Ni som vart ut i vÀrlden och vimsat.. Finns det nÄgra kul G-shockaffÀrer nere i Alicante??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Woohoo, originalet!!!
Hej trÄden! Skulle vara tacksam för lite input. Har bara Àgt en g-shock i modern tid, en GW-M5610U-1ER, som fick rulla vidare till viss del för att jag tyckte displayens betraktningsvinkel va lite för kass. Nu har jag blivit sugen pÄ en stÄlis istÀllet, som jag förstÄtt ska ha en bÀttre skÀrm. Helst vill jag ha en svart stÄlis m negativa displayen för den ser ball ut. FrÄgan Àr om det Àr dömt att misslyckas om jag nu tyckte betraktningsvinkeln va för kass pÄ min GW-M5610U-1ER? NÄgon som Àgt bÀgge och kan ge lite input? Alternativt skulle en silvrig stÄlis m positiv display upplevas som betydligt bÀttre just gÀllande betraktningsvinkeln snett frÄn sidan nÀr man har klockan pÄ armen? Rakt framifrÄn verkar allt funka ok, men jag störde mig för mkt pÄ att behöva vÀnda upp armen rakt mot nyllet för att se vad klockan va.
Tack, har kikat pÄ den redan Men det pÄstÄs att stÄlisarna har en bÀttre display?
JÀmförelse mellan positiv och negativ display. Inte i en stÄlis men ÀndÄ i en bluetooth variant sÄ det Àr vÀl samma modul i den.
StÄlisarna plus nÄgra till har STN-display, vilket ska vara bÀttre Àn övriga. Kanske lite bÀttre, men inte som natt och dagTack, har kikat pÄ den redan Men det pÄstÄs att stÄlisarna har en bÀttre display?
Intressant. Jag blev nyfiken sÄ jag sökte pÄ Shockbase.
LÀnk till sökningsresultaten "Function: Vibration".
https://shockbase.org/function_page_dyn.php?function=vibration
SÀkert nÄgot is redan vet men GBX-100 samt GBD-100 har ocksÄ vibrations alarm. Tror Àven GBD-H1000 har det, dock inte testar.JodÄ den har vibe alarm.
StÄlisarna plus nÄgra till har STN-display, vilket ska vara bÀttre Àn övriga. Kanske lite bÀttre, men inte som natt och dag
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.shockbase.org
Ja, jag kan bara sÀga att min personliga erfarenhet efter att ha haft bÄda dessa modeller Àr att ingen av dem var tillrÀckligt bra nÀr det gÀller lÀsbarhet. Jag kommer inte att skaffa en g-shock med negativ display igen just pga detta. Om man inte bryr sig om att se vad klockan Àr sÄ sÀtts ju naturligtvis alla mina argument ur spel, men... Jag tycker om att se vad klockan Àr nÀr jag tittar pÄ min klocka!Plöjde lite youtube, hÀr verkar man se skillnaden mellan negativ STN-display och ej bredvid varandra. Tycker ÀndÄ det ser ut att vara ordentligt stor skillnad. Killen i videon inte nÀmner inte displayen eller dess betraktningsvinkel men onekligen ser stÄlisens display betydligt krispigare ut.
Har inte haft nÄgon stÄlis men har gw5600 till höger i videon. Funkar kanonbra pÄ jobbet med industriell belysning. Men mÀrker att jag tar av mig den hemma och byter till positiv displayPlöjde lite youtube, hÀr verkar man se skillnaden mellan negativ STN-display och ej bredvid varandra. Tycker ÀndÄ det ser ut att vara ordentligt stor skillnad. Killen i videon inte nÀmner inte displayen eller dess betraktningsvinkel men onekligen ser stÄlisens display betydligt krispigare ut.
Batteridrivna modeller brukar ha nÄgot skarpare display Àn solcellsdrivna.Haha, jo mörkt Àr ju lite grejen. Men blev lite förundrad över just den usla betraktningsvinkeln pÄ 5610. Har en billig retro-casio för typ 200 spÀnn, dÀr gÄr det hur bra som helst att tyda displayen Àven i skarp vinkel.
Det var en klok slutsats helt i trÄdens andaTack för alla svar Kanske fÄr köpa en stÄlis i varje fÀrg Ä testa vad jag kÀnner helt enkelt, gÄr ju alltid att sÀlja vidare
Vi stĂ€nger det hela med ett sedvanligt : KĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂPDet var en klok slutsats helt i trĂ„dens anda
Bra jobbat övriga att ge sÄ tvetydiga svar pÄ detta problem. Uppdrag utfört
Men de dÀr har dom inte fÄtt flytta in i nybygget Àn?
JÀklars dÀr slog du mig med kolÀngder grabben
Snyyggt Plexi Àr kul att bygga med. Blev det 2mm för dig oxÄ?Blev lite inspirerad av vÄr vÀn @roosterman
NÄgra timmars lek i garaget pÄ kvÀllningen.
Med tanke pÄ att plasten Àr handjagad ser det ju inte allt för illa ut tycker jag.
Sonen tyckte jag skulle lÄta honom laserskÀra den pÄ skolan. I helgen, sa han.
VÀnta Ànda tills dess? DÄ fÄr det vÀl bli en till dÄ.
FÄr vÀl gnaga av kanterna pÄ ekbiten ocksÄ. Det gick fort pÄ slutet...