller in DCF77 Mainflingen-masten i appen och sen har jag rÀtt hemstad (sthlm) i klockan.
Startar appen, trycker "Transmit", med högsta volym pÄ, sÄ du hör det tickande ljudet högt. LÀgger den pÄ ett bord, GÄr in och startar manuell synk pÄ klockan och lÀgger den pÄ sidan, med urtavlan mot högtalaren pÄ telefonen, pÄ typ 2cm avstÄnd, sen tar det ca 30 sek innan klockan visar L3 och efter ett par minuter har den synkat. Det stÄr "GET".
Hoppas det funkar för dig :)
Citerar ett tidigare inlÀgg, den appen funkar. Men har klockan inte Stockholm sÄ kör man Paris.
Kör du appen behöver du inte hoppas att klockan ska nĂ„s av signalen, det gör den alltid, och med full signalmottagning đŸ‘đŸ»
 
NĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en gw6900 eller dw6900 som kanske sitter lite löst i samlingen? Är ute efter nĂ„got i den billigare Ă€nden av prisspannet😀
 
God dagens pĂ„ er allihopa! 😊

Jösses, ni Ă€r morgonaktiva. 👍😍

Jag lade ett bud i torsdags pĂ„ 1000kr under försĂ€ljningspriset pĂ„ den MRG som ligger ute pĂ„ K&S men kom inget svar. Jag vet, har inte gĂ„tt sĂ„ lĂ„ng tid men idag dök det upp en annan spĂ€nnande istĂ€llet sĂ„ det kan vara sĂ„ att det kanske Ă€r en annan ny medlem pĂ„ vĂ€g till MRG-familjen, rent ”hypotetiskt” iaf som jag sett vissa uttrycka det. 😉
Meddelade sĂ€ljaren detta givetvis dĂ„ jag tycker det kĂ€nns reko. 😊

Vad ska jag göra med mina utstötta froggisar?! đŸ€”
Vi fÄr se


Idag kommer en bild pĂ„ ett stycke lite ovanlig square. Ser den inte sĂ„ ofta hĂ€r i trĂ„den iaf. 😃

GW-5035A 35th Anniversary Edition, Big Bang ”Black”, Limited Edition 😃

29C0E5ED-2011-4C9C-9601-B27BBE8D881D.jpeg
 
Tillbaka
Topp