• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FörstĂ„r att det kan behövas med @roosterman i huset 😂
BF45B8F4-AC42-4CF0-9519-1F7C85258488.gif
NÀr man budat pÄ en klocka och blickar nöjt ut och tror kusten Àr klar och @roosterman ger sig in i budgivningen pÄ tratten GIF

Börjar bli fullt och mer kul pĂ„ ingĂ„ng. FĂ„r förhandla med frun om ytterligare en lĂ„da 😏
0E125820-EDF7-46E4-B01C-90653F16BD1A.jpeg

Talande bild angÄende baksidan med att ha en stor klocksamling och nÀr man vill spara boxarna till klockorna: dessa tar ju större plats Àn klockorna.
Samma med ficklampor, som jag ocksÄ sedan lÀnge Àr innördad pÄ. Alla boxar till klockor och ficklampor fick mig att köpa en till byrÄ för att fÄ plats med allt...

Har du hört med dem och fÄtt det bekrÀftat alltsÄ? Det stÄr bestÀllningsvara, och sÄ kan man prenumerera och fÄ besked nÀr den Àr i lager igen, stÄr det.
Japp har prenumererat ett tag men ocksĂ„ mailat dem. Det gĂ€ller bĂ„de Kulta och Klockmagasinet. SĂ„ anmĂ€la för notis nĂ€r den kommer Ă„ter Ă€r tyvĂ€rr ingen garanti att den ens gör det 😕

Japp har prenumererat ett tag men ocksĂ„ mailat dem. Det gĂ€ller bĂ„de Kulta och Klockmagasinet. SĂ„ anmĂ€la för notis nĂ€r den kommer Ă„ter Ă€r tyvĂ€rr ingen garanti att den ens gör det 😕

Ok! Ja sÄnt Àr trist. Det Àr alltsÄ inte bara Japan Select och Sakura som lurar kunderna genom att avstÄ frÄn att meddela att en modell inte kommer att bli i lager igen, och istÀllet ger intryck av att den gör det. Hur mÄnga gÄr inte förgÀves och vÀntar pÄ att en modell ska bli i lager igen! Det Àr dÄligt beteende enligt min mening.

Ok! Ja sÄnt Àr trist. Det Àr alltsÄ inte bara Japan Select och Sakura som lurar kunderna genom att avstÄ frÄn att meddela att en modell inte kommer att bli i lager igen, och istÀllet ger intryck av att den gör det. Hur mÄnga gÄr inte förgÀves och vÀntar pÄ att en modell ska bli i lager igen! Det Àr dÄligt beteende enligt min mening.
Mycket, och ligger man som Kulta dessutom lÀgst i pris nÀr man söker pÄ Google, vilket Àr lÀtt att göra om man ÀndÄ inte tÀnker sÀlja varan, sÄ lurar man ju in kunderna pÄ sin sida och sÄ kanske kunden köper nÄt annat istÀllet.

Nu blir jag lite förvirrad igen. Trodde att skillnaden mellan 5600 och 5610 var tough solar, men det Àr det tydligen inte alltid. Alla 5600 jag hittills sett har inte det, men upptÀckte precis att denna icke tough solar-modell heter DW-5610DN-9ER:

Screenshot_20221001_083821_DuckDuckGo.jpg

Om det Àr sÄ att bezel och band mellan 5610 modeller Àr kompatibla, betyder det dÄ att jag kan föra över dessa frÄn DW-5610DN-9ER till GW-M5610-1ER? Eller Àr det hÀr ett undantag, gÀller det inte alla 5610?

Screenshot_20221001_083932_DuckDuckGo.jpg

Jo jag kan ju prova och se, men tÀnkte bÄde för att slippa skruva i onödan och för att saken kan vara av intresse för fler, att, att jag stÀller frÄgan ÀndÄ.

Senast Àndrad:
Nu blir jag lite förvirrad igen. Trodde att skillnaden mellan 5600 och 5610 var tough solar, men det Àr det tydligen inte alltid. Alla 5600 jag hittills sett har inte det, men upptÀckte precis att denna icke tough solarmodell heter DW-5610DN-9ER:

Screenshot_20221001_083821_DuckDuckGo.jpg

Om det Àr sÄ att bezel och band mellan 5610 modeller Àr kompatibla, betyder det dÄ att jag kan föra över dessa frÄn DW-5610DN-9ER till GW-M5610-1ER? Eller Àr det hÀr ett undantag, gÀller det inte alla 5610?

Screenshot_20221001_083932_DuckDuckGo.jpg

Jo jag kan ju prova och se, men tÀnkte bÄde för att slippa skruva i onödan och för att saken kan vara av intresse för fler, att, att jag stÀller frÄgan ÀndÄ.
Vill ha den fÀrgglada

Talande bild angÄende baksidan med att ha en stor klocksamling och nÀr man vill spara boxarna till klockorna: dessa tar ju större plats Àn klockorna.
Samma med ficklampor, som jag ocksÄ sedan lÀnge Àr innördad pÄ. Alla boxar till klockor och ficklampor fick mig att köpa en till byrÄ för att fÄ plats med allt...
Hon har vĂ€l sitt dressingroom? 😉

Tillbaka
Topp