• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Morgonens G fick bli en av jubileums-6900orna🙂
IMG_20221113_083826.jpg

@Auto Ola ,ligger en grej till dig pĂ„ bilden😉

Senast Àndrad:
Ni som kan MR-G. RĂ€tt sugen faktiskt. Men, givet att det Ă€r elektronik i en fin förpackning, blir den gammal om 5 Ă„r? Uppdateras modellerna ofta? Funderar pĂ„ en som heter nĂ„got med 2000 och Ă€r helt svart i titan
 Inte som en Speedy som Ă€r vrĂ„lcool om 50 Ă„r antar jag

Sitter och kikar dekaler.. Loggan ovan, 4,5x4,5cm pÄ transparant "botten" .. 75dekaler för 300bagis+porto.. Kanske ett gruppköp och dela upp dom?? NÄgra intressenter? :)
Ja. Varför inte, tror klocklĂ„dan snart domineras G-shock Ă€ndĂ„, sĂ„ varför inte ge efter för grupptrycket totalt?đŸ€” HĂ€r hemma Ă€r man ju Ă€ndĂ„ "idiotförklarad".... đŸ€Ș

Ni som kan MR-G. RĂ€tt sugen faktiskt. Men, givet att det Ă€r elektronik i en fin förpackning, blir den gammal om 5 Ă„r? Uppdateras modellerna ofta? Funderar pĂ„ en som heter nĂ„got med 2000 och Ă€r helt svart i titan

Man mÄste nog vara först och frÀmst en G-Shock fantast för att köra MRG och förstÄ grejen. De Àr g-shocks absolut toppmodeller med hög kvalitet och finish.
Lite mer nischat att köra MRG Àn tex nÄn omega. Om man vill vara lite mer diskret i folkmassan. Alla vet va en speedy Àr men alla vet inte va en Mrg Àr om man frÄgar pÄ stan, kan va skönt att ha en klocka man sjÀlv vet Àr exklusiv men inte alla andra.
SĂ„ man mĂ„ste verkligen vĂ€lja den med hjĂ€rtat och Ă€lska g-shocks 😁

Man mÄste nog vara först och frÀmst en G-Shock fantast för att köra MRG och förstÄ grejen. De Àr g-shocks absolut toppmodeller med hög kvalitet och finish.
Lite mer nischat att köra MRG Àn tex nÄn omega. Om man vill vara lite mer diskret i folkmassan. Alla vet va en speedy Àr men alla vet inte va en Mrg Àr om man frÄgar pÄ stan, kan va skönt att ha en klocka man sjÀlv vet Àr exklusiv men inte alla andra.
SĂ„ man mĂ„ste verkligen vĂ€lja den med hjĂ€rtat och Ă€lska g-shocks 😁
Tack, yep, jag fattar den grejen. Men, tekniken? Ändras den mycket mellan Ă„ren/Ă€ndras modellerna ofta? De verkar ju fasa ut GPS nu, och antar att det inte Ă€r sĂ„ mycket i dem som blir gammaldags? Jag menar bluetooth lĂ€r ju hĂ€nga med ett tag.

Tack, yep, jag fattar den grejen. Men, tekniken? Ändras den mycket mellan Ă„ren/Ă€ndras modellerna ofta? De verkar ju fasa ut GPS nu, och antar att det inte Ă€r sĂ„ mycket i dem som blir gammaldags? Jag menar bluetooth lĂ€r ju hĂ€nga med ett tag.
Tror inte tekniken Ă€ndrar sig sĂ„ mycket. Finns kanske andra som Ă€r mer kunniga som kan flika in hĂ€r😁 har du nĂ„n bild pĂ„ klockan som du va intresserad av ?

Ja, varför inte. Det kan jag vara med pĂ„ đŸ‘đŸŒ

Ja. Varför inte, tror klocklĂ„dan snart domineras G-shock Ă€ndĂ„, sĂ„ varför inte ge efter för grupptrycket totalt?đŸ€” HĂ€r hemma Ă€r man ju Ă€ndĂ„ "idiotförklarad".... đŸ€Ș
DĂ„ Ă€r det pĂ„ gĂ„ng, 👍 :D

@Jonte.L
Om du har lust fÄr du gÀrna lÄna min GMW B5000 StÄlis tÀnkte ifall du vill testa? Jag kommer inte anvÀnda den ÀndÄ pÄ lÀnge. Behöver inte va rÀdd för repor eller dings för de finns de redan hehe
DSC_8871.JPG
DSC_8870.JPG
Det vore jĂ€tteintressant. Blir nervös av att lĂ„na dyra grejer av folk man aldrig trĂ€ffat. Men bra stĂ€mning och gemenskap i trĂ„den och man fĂ„r leta lite för att hitta folk som Ă€r Ă€rligare Ă€n jag och som lĂ€ttare fĂ„r dĂ„ligt samvete. Skulle bara prova lite inne i sĂ„ fall🙂

Elektroniken lĂ€r ju hĂ„lla i flera decennier. Finns ju g shocks frĂ„n 80 talet som gĂ„r fint Ă€n. DĂ€remot Ă€r Casio rĂ€tt konservativa nĂ€r det gĂ€ller nya funktioner pĂ„ MRG, de tar bort funktionerna istĂ€llet 😅.
T ex tog de bort GPS funktionen för de nya modellerna. SÄ nÀ, funktionsmÀssigt Äldras de inte speciellt vÀl. Men jag bryr mig inte sÄ mkt om funktioner. Hade gÀrna sett hourly chime eller liknande haute horologie.

Elektroniken lĂ€r ju hĂ„lla i flera decennier. Finns ju g shocks frĂ„n 80 talet som gĂ„r fint Ă€n. DĂ€remot Ă€r Casio rĂ€tt konservativa nĂ€r det gĂ€ller nya funktioner pĂ„ MRG, de tar bort funktionerna istĂ€llet 😅.
T ex tog de bort GPS funktionen för de nya modellerna. SÄ nÀ, funktionsmÀssigt Äldras de inte speciellt vÀl. Men jag bryr mig inte sÄ mkt om funktioner. Hade gÀrna sett hourly chime eller liknande haute horologie.
Stort tack. SĂ„ du menar att de inte Ă„ldras vĂ€l för att de tar bort funktioner, right? Å andra sidan hade vĂ€l inte GPS-versionerna blue tooth?

• HĂ„ller med till stora delar. Tycker det Ă€r trĂ„kigt att de fasade ut GPS-funktionen, den var ju cool och dessutom anvĂ€ndbar dĂ€r radiosynk inte fungerar (NordvĂ€stra Kreta tex 🙂). Bluetooth finns ju pĂ„ de nya, men inte lika kul nĂ€r man behöver telefon. Vad jag hört var GPS-lösningen dyrare samt krĂ€vde mer plats.
  • MRG utan GPS, men ok Ă€ndĂ„ 🙂

9D66EF07-91AA-4045-9E82-C09F64EB9562.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp