• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nej, den fÄr gÄ. Drygt tre veckor in sÄ hann den nÀstan sabotera mitt klockintresse. Varför? För att den Àr vÀldigt kompetent!

NÄgra av funktionerna som jag kommer att sakna Àr:
StegrÀknare/GPS vid promenader och daglig aktivitet
Aviseringar frÄn telefonen, exempelvis Tradera-auktioner som löper ut
Möjligheten att kunna lÀgga ifrÄn sig telefonen och vandra fritt i huset men ÀndÄ vara nÄbar
Sömnbevakning och ett underbart diskret alarm med vibration som vÀcker mig pÄ morgonen

Anledningar till att den fÄr lÀmna:
Behöver laddas dagligen
Aviseringar blir stressigt i lÀngden och jag kan ÀndÄ se dem pÄ telefonen om jag mÄste
FruktansvÀrt ful
Alla (som inte Àr klockintresserade) Àger en
Vill inte bli beroende av ytterligare en Apple-produkt
4C1B9ADF-B7E4-4A9E-BA2C-2883C6B95E7C.jpeg

40CECB11-E510-46A3-8210-F47CC37F31E3.jpeg
Började bli orolig för dig😉
Inte nyttigt att bli stressad pĂ„ det sĂ€ttet. G-shock gör dig lugnare👍

Nej, den fÄr gÄ. Drygt tre veckor in sÄ hann den nÀstan sabotera mitt klockintresse. Varför? För att den Àr vÀldigt kompetent!

Möjligheten att kunna lÀgga ifrÄn sig telefonen och vandra fritt i huset men ÀndÄ vara nÄbar
Sömnbevakning och ett underbart diskret alarm med vibration som vÀcker mig pÄ morgonen

Behöver laddas dagligen
Aviseringar blir stressigt i lÀngden och jag kan ÀndÄ se dem pÄ telefonen om jag mÄste
FruktansvÀrt ful

Funderat pĂ„ Ă€ppleklocka ibland med men störmoment har varit just ”alltid tillgĂ€nglig” (gĂ„r sĂ€kert stĂ€nga av men Ă€ndĂ„ en stor del av produkten) och att alla har ju en smartklocka numera đŸ€·

VĂ€lkommen tillbaka 😜

Det var ju skönt! Köp en GD350 sÄ fÄr du vibe alarm om du vaknar av det?
Har faktiskt kikat pĂ„ den! SĂ„g ocksĂ„ att det fanns nĂ„gon variant av 5600 med vibe alarm đŸ€“
Började bli orolig för dig😉
Inte nyttigt att bli stressad pĂ„ det sĂ€ttet. G-shock gör dig lugnare👍
Det enda som kan stressa en Àr om det inte stÄr RCVD pÄ displayen :oops:
Funderat pĂ„ Ă€ppleklocka ibland med men störmoment har varit just ”alltid tillgĂ€nglig” (gĂ„r sĂ€kert stĂ€nga av men Ă€ndĂ„ en stor del av produkten) och att alla har ju en smartklocka numera đŸ€·

VĂ€lkommen tillbaka 😜
Tack. Ja det stör, samtidigt som man kan "slÀppa" telefonen. I lÀngden sÄ Àr det ytterligare en sak som pockar pÄ ens uppmÀrksamhet vilket vi har tillrÀckligt med i dagens samhÀlle.

Behöver laddas dagligen
FruktansvÀrt ful

Just stressen att hela tiden fÄ allt aviserat som givetvis mÄste kollas pÄ omedelbart klarade jag inte av pÄ min Garmin. Plus att det Àr sÄ mkt lÀttare att kika ner pÄ handleden Àn att hala upp telefonen pÄ mest ont Àn gott.
Ja den Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt ful. 😅

Hej trÄden! Skulle vara tacksam för lite input. Har bara Àgt en g-shock i modern tid, en GW-M5610U-1ER, som fick rulla vidare till viss del för att jag tyckte displayens betraktningsvinkel va lite för kass. Nu har jag blivit sugen pÄ en stÄlis istÀllet, som jag förstÄtt ska ha en bÀttre skÀrm. Helst vill jag ha en svart stÄlis m negativa displayen för den ser ball ut. FrÄgan Àr om det Àr dömt att misslyckas om jag nu tyckte betraktningsvinkeln va för kass pÄ min GW-M5610U-1ER? NÄgon som Àgt bÀgge och kan ge lite input? Alternativt skulle en silvrig stÄlis m positiv display upplevas som betydligt bÀttre just gÀllande betraktningsvinkeln snett frÄn sidan nÀr man har klockan pÄ armen? Rakt framifrÄn verkar allt funka ok, men jag störde mig för mkt pÄ att behöva vÀnda upp armen rakt mot nyllet för att se vad klockan va.

Hej trÄden! Skulle vara tacksam för lite input. Har bara Àgt en g-shock i modern tid, en GW-M5610U-1ER, som fick rulla vidare till viss del för att jag tyckte displayens betraktningsvinkel va lite för kass. Nu har jag blivit sugen pÄ en stÄlis istÀllet, som jag förstÄtt ska ha en bÀttre skÀrm. Helst vill jag ha en svart stÄlis m negativa displayen för den ser ball ut. FrÄgan Àr om det Àr dömt att misslyckas om jag nu tyckte betraktningsvinkeln va för kass pÄ min GW-M5610U-1ER? NÄgon som Àgt bÀgge och kan ge lite input? Alternativt skulle en silvrig stÄlis m positiv display upplevas som betydligt bÀttre just gÀllande betraktningsvinkeln snett frÄn sidan nÀr man har klockan pÄ armen? Rakt framifrÄn verkar allt funka ok, men jag störde mig för mkt pÄ att behöva vÀnda upp armen rakt mot nyllet för att se vad klockan va.
En stÄlis med negativ STN display kommer inte att upplevas som bÀttre Àn en pos 5610. Jag fick vrida upp armen nÀr jag hade den svarta, sÀrskilt om det var lite mörkt i rummet.

Den svarta semi-stĂ„lisen men med stĂ„l-lĂ€nk👍
IMG_20221023_183922.jpg

IMG_20221023_183916.jpg

Vad kör du för material? Plexi antar jag, men tjocklek? Och hur bygger du infÀstningen mot "golvet"?
Har limmat motsvarande som notstÀll till elpianot, men det kanske finns snitsigare lösning tÀnker jag?
Jepps, plexi it is. 2mm som Àr bockat vad handbok klarade av.
Dom stĂ„r helt lösa. Men nu nĂ€r jag kapade botten till 10cm (ca15cm innan) djup sĂ„ satte jag 45gr dĂ€cksvikter som lite extra motvikt. 🙂
IMG_20221023_183834.jpg

IMG_20221023_183815.jpg

Jepps, plexi it is. 2mm som Àr bockat vad handbok klarade av.
Dom stĂ„r helt lösa. Men nu nĂ€r jag kapade botten till 10cm (ca15cm innan) djup sĂ„ satte jag 45gr dĂ€cksvikter som lite extra motvikt. 🙂
IMG_20221023_183834.jpg

IMG_20221023_183815.jpg
Ja, sÄ lÀnge tyngdpunkten hamnar innanför golvets frÀmre kant sÄ kommer den inte tippa framÄt, men det Àr klart, dÀckvikterna motverkar Àven fummel nÀr man hÀnger klockorna.

Hur viker du plasten? VÀrmepicka och metallbockare? Eller bara över 90°-hörn? Snygg "vass" kant har du fÄtt till!

Ja, sÄ lÀnge tyngdpunkten hamnar innanför golvets frÀmre kant sÄ kommer den inte tippa framÄt, men det Àr klart, dÀckvikterna motverkar Àven fummel nÀr man hÀnger klockorna.

Hur viker du plasten? VÀrmepicka och metallbockare? Eller bara över 90°-hörn? Snygg "vass" kant har du fÄtt till!
Var lite orolig för tipp nĂ€r jag gjorde dom första men dom har inte vĂ€lt Ă€n. 🙂
Det hĂ€r var stĂ€ll 4 och 5 sĂ„ nu visste jag att dom funkar. 👍
Borrar, sÄgar och sen filar rent alla kanter.
Bockar plexin i plĂ„tbocken pĂ„ jobbet🙂

Var lite orolig för tipp nĂ€r jag gjorde dom första men dom har inte vĂ€lt Ă€n. 🙂
Det hĂ€r var stĂ€ll 4 och 5 sĂ„ nu visste jag att dom funkar. 👍
Borrar, sÄgar och sen filar rent alla kanter.
Bockar plexin i plĂ„tbocken pĂ„ jobbet🙂
Det ante mig. Sitter just och funderar hur jag ska fĂ„ till det utan att köpa pĂ„ mig ytterligare en maskin 😄

Om du blev besviken pÄ din 5610 kommer du bli mer besviken pÄ en negativ display. Kanske inte betraktningsvinkeln per se som Àr problemet men snarare att allt Àr sÄ... mörkt. :)

Om du blev besviken pÄ din 5610 kommer du bli mer besviken pÄ en negativ display. Kanske inte betraktningsvinkeln per se som Àr problemet men snarare att allt Àr sÄ... mörkt. :)
Haha, jo mörkt Àr ju lite grejen. Men blev lite förundrad över just den usla betraktningsvinkeln pÄ 5610. Har en billig retro-casio för typ 200 spÀnn, dÀr gÄr det hur bra som helst att tyda displayen Àven i skarp vinkel.

Tillbaka
Topp