HockeypuckStabil pjÀs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HockeypuckStabil pjÀs
Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).Packning inte nog sÄ dyr, men vatten kan skada den rÀtt mkt sÄ var noga med fÄ ut det. Jag köpte en fuktskadad som Àr helt död (för att ha extra bezel, band och repfritt glas).
Ingen reservkraft pÄ gÄrden?Strömavbrott typiskt och mjölkbil som ska hÀmta ocksÄ gaah
Ja den rangeman Ă€r grymt snyggJa, Owg blir man nog om man tröttnat pĂ„ klockor. ^^§Intresset gĂ„r ju lite i vĂ„gor men det kĂ€nns Ă€ndĂ„ rĂ€tt stabilt hĂ€r iaf. Ăr sĂ„ sugen pĂ„ Rangeman love sea and earth, den vita.
Jag kör silikonolja nÀr jag byter batteri Gna.Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).
LÀt den ligga pÄ elementet med glaset nerÄt för att vattnet skulle dunsta bort, ni ligger den i skÄpet i vÀntan pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Behöver nog ocksÄ köpa / skaffa silikon fett, Àr Clas Ohlson nÄgot att rekommendera? kommer ju nog aldrig i livet anvÀnda upp de, men vill ju samtidigt köpa nÄgot skrÀp
@Dan1jel jag gav 1066 kr för min visserligen lite repigt glas men den Àr vattentÀt. Funderar pÄ att slÀppa den dÄ den troligen inte kommer anvÀndasJag gav 1000kr för en med slitet glas sÄ 1.4k lÄter vÀll bra (?). Sett till funktioner sÄ fÄr du nog inget bÀttre för 1.4k plus bra klocka överlag
Jag anvÀnder amarturfett frÄn Clas Ohlson.Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).
LÀt den ligga pÄ elementet med glaset nerÄt för att vattnet skulle dunsta bort, ni ligger den i skÄpet i vÀntan pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Behöver nog ocksÄ köpa / skaffa silikon fett, Àr Clas Ohlson nÄgot att rekommendera? kommer ju nog aldrig i livet anvÀnda upp de, men vill ju samtidigt köpa nÄgot skrÀp
@roosterman borde ju ha en kan man tyckaGodmorgon! SÄ vart det torsdag och helgen nÀrmar sig.
Förresten: detta Ă€r ju min första G-shock. Ăr jag ensam om denna modell hĂ€r?
Ah tack för tipsetJag kör silikonolja nÀr jag byter batteri Gna.
Den hÀr borde funka för ÀndamÄlet
Om man köper enbart en packning kanske det Àr vÀrt pengarna som sagt mycket klocka för pengarna, kommer dock inte köpa en till Men bra pris ÀndÄ!@Dan1jel jag gav 1066 kr för min visserligen lite repigt glas men den Àr vattentÀt. Funderar pÄ att slÀppa den dÄ den troligen inte kommer anvÀndas
ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?Jag anvÀnder amarturfett frÄn Clas Ohlson.
Armaturfett | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Precis, jag lÀgger pyttelite fett pÄ fingertoppen och smetar ut pÄ o-ringen.ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?
sÄg att det annars finns sÄdan dÀr vaselin burkar man lÀgger packningen i, snurrar lite sÄ Àr den "insmord" men 150 ish kÀnns lite hÀftigt för kanske 1-2ggr
Var sÀkert en dum frÄga men skadar ju inte att frÄga ÀndÄPrecis, jag lÀgger pyttelite fett pÄ fingertoppen och smetar ut pÄ o-ringen.
Drickan har jag, men inte nÄgon AWG-M100@roosterman borde ju ha en kan man tycka
SÀger som @BroginAh tack för tipset
Om man köper enbart en packning kanske det Àr vÀrt pengarna som sagt mycket klocka för pengarna, kommer dock inte köpa en till Men bra pris ÀndÄ!
ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?
sÄg att det annars finns sÄdan dÀr vaselin burkar man lÀgger packningen i, snurrar lite sÄ Àr den "insmord" men 150 ish kÀnns lite hÀftigt för kanske 1-2ggr
Inga frÄgor Àr vÀl dumma frÄgor om man inte vet Hur ska man annars lÀra sig??Var sÀkert en dum frÄga men skadar ju inte att frÄga ÀndÄ
Inga frÄgor angÄende skötsel av G-Shock Àr en dum frÄga.. japanskt ordsprÄkInga frÄgor Àr vÀl dumma frÄgor om man inte vet Hur ska man annars lÀra sig??
Tydligen kan Àppelklockorna tidigt upptÀcka hjÀrtflimmer och skriva ut en rapport som man kan maila till sin doktor. Smart funktion, sÀrskilt för de gamla och sköra. Just nu Àr det ocksÄ uppror i Apples största fabrik i Tjina med 200 000 anstÀllda sÄ kanske Àr det en bra investering?Godafton allihopa!
HÀr kommer en bild pÄ frugans Oak som hon fick i present av mig. Hon anvÀnder den hela tiden sÄ det Àr ju ett gott tecken. GÄr sÀkert att hitta nÄgon mer som hon kanske gillar. Vi fÄr se.
Jaja, jag vet⊠Ăppelklockan ja⊠ett snedsteg eller nĂ„t kanske ni tror⊠men den gĂ„r att ringa till och frĂ„n och den funktionen fann jag inte pĂ„ nĂ„gon G sĂ„ det fick bli en sĂ„n hĂ€r sak fast jag aldrig trodde nĂ„gon sĂ„dan skulle hamna i min Ă€go.
Behöver den funktionen för min trygghet att alltid kunna bli nÄdd Àven om jag inte har mobilen med mig eftersom min mor Àr allvarligt sjuk.
Men för att ingen ska vara ledsen eller behöva pÄpeka att fruktklockan inkrÀktar i trÄden har jag gjort en bild Ät mig sjÀlv för att bespara ev. upprörda forummedlemmar jobbet att behöva rÀtta mig.
JodÄ jadÄ!Jomen dÄrÄ sÄatte...
Jag tror det kan bli riktigt bra det hÀr! Mjuka fina kanter ocksÄ nÀr det Àr laserskuret.
Nu Àr det bara putsning och montering kvar
@Roosterwife har fyra olika, Det Àr nog dom som anvÀnds mest av hennes Gs.Godafton allihopa!
HÀr kommer en bild pÄ frugans Oak som hon fick i present av mig. Hon anvÀnder den hela tiden sÄ det Àr ju ett gott tecken. GÄr sÀkert att hitta nÄgon mer som hon kanske gillar. Vi fÄr se.
Jaja, jag vet⊠Ăppelklockan ja⊠ett snedsteg eller nĂ„t kanske ni tror⊠men den gĂ„r att ringa till och frĂ„n och den funktionen fann jag inte pĂ„ nĂ„gon G sĂ„ det fick bli en sĂ„n hĂ€r sak fast jag aldrig trodde nĂ„gon sĂ„dan skulle hamna i min Ă€go.
Behöver den funktionen för min trygghet att alltid kunna bli nÄdd Àven om jag inte har mobilen med mig eftersom min mor Àr allvarligt sjuk.
Men för att ingen ska vara ledsen eller behöva pÄpeka att fruktklockan inkrÀktar i trÄden har jag gjort en bild Ät mig sjÀlv för att bespara ev. upprörda forummedlemmar jobbet att behöva rÀtta mig.
NÀdu Ingves har sagt stopp för mer inköp i denna trÄden@Roosterwife har fyra olika, Det Àr nog dom som anvÀnds mest av hennes Gs.
SĂ„ @Daion , KĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂP fler
hahaha njaa rÀcker nog med 1, hade tÀnkt att testa men eventuellt kanske slÀppa den lös senare. Har ju en GWG, men skadar inte att testa en GG ocksÄSÀger som @Brogin
BĂTTRE ATT HA EN G-SHOCK MAN INTE BEHĂVER ĂN ATT BEHĂVA EN G-SHOCK MAN INTE HAR!
Du behöver en med orange band
Vad Àr det för fel med att ha mer Àn en Mudmaster dÄ???hahaha njaa rÀcker nog med 1, hade tÀnkt att testa men eventuellt kanske slÀppa den lös senare. Har ju en GWG, men skadar inte att testa en GG ocksÄ
Gillar man den modellen sÄ absolut inget, men jag vet inte om ja kommer gilla den Sà pass mycket XDVad Àr det för fel med att ha mer Àn en Mudmaster dÄ???
FörstÄr precis jag kÀnner att den blir överflödig nÀr man har gwg2k. GwG Àr sÄ mycke bekvÀmareGillar man den modellen sÄ absolut inget, men jag vet inte om ja kommer gilla den Sà pass mycket XD