• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Men dĂ„ fĂ„r du bara ett smalt fönster pĂ„ tre timmar du KAN gĂ„ upp... đŸ€”
Ja 12:59 kan vara i tidigaste laget vissa dagar. 😂

PM in full effect.
IMG_20221003_172944.jpg
 
Du fĂ„r det som kvĂ€llsuppgift.. 😉
L=13.2m
B=11.6m
H=4.0m
En lÄda Àr vÀl i snitt 1dm3
FrĂ„gan lyder.. Hur mĂ„nga lĂ„dor ryms i Roostermans garage? 😁
Nu Àr jag inte sÄ bra pÄ matte sÄ nÄgon fÄr gÀrna rÀtta mig om jag tÀnkt fel nÀr jag knappat pÄ minirÀknaren men fÄr det till 612480 st. Hur mÄnga har du hittills?
 
Senaste köpet kom precis hem i brevlÄdan, sÄg bÀttre ut pÄ bilderna men ah fÄr se om de kan rÀddas med en noggrann tvÀtt. Trist att transparanta delarna gulnar efter ett tag...

PXL_20221003_145831676.jpg
PXL_20221003_145840873.jpg
PXL_20221003_145849857.jpg

Modda, tĂ€nker att det borde gĂ„ att kunna fĂ€rga dessa delar rĂ€tt kul 😎

Edit: kan det funka med denna metod pĂ„ plast? 👀

 
Senast Àndrad:
Först vind/fuktstoppduk och sen takplĂ„t🙂
Duken ovanpÄ Äsarna för att fukt ska ledas ut av duken till takfoten.
Jag förstÄr att fukten pÄ undersidan av plÄten ska ledas ut. Men jag förstÄr inte varför de lÀgger duken ovanpÄ reglarna ist f under dem. Om de inte spÀnner den som ett trumskinn har du fÄtt ett antal smÄ bassÀnger... förvisso hÄller sig reglarna marginellt torrare pÄ detta sÀtt, men de lÀr torka ÀndÄ. Dessutom gör de ju hÄl i din fina duk nÀr de fÀster den, vilket inte bli lika tydligt nÀr alternativet Àr att bli pressad under en regel.
De smÄ bassÀngerna torkar ocksÄ, men jag tycker det kÀnns lite avigt. Hade duken monterats under reglarna hade det blivit smÄ fina kanaler istÀllet dÀr vattnet bara runnit nedÄt/bort.

För mig kĂ€nns det som ungefĂ€r som en G-shock pĂ„ högern... 😄

...eller sÄ Àr det bara jag som Àr korkad...

Edit:
Fast nÀr jag sen tÀnker pÄ att dina plÄtskruvar vill skruva ur sig sÄ kommer det in fukt under skruven och ner genom hÄlet i din duk.
Nej, jag fattar inte poÀngen med att montera i den ordningen.
 
Tillbaka
Topp