• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Snyyggt :D Plexi Àr kul att bygga med. Blev det 2mm för dig oxÄ?
Tack!
Fann inte 2 mm sÄ det fick bli 3 mm. Höll i en 1,5 mm ocksÄ men den kÀndes för flimsig.
SĂ„gade med fintandad klinga, tĂ€nkte jag skulle frĂ€sa hĂ„len, men orkade inte labba fram rĂ€tt hastighet pĂ„ maskinen. Plasten smĂ€lte mer Ă€n avverkades, och det blev mest kaos 😅

Tack!
Fann inte 2 mm sÄ det fick bli 3 mm. Höll i en 1,5 mm ocksÄ men den kÀndes för flimsig.
SĂ„gade med fintandad klinga, tĂ€nkte jag skulle frĂ€sa hĂ„len, men orkade inte labba fram rĂ€tt hastighet pĂ„ maskinen. Plasten smĂ€lte mer Ă€n avverkades, och det blev mest kaos 😅
Jag körde borrmaskin och bÄgfil nÀr jag gjorde dom . Och en vÀldig massa filande efter :D

Rockar blÄbÀret idag!

IMG_6931.jpeg

Blev lite inspirerad av vÄr vÀn @roosterman
NÄgra timmars lek i garaget pÄ kvÀllningen.
Med tanke pÄ att plasten Àr handjagad ser det ju inte allt för illa ut tycker jag.
Sonen tyckte jag skulle lÄta honom laserskÀra den pÄ skolan. I helgen, sa han.

VÀnta Ànda tills dess? DÄ fÄr det vÀl bli en till dÄ.

FÄr vÀl gnaga av kanterna pÄ ekbiten ocksÄ. Det gick fort pÄ slutet...

20221024_230353.jpg
20221024_230405.jpg
20221024_230422.jpg
Snyggt jobbat! Var köper ni plexi? Blev sugen pÄ att fixa ett solstÀll till mina ocksÄ nu

Tack!
NĂ€r börjar massproduktionen och försĂ€ljningen? Du kanske kan sĂ€tta de dĂ€r spaniorerna i Madrid pĂ„ detta? đŸ€”đŸ˜‚

LÀt ju som att @ironcastle Žs avkomma var sugen pÄ att laserskÀra plexi pÄ fritiden ;)
Vill nÄn ha mÄtten pÄ mina sÄ kan jag fixa mallen. (Som Àr gjord av en högtalarkartong)
Ja, jag blev lite sugen pÄ att göra en utgÄva 2. Nu finns ju i a f en prototyp s a s. Anpassad efter 17,5 cm handled, m t p stÄlbandens utrymmesbehov.

Hmm....đŸ€” SpĂ€nnande inlĂ€gg! Esperanto, utslag av ett absint-delirium eller nĂ„gon form av obskyr kod, kanske? För avancerat för mitt intellekt, oavsett.

Den som knÀcker vilken lite okÀnd amerikansk hit frÄn 1977 (ÀndÄ drygt 60 miljoner spelningar pÄ Spotify) av en voluminös soloartist som troligen inte var vegetarian, det hÀr ska förestÀlla, vinner eventuellt (men högst sannolikt inte) en tryckare till Lionel Richies 'Say you, say me' med valfri moderator.

20221025_205630.jpg

Hmm....đŸ€” SpĂ€nnande inlĂ€gg! Esperanto, utslag av ett absint-delirium eller nĂ„gon form av obskyr kod, kanske? För avancerat för mitt intellekt, oavsett.

Den som knÀcker vilken lite okÀnd amerikansk hit frÄn 1977 (ÀndÄ drygt 60 miljoner spelningar pÄ Spotify) av en voluminös soloartist som troligen inte var vegetarian, det hÀr ska förestÀlla, vinner eventuellt (men högst sannolikt inte) en tryckare till Lionel Richies 'Say you, say me' med valfri moderator.

20221025_205630.jpg
Anodr dej at d ofis = LÀs högt:
Another day at the office 😆

Tillbaka
Topp