• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
328C9C31-F48B-4439-91E0-415CF6F6007D.jpeg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?

Är osĂ€ker dĂ€r. Men nĂ€r jag bestĂ€llde min Spinnaker frĂ„n England sĂ„ fick jag ingen tull.
Vet inte om jag hade tur dock, för tullen hinner vÀl inte kolla allt. Eller om vissa försÀndelser slipper förbi tullen.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?

Tror inte man betalar tull men moms pÄ 25% samt eventuell hanteringsavgift Äker man pÄ om det inte redan Àr momsat frÄn start.
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Är osĂ€ker dĂ€r. Men nĂ€r jag bestĂ€llde min Spinnaker frĂ„n England sĂ„ fick jag ingen tull.
Vet inte om jag hade tur dock, för tullen hinner vÀl inte kolla allt. Eller om vissa försÀndelser slipper förbi tullen.
jo sÄ skulle de ocksÄ kunna vara, att man har tur ibland.
Tror inte man betalar tull men moms pÄ 25% samt eventuell hanteringsavgift Äker man pÄ om det inte redan Àr momsat frÄn start.
Ebay stod att de tog VAT, sÄ moms ska dÄ vara betalt, men efter en snabb sökning sÄ har flera Äkt pÄ dubbla moms (VAT och PN). FÄr se vad Klockia sÀger, annars bestÀller ja frÄn ebay.

kollade med en annan urmakare ocksÄ, de ville ha 250kr för packning, 250 för skruvarna samt 150 för att trycktesta klocka efterÄt.... 650kr för nÄgra fjutt saker... Men företagen mÄste vÀl gÄ runt de ocksÄ.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ni som bestÀllt saker ifrÄn t.ex England, ja vet att Tull tillkommer, men gör det de Àven om man bara köper 1 packning? kanske inte mycket pengar i helhet för tull (packning för 50kr), men Àr det nÄgon som vet mer om det Àr tull eller ej pÄ sÄdant (nÄgonting i bakhuvudet pÄminner om att om vikten inte överstiger eller om pengar inte överstiger en vissa summa sÄ Àr det inte tull?)?
Jag bestĂ€llde packning utanför eu Ă€ven 2 st smĂ„ skruvar. 2 olika försĂ€ndelser. Blev tull o moms pĂ„ allt, dyrt som fasen😁 och nĂ„n hanteringsavgift som grĂ€dden pĂ„ moset
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ebay stod att de tog VAT, sÄ moms ska dÄ vara betalt, men efter en snabb sökning sÄ har flera Äkt pÄ dubbla moms (VAT och PN). FÄr se vad Klockia sÀger, annars bestÀller ja frÄn ebay.

Har Äkt pÄ dubbelt dÄ sÀljaren har deklarerat varan fel nÀr hen skickade den. Kunde vÀnda mig till Paypal och fÄ tillbaka den förbetalda momsen.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Den andra trÄden började bli lite vÀl elitistisk. FÄr vÀl posta lite diskogymbilder hÀr istÀllet. ^^

Anyway, MRG Àr skitkass att trÀna med. DÄlig timer! Ser nada med de dÀr smÄ subdialsen. FÄr bli digitalt all the way fr om nu.

PXL_20221124_134631570.jpg
PXL_20221124_135841660.jpg
Fortfarande bra armar 😁
Ja hardcore trĂ„den har vĂ€l alltid synpunkter 😁
Gwg funkar kanon att gymma med, jag brukar ha timer pÄ setvilan o den funkar kanon till det
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fortfarande bra armar 😁
Ja hardcore trĂ„den har vĂ€l alltid synpunkter 😁
Gwg funkar kanon att gymma med, jag brukar ha timer pÄ setvilan o den funkar kanon till det

Timern mÄste stÀllas in med kronan vilket jag tycker Àr sÄ bökigt. Ibland Àr setvilan 4min, ibland 2-3min. Men om du har en fast vila fungerar det ju kanon.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Timern mÄste stÀllas in med kronan vilket jag tycker Àr sÄ bökigt. Ibland Àr setvilan 4min, ibland 2-3min. Men om du har en fast vila fungerar det ju kanon.
De har du rÀtt i, skrev fel jag kör tidtagning faktiskt sen hÄller koll. Men rangeman eller nÄt annat digitalt du har Àr nog bÀttre.givetvis bÀttre men timer o pip signal
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
tyvĂ€rr den enda bilden jag kan bidra med pĂ„ Gravitymastern dĂ„ den fĂ„r gĂ„ i retur, det var inte ens lite att jag hamna mellan hĂ„len pĂ„ denna utan verkligen löst eller blodstopp. Inget direkt bra 😕

576165BE-3E6D-4E99-9612-53883A7B6280.jpeg


SĂ„ synd för verkligen en grym klocka, förvisso lite större men bĂ€rs mkt bĂ€ttre Ă€n Mudmastern och trots ”bara” 0.7mm tunnare irl ser den mkt tunnare ut


Skit â˜č
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
tyvĂ€rr den enda bilden jag kan bidra med pĂ„ Gravitymastern dĂ„ den fĂ„r gĂ„ i retur, det var inte ens lite att jag hamna mellan hĂ„len pĂ„ denna utan verkligen löst eller blodstopp. Inget direkt bra 😕

576165BE-3E6D-4E99-9612-53883A7B6280.jpeg


SĂ„ synd för verkligen en grym klocka, förvisso lite större men bĂ€rs mkt bĂ€ttre Ă€n Mudmastern och trots ”bara” 0.7mm tunnare irl ser den mkt tunnare ut


Skit â˜č

Gör det till en vana att ha klockan lite löst. NĂ€stan med alla mina G hamnar jag mellan hĂ„len sĂ„ jag har accepterat faktum.😁
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Den andra trÄden började bli lite vÀl elitistisk. FÄr vÀl posta lite diskogymbilder hÀr istÀllet. ^^

Anyway, MRG Àr skitkass att trÀna med. DÄlig timer! Ser nada med de dÀr smÄ subdialsen. FÄr bli digitalt all the way fr om nu.

PXL_20221124_134631570.jpg
PXL_20221124_135841660.jpg
Kör med gwg istÀllet. ;) timer överflödig.
20221124_164157.JPG
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
De har du rÀtt i, skrev fel jag kör tidtagning faktiskt sen hÄller koll. Men rangeman eller nÄt annat digitalt du har Àr nog bÀttre.givetvis bÀttre men timer o pip signal

Ja det Àr ocksÄ ett sÀtt, att anvÀnda kronografen. Jag gillar dock att det piper nÀr det Àr dags för nÀsta set.
Den absolut bÀsta klocka jag burit i gym-sammanhang nÀr nog Gulfman, mycket högt pip och lagom stor sÄ att den inte Àr i vÀgen nÀr t ex dragremmar anvÀnds.
PXL_20221124_164727103.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gör det till en vana att ha klockan lite löst. NĂ€stan med alla mina G hamnar jag mellan hĂ„len sĂ„ jag har accepterat faktum.😁

Lite löst Ă€r ju GG-b100 numera (bra pĂ„ sommaren) men denna var tyvĂ€rr inte lite löst. Den Ă„kte hej vilt pĂ„ handleden och spĂ€nde jag Ă„t ett till gjorde det ont. SĂ„ nja utnyttjar returen, kommer fĂ„ psykbryt det vet jag hur grym estetiskt den Ă€n Ă€r 🙈
 
Topp