• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BĂ„da tvĂ„ Ă€r ursnygga pĂ„ olika sĂ€tt😍
Jo helt klart 😅
HÄller med, Àr nyfiken pÄ mtg. Haft nÄgra gsteel som varit fina (utom visarna som varit liite sÄdÀr) och mtg verkar som en mkt bÀttre klocka.

KörsbĂ€rsfĂ€rgen gör den lite speciell, ger ju en helt annan kĂ€nsla Ă€n om den vore svart 😎
Ja MTG Àr ju en helt annan kÀnsla, sÀkert inte som MRG, men tung, klass, och generellt stilig bara :) gillar den rÀtt skarpt faktiskt, men Àr lite smÄtt sugen pÄ hur en MTG B3000 kÀnns, finns dock ingen begagnad Àn sÄ fÄr avvakta lite :)

Hmm. Kom just pĂ„ att jag glömde tvĂ„ drickaflaskor ute i torsdags kvĂ€ll... 😳
Dom Àr rÀtt svÄrdruckna just nu..
IMG_20221217_221419.jpg

Fodrar ut och har halsont, klarade iaf en full trÀningsvecka pÄ schemat.
Frogman idag, de dÀr med att gÄ OWG gick Är skogen, titta tom pÄ fler klockor igÄrkvÀll. Jaja kul att röra om i samlingen lite .
@vinterdykaren slĂ€ng gĂ€rna upp en bild pĂ„ min gamla TLC hĂ€r i trĂ„den nĂ„n gĂ„ng😁👍
Gillar verkligen den nya 30th frogman lite sugen faktiskt. Men denna 8250 blĂ„ camo modellen tycker jag Ă€r en av de snyggaste ocksĂ„ 👍 .
Nu hÄller bonden pÄ att fixa rÄvarorna till alla pÄ forumet sÄ ni har nÄt att kÀka i jul och resten av Äret ocksÄ för den delen
DSC_0156.JPG
DSC_0157.JPG

Inte direkt en kontinental frukost men bra för kropp och sjÀl. Kyckling rÄg havre Àgg banan och lite olivolja.

PXL_20221218_072117369.jpg
Vi har varje Är nÄgot vi kallar trivselpeng pÄ jobbet. Det Àr typ 600 kr per person.
Inga jÀttepengar, men det rÀcker ÀndÄ till att Àta riktigt bra en gÄng, eller lite enklare ett par ggr.

Nu chefar jag för en ny gruppering och har förstÄtt att det finns en slant kvar för detta Är. Men vi hinner inte Àta julbord eller nÄt sÄnt. Jag sa dÀrför, varför inte satsa pÄ en god frukost tillsammans, istÀllet? Det föll i god jord, sÄ pÄ tisdag fÄr jag fixa nÄt gott.

TĂ€nker... ditt recept, kan du dela det?

Ser dem framför mig...
-Va i hela vida vĂ€rlden Ă€r nu detta!??? đŸ€Ł

Vi har varje Är nÄgot vi kallar trivselpeng pÄ jobbet. Det Àr typ 600 kr per person.
Inga jÀttepengar, men det rÀcker ÀndÄ till att Àta riktigt bra en gÄng, eller lite enklare ett par ggr.

Nu chefar jag för en ny gruppering och har förstÄtt att det finns en slant kvar för detta Är. Men vi hinner inte Àta julbord eller nÄt sÄnt. Jag sa dÀrför, varför inte satsa pÄ en god frukost tillsammans, istÀllet? Det föll i god jord, sÄ pÄ tisdag fÄr jag fixa nÄt gott.

Ser dem framför mig...
giphy1.gif

Ser dem framför mig...

Haha lol, jag hade fĂ„tt sĂ„ mĂ„nga hatmejl😂

Ser dem framför mig...
Det hÀr kamrater Àr utfodring av arbetsstyrkan sÄ att ni kan rÀkna snabbare pÄ kulramarna!

Eftersom det Àr mycket snack om julgranar just nu sÄ ska jag dela med mig av en granhistoria...
För lÀnge sedan hade jag ett litet hus mitt inne i mörka skogen och inför en jul frÄgade jag min granne och markÀgaren till skogen runt mitt torp om jag fick ta en gran pÄ hans mark. Jag visste att han va lite snÄl men eftersom jag ofta hjÀlpte honom med bÄde det ena och det andra "for free" sÄ tyckte jag att han gott kunde sponsra mig med en liten gran. Efter viss tvekan gick vi ut i skogen och han visade var jag kunde ta en gran i lÀmplig storlek, och sÄ blev det en fin gran det Äret! NÄgot Är senare va vi ute och gick i "granskogen" och grannen berÀttade om sina planer för avverkning och föryngring av bestÄndet. NÀr vi gick i en vÀlbekant del av skogen pekade han med hela handen pÄ en stenmur och berÀttade att dÀr gÄr grÀnsen till grannmarken. DÄ insÄg jag att det va pÄ "fel" sida stenmuren jag huggit mig en gran i "god tro" och just den markÀgaren visste jag att min granne inte gillade! Tydligen hade han glömt att han gav bort nÄgon annans gran....
20221218_104723.jpg
6900 och smÄgranar för att inte köra av vÀgen ner i "offtopick" diket....

Senast Àndrad:
Eftersom det Àr mycket snack om julgranar just nu sÄ ska jag dela med mig av en granhistoria...
För lÀnge sedan hade jag ett litet hus mitt inne i mörka skogen och inför en jul frÄgade jag min granne och markÀgaren till skogen runt mitt torp om jag fick ta en gran pÄ hans mark. Jag visste att han va lite snÄl men eftersom jag ofta hjÀlpte honom med bÄde det ena och det andra "for free" sÄ tyckte jag att han gott kunde sponsra mig med en liten gran. Efter viss tvekan gick vi ut i skogen och han visade var jag kunde ta en gran i lÀmplig storlek, och sÄ blev det en fin gran det Äret! NÄgot Är senare va vi ute och gick i "granskogen" och grannen berÀttade om sina planer för avverkning och föryngring av bestÄndet. NÀr vi gick i en vÀlbekant del av skogen pekade han med hela handen pÄ en stenmur och berÀttade att dÀr gÄr grÀnsen till grannmarken. DÄ insÄg jag att det va pÄ "fel" sida stenmuren jag huggit mig en gran i "god tro" och just den markÀgaren visste jag att min granne inte gillade! Tydligen hade han glömt att han gav bort nÄgon annans gran....
20221218_104723.jpg
6900 och smÄgranar för att inte köra av vÀgen ner i "offtopick" diket....
Skjuta julgran Ă€r en god gammal sed ju😍

Det hÀr kamrater Àr utfodring av arbetsstyrkan sÄ att ni kan rÀkna snabbare pÄ kulramarna!
Banne mig!
De börjar ligga farligt till, argumenten stĂ€rks 😂

Fast jag tror det blir tekakor, surdegsbröd, Àgg, massor av rÀkor, majo och ett salladsblad. Tillsammans med diverse annat gott.

VÀgen till ingenjörens hjÀrta gÄr genom magen, var det nÄn som sa.

On topic, hundis har tagit time out. Igen 😂
20221218_111213.jpg

Tillbaka
Topp