Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?
jo sĂ„ skulle de ocksĂ„ kunna vara, att man har tur ibland.Ăr osĂ€ker dĂ€r. Men nĂ€r jag bestĂ€llde min Spinnaker frĂ„n England sĂ„ fick jag ingen tull.
Vet inte om jag hade tur dock, för tullen hinner vÀl inte kolla allt. Eller om vissa försÀndelser slipper förbi tullen.
Ebay stod att de tog VAT, sÄ moms ska dÄ vara betalt, men efter en snabb sökning sÄ har flera Äkt pÄ dubbla moms (VAT och PN). FÄr se vad Klockia sÀger, annars bestÀller ja frÄn ebay.Tror inte man betalar tull men moms pÄ 25% samt eventuell hanteringsavgift Äker man pÄ om det inte redan Àr momsat frÄn start.
Jag bestÀllde packning utanför eu Àven 2 st smÄ skruvar. 2 olika försÀndelser. Blev tull o moms pÄ allt, dyrt som fasen och nÄn hanteringsavgift som grÀdden pÄ mosetNi som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?
@Dan1jel jag gav 1066 kr för min visserligen lite repigt glas men den Àr vattentÀt. Funderar pÄ att slÀppa den dÄ den troligen inte kommer anvÀndas
Den vanliga haken kÀnner igen detHade kunnat tÀnka mig den om nu inte jag köpt annat, go med orange band
urs ska kosta 124 med VAT osv.... sen hanterings avgift pÄ 75kr, 200 för en packning... ffs men ja smakare det sÄ kostar det!Jag bestÀllde packning utanför eu Àven 2 st smÄ skruvar. 2 olika försÀndelser. Blev tull o moms pÄ allt, dyrt som fasen och nÄn hanteringsavgift som grÀdden pÄ moset
Ebay stod att de tog VAT, sÄ moms ska dÄ vara betalt, men efter en snabb sökning sÄ har flera Äkt pÄ dubbla moms (VAT och PN). FÄr se vad Klockia sÀger, annars bestÀller ja frÄn ebay.
Ibland anvĂ€nds uttrycket âsitter fast pĂ„ handledenâ om klockor. HĂ€r Ă€r det pĂ„ riktigt
Trodde först att nÄn hackat ditt KS-kontoHÄll i er!!
Jag har skjorta pÄ mig
Men... PÄ mormors 95Ärs-dag fÄr man göra sig lite extra fin
Biff!Den andra trÄden började bli lite vÀl elitistisk. FÄr vÀl posta lite diskogymbilder hÀr istÀllet. ^^
Anyway, MRG Àr skitkass att trÀna med. DÄlig timer! Ser nada med de dÀr smÄ subdialsen. FÄr bli digitalt all the way fr om nu.
Jag trodde de var @Utvisaren förstHÄll i er!!
Jag har skjorta pÄ mig
Men... PÄ mormors 95Ärs-dag fÄr man göra sig lite extra fin
Fortfarande bra armarDen andra trÄden började bli lite vÀl elitistisk. FÄr vÀl posta lite diskogymbilder hÀr istÀllet. ^^
Anyway, MRG Àr skitkass att trÀna med. DÄlig timer! Ser nada med de dÀr smÄ subdialsen. FÄr bli digitalt all the way fr om nu.
Fortfarande bra armar
Ja hardcore trÄden har vÀl alltid synpunkter
Gwg funkar kanon att gymma med, jag brukar ha timer pÄ setvilan o den funkar kanon till det
De har du rÀtt i, skrev fel jag kör tidtagning faktiskt sen hÄller koll. Men rangeman eller nÄt annat digitalt du har Àr nog bÀttre.givetvis bÀttre men timer o pip signalTimern mÄste stÀllas in med kronan vilket jag tycker Àr sÄ bökigt. Ibland Àr setvilan 4min, ibland 2-3min. Men om du har en fast vila fungerar det ju kanon.
tyvÀrr den enda bilden jag kan bidra med pÄ Gravitymastern dÄ den fÄr gÄ i retur, det var inte ens lite att jag hamna mellan hÄlen pÄ denna utan verkligen löst eller blodstopp. Inget direkt bra
SĂ„ synd för verkligen en grym klocka, förvisso lite större men bĂ€rs mkt bĂ€ttre Ă€n Mudmastern och trots âbaraâ 0.7mm tunnare irl ser den mkt tunnare utâŠ
Skit
Kör med gwg istÀllet. timer överflödig.Den andra trÄden började bli lite vÀl elitistisk. FÄr vÀl posta lite diskogymbilder hÀr istÀllet. ^^
De har du rÀtt i, skrev fel jag kör tidtagning faktiskt sen hÄller koll. Men rangeman eller nÄt annat digitalt du har Àr nog bÀttre.givetvis bÀttre men timer o pip signal
Kör med gwg istÀllet. timer överflödig.
Gör det till en vana att ha klockan lite löst. NÀstan med alla mina G hamnar jag mellan hÄlen sÄ jag har accepterat faktum.