• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Patric J

Rolex
2-Faktor
Godmorgon! SÄ vart det torsdag och helgen nÀrmar sig.
Förresten: detta Ă€r ju min första G-shock. Är jag ensam om denna modell hĂ€r?

20221124_070618.jpg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Packning inte nog sÄ dyr, men vatten kan skada den rÀtt mkt sÄ var noga med fÄ ut det. Jag köpte en fuktskadad som Àr helt död (för att ha extra bezel, band och repfritt glas).
Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).

LÀt den ligga pÄ elementet med glaset nerÄt för att vattnet skulle dunsta bort, ni ligger den i skÄpet i vÀntan pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Behöver nog ocksÄ köpa / skaffa silikon fett, Àr Clas Ohlson nÄgot att rekommendera? kommer ju nog aldrig i livet anvÀnda upp de, men vill ju samtidigt köpa nÄgot skrÀp :p
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).

LÀt den ligga pÄ elementet med glaset nerÄt för att vattnet skulle dunsta bort, ni ligger den i skÄpet i vÀntan pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Behöver nog ocksÄ köpa / skaffa silikon fett, Àr Clas Ohlson nÄgot att rekommendera? kommer ju nog aldrig i livet anvÀnda upp de, men vill ju samtidigt köpa nÄgot skrÀp :p
Jag kör silikonolja nÀr jag byter batteri Gna.
Den hĂ€r borde funka för Ă€ndamĂ„let 🙂
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jag gav 1000kr för en med slitet glas sĂ„ 1.4k lĂ„ter vĂ€ll bra (?). Sett till funktioner sĂ„ fĂ„r du nog inget bĂ€ttre för 1.4k plus bra klocka överlag 🙂
@Dan1jel jag gav 1066 kr för min visserligen lite repigt glas men den Àr vattentÀt. Funderar pÄ att slÀppa den dÄ den troligen inte kommer anvÀndas
Screenshot_20221124-075804.png
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Har skickat en frÄga till Klockia.se, de var snÀlla och hjÀlpte mig tidigare med min fars Tissot, sÄ fÄr se vad priset blir för en packning + 4 bakskruvar dÀr ifrÄn, annars blir det vÀl att bestÀlla en packning ifrÄn ebay (UK).

LÀt den ligga pÄ elementet med glaset nerÄt för att vattnet skulle dunsta bort, ni ligger den i skÄpet i vÀntan pÄ hur jag ska gÄ till vÀga. Behöver nog ocksÄ köpa / skaffa silikon fett, Àr Clas Ohlson nÄgot att rekommendera? kommer ju nog aldrig i livet anvÀnda upp de, men vill ju samtidigt köpa nÄgot skrÀp :p
Jag anvÀnder amarturfett frÄn Clas Ohlson.
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Jag kör silikonolja nÀr jag byter batteri Gna.
Den hĂ€r borde funka för Ă€ndamĂ„let 🙂
Ah tack för tipset :)
@Dan1jel jag gav 1066 kr för min visserligen lite repigt glas men den Àr vattentÀt. Funderar pÄ att slÀppa den dÄ den troligen inte kommer anvÀndas
Screenshot_20221124-075804.png
Om man köper enbart en packning kanske det Àr vÀrt pengarna :) som sagt mycket klocka för pengarna, kommer dock inte köpa en till :p Men bra pris ÀndÄ!
Jag anvÀnder amarturfett frÄn Clas Ohlson.
ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?
sÄg att det annars finns sÄdan dÀr vaselin burkar man lÀgger packningen i, snurrar lite sÄ Àr den "insmord" men 150 ish kÀnns lite hÀftigt för kanske 1-2ggr :)
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?
sÄg att det annars finns sÄdan dÀr vaselin burkar man lÀgger packningen i, snurrar lite sÄ Àr den "insmord" men 150 ish kÀnns lite hÀftigt för kanske 1-2ggr :)
Precis, jag lÀgger pyttelite fett pÄ fingertoppen och smetar ut pÄ o-ringen.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ah tack för tipset :)

Om man köper enbart en packning kanske det Àr vÀrt pengarna :) som sagt mycket klocka för pengarna, kommer dock inte köpa en till :p Men bra pris ÀndÄ!

ah dÄ skulle ja inte vara helt ensam, men lÀgger du lite pÄ fingrarna sen smetar du ut de pÄ packningen eller har du nÄgot bra tips?
sÄg att det annars finns sÄdan dÀr vaselin burkar man lÀgger packningen i, snurrar lite sÄ Àr den "insmord" men 150 ish kÀnns lite hÀftigt för kanske 1-2ggr :)
SĂ€ger som @Brogin
BÄTTRE ATT HA EN G-SHOCK MAN INTE BEHÖVER ÄN ATT BEHÖVA EN G-SHOCK MAN INTE HAR!
Du behöver en med orange band😁
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Godafton allihopa! 😃

HĂ€r kommer en bild pĂ„ frugans Oak som hon fick i present av mig. Hon anvĂ€nder den hela tiden sĂ„ det Ă€r ju ett gott tecken. GĂ„r sĂ€kert att hitta nĂ„gon mer som hon kanske gillar. Vi fĂ„r se. 😊

F73728EA-C553-432A-BEEC-0F1BFEA4299E.jpeg


Jaja, jag vet
 Äppelklockan ja
 ett snedsteg eller nĂ„t kanske ni tror
 men den gĂ„r att ringa till och frĂ„n och den funktionen fann jag inte pĂ„ nĂ„gon G sĂ„ det fick bli en sĂ„n hĂ€r sak fast jag aldrig trodde nĂ„gon sĂ„dan skulle hamna i min Ă€go. đŸ€Ș
Behöver den funktionen för min trygghet att alltid kunna bli nÄdd Àven om jag inte har mobilen med mig eftersom min mor Àr allvarligt sjuk.

Men för att ingen ska vara ledsen eller behöva pĂ„peka att fruktklockan inkrĂ€ktar i trĂ„den har jag gjort en bild Ă„t mig sjĂ€lv för att bespara ev. upprörda forummedlemmar jobbet att behöva rĂ€tta mig. 👍😁

189DD94D-3E16-4366-AB4C-0DBB40FA5255.jpeg
Tydligen kan Àppelklockorna tidigt upptÀcka hjÀrtflimmer och skriva ut en rapport som man kan maila till sin doktor. Smart funktion, sÀrskilt för de gamla och sköra. Just nu Àr det ocksÄ uppror i Apples största fabrik i Tjina med 200 000 anstÀllda sÄ kanske Àr det en bra investering?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Godafton allihopa! 😃

HĂ€r kommer en bild pĂ„ frugans Oak som hon fick i present av mig. Hon anvĂ€nder den hela tiden sĂ„ det Ă€r ju ett gott tecken. GĂ„r sĂ€kert att hitta nĂ„gon mer som hon kanske gillar. Vi fĂ„r se. 😊

F73728EA-C553-432A-BEEC-0F1BFEA4299E.jpeg


Jaja, jag vet
 Äppelklockan ja
 ett snedsteg eller nĂ„t kanske ni tror
 men den gĂ„r att ringa till och frĂ„n och den funktionen fann jag inte pĂ„ nĂ„gon G sĂ„ det fick bli en sĂ„n hĂ€r sak fast jag aldrig trodde nĂ„gon sĂ„dan skulle hamna i min Ă€go. đŸ€Ș
Behöver den funktionen för min trygghet att alltid kunna bli nÄdd Àven om jag inte har mobilen med mig eftersom min mor Àr allvarligt sjuk.

Men för att ingen ska vara ledsen eller behöva pĂ„peka att fruktklockan inkrĂ€ktar i trĂ„den har jag gjort en bild Ă„t mig sjĂ€lv för att bespara ev. upprörda forummedlemmar jobbet att behöva rĂ€tta mig. 👍😁

189DD94D-3E16-4366-AB4C-0DBB40FA5255.jpeg
@Roosterwife har fyra olika, Det Àr nog dom som anvÀnds mest av hennes Gs.
SĂ„ @Daion , KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP fler 😁
(Kanske gjorde bort mig nu.. detta innebÀr ju att det finns fler jag kan handla till Roosterwife oxÄ :nailbiting: )
GMA-2100.JPG
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?
 
Topp