Jonte.L
Silver
Försöker fÄ ihop denna. Men vilka band och bezel funkar till gw-5600bcKanske inte hjÀlper iof men bra att ha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Försöker fÄ ihop denna. Men vilka band och bezel funkar till gw-5600bcKanske inte hjÀlper iof men bra att ha
Ensamhet Àr ju inte bra, omtÀnksamt av digSÄg i morse att min GWG-1000 sÄg vÀldigt ensam ut dÀr den lÄg. Den behöver en kusin! Har vi nÄgon som sitter med en GWG-2000 som börjar kÀnna sig klar med den?
Aha. Du gÄr in via framsidan förstÄr jag.
Jag har vÀl en likadan antar jag. Har inte tÀnkt pÄ att den hörs nÄgot alls. Skulle tro att jag hade uppfattat gnissel, dels för att jag hör rÀtt bra, dels för att jag Àr lite kinkig med mina klockor. Men som sagt, just det kan jag inte sÀga att jag mÀrkt nÄt av.Ang GWG-1000
Ser pÄ nÀtet att en del liksom jag tycks uppleva lite "gnissel" frÄn ena sidan av strapen, eller bandet pÄ klockan. MÀrks mest nÀr man rör handen snabbt, men inte alltid. Sett att vissa rekommenderat att bla skruva ur och i skruvana exakt samma antal varv: ingen större skillnad. OcksÄ sett en del rekommendera att man smörjer bandet med nÄn olja eller liknande....vet inte riktigt? Vissa sÀger ocksÄ att det Àr typiska ljud för en ny klocka dÄ gummit inte Àr inkört typ.
Note. Ljudet Àr inte konstant och absolut inte sÄ pass att det Àr omöjligt att bÀra klockan, men dÄ och dÄ sÄ mÀrks det.
Det hela fÄr mig att önska att Casio kunde lansera ett infinite-strap eller liknande, sÄ man inte behöver gÄ efter dom storlekar och hÄl som finns enbart.
Jag kan ha klockan ett steg tajtare, det Àr inte 100% zero gap mellan klockan och huden, men bra nÀra
Har strorleken instÀlld pÄ 4 lediga rader med hÄl kvar, skulle vara perfekt om det fanns en storlek mitt emellan. I det hÀr fallet sÄ 7,5 istÀllet för 7 som nu. Inte mÄnga mm som skiljer, men det skulle göra en stor skillnad kÀnner jag och det vore det mest optimala.
Dà försvinner ljudet helt, vilket sÄ klart har och göra med att vingarna (eller vingen dÄ bara ena lÄter) inte har nÄt spelrum i princip alls, nÄn enstaka mm pÄ sin höjd.
TÀnker dock att kanske Àr vÀrt och prova och se om det töjer sig, Àven om det skulle vara minimalt. AnvÀnder klockan 99% av min vakna tid, tar endast av den vid dusch. Ej vid sömn.
Hur upplever ni andra ljudet frÄn era klockor?
Det gick bra Ăven framifrĂ„n.. Bara en liten repa pĂ„ glasetAha. Du gĂ„r in via framsidan förstĂ„r jag.
SÄ gör grabbarna med hÄr pÄ bröstet.
Vad Àr det för funktion dÄ?Det enda ljudet jag ogillar med mina klockor Àr det som startar kl 00.00 pÄ vissa exemplar
Det Àr en grej i trÄden, att det ibland stÀlls ett larm mitt i natten nÀr man sÀljer en klocka till en trÄdmedlem. VÀldigt kulVad Àr det för funktion dÄ?
Skulle den bli för knirkig Ă€r det bara att doppa den i en spann silikonoljaTo be fair sĂ„ Ă€r jag extra kinkig nĂ€r det gĂ€ller ljud och har en tendens att blĂ„sa upp en del saker till större Ă€n vad dom egentligen Ă€r. Ăverlag supernöjd!
NĂ€stan varje dag , men inte lika svartaGa-400 ser man inte ofta
Klocka Casio G-Shock GA-400
Utropspris: 400 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-10-31 18:45:47. Köp & sĂ€lj begagnade & oanvĂ€nda Ăvriga armbandsur pĂ„ Tradera.www.tradera.com
Hmmm, can't tell if you serious or notSkulle den bli för knirkig Àr det bara att doppa den i en spann silikonolja
Dà lÀr den bli gnirkfri
Helt Àrligt sÄ har jag inte mÀrkt eller tÀnkt nÄgot pÄ det, inget som jag stört mig pÄ :/Ang GWG-1000
Ser pÄ nÀtet att en del liksom jag tycks uppleva lite "gnissel" frÄn ena sidan av strapen, eller bandet pÄ klockan. MÀrks mest nÀr man rör handen snabbt, men inte alltid. Sett att vissa rekommenderat att bla skruva ur och i skruvana exakt samma antal varv: ingen större skillnad. OcksÄ sett en del rekommendera att man smörjer bandet med nÄn olja eller liknande....vet inte riktigt? Vissa sÀger ocksÄ att det Àr typiska ljud för en ny klocka dÄ gummit inte Àr inkört typ.
Note. Ljudet Àr inte konstant och absolut inte sÄ pass att det Àr omöjligt att bÀra klockan, men dÄ och dÄ sÄ mÀrks det.
Det hela fÄr mig att önska att Casio kunde lansera ett infinite-strap eller liknande, sÄ man inte behöver gÄ efter dom storlekar och hÄl som finns enbart.
Jag kan ha klockan ett steg tajtare, det Àr inte 100% zero gap mellan klockan och huden, men bra nÀra
Har strorleken instÀlld pÄ 4 lediga rader med hÄl kvar, skulle vara perfekt om det fanns en storlek mitt emellan. I det hÀr fallet sÄ 7,5 istÀllet för 7 som nu. Inte mÄnga mm som skiljer, men det skulle göra en stor skillnad kÀnner jag och det vore det mest optimala.
Dà försvinner ljudet helt, vilket sÄ klart har och göra med att vingarna (eller vingen dÄ bara ena lÄter) inte har nÄt spelrum i princip alls, nÄn enstaka mm pÄ sin höjd.
TÀnker dock att kanske Àr vÀrt och prova och se om det töjer sig, Àven om det skulle vara minimalt. AnvÀnder klockan 99% av min vakna tid, tar endast av den vid dusch. Ej vid sömn.
Liite oseriös, men samtidigt sÄ kan en droppe silikonolja göra wonderwork pÄ knirkiga sakerHmmm, can't tell if you serious or not
Upplever ett knak frÄn min gwg-100, har lokaliserat det frÄn ena "vingen" under strapen. Störde mig nÀr jag inte visste vad det varAng GWG-1000
Kanske skulle testa, Àr dock superkinkig hÀr.Liite oseriös, men samtidigt sÄ kan en droppe silikonolja göra wonderwork pÄ knirkiga saker
Hmmm, upplever du det som störande? To be fair, jag mÀrker det enbart om jag försöker Äterskapa det.Upplever ett knak frÄn min gwg-100, har lokaliserat det frÄn ena "vingen" under strapen. Störde mig nÀr jag inte visste vad det var
Nej inte speciellt, lÀngreHmmm, upplever du det som störande? To be fair, jag mÀrker det enbart om jag försöker Äterskapa det.
Den dÀr Chaplin filmen jag lÀnkade till gav tydligen mersmak....
Wasabi.....NĂ€stan varje dag , men inte lika svarta
Det Àr en stor G storleksmÀssigt, men ÀndÄ lÀtt och smidig.. LÄngtidstestade ju en av mina i Mars
OT: Hur upplever du kvaliteten pÄ den Bahco-Hawken? Den har ju potential, gÄr sÀkert att fÄ stentuff look med lite patinerat hickoryskaft.