• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

White Christmas?
White Knight?
Snowman?
Stormtrooper?
Snow White?
The Virgin?
KÀrt barn har mÄnga namn.
SvÄrt att tro att det faktiskt Àr en beater, en tool watch. :woot:

IMG_20181205_093241.jpg

Detta kÀnns stormtrooper!
Panda_63.jpg

Vad jag minns sÄ har alltid den ljusgrÄ G-9000 kallats för "Stormtrooper". Den du postade ovan kallas tydligen "Panda". Man kan ju tycka att Mudmannen Àr lite för grÄ för att vara en stormtrooper, men det finns tydligen fler bidragande orsaker till just "-trooper":

"...the GR-8900A-7ER, also known as the “Panda”. When you look at the colors scheme, it’s pretty clear where this nickname comes from, but in the beginning some people also called it the “Stormtrooper”, but real G-Shockers already know this name is already given to the creamy white G-9000 Mudman, as it was a popular watch worn by the military troopers in Iraq."

http://50-gs.blogspot.com/2012/08/g-shock-35-panda.html

Senast Àndrad:
För mycket svart.
JÀmför med den Àkta varan och se hur de svarta partierna pÄ klockan övervÀldigar.
stormtrooper.jpg

JÀmför sen med min vita! Perfekta fÀrgproportioner.
wc.jpg
Varför i hela friden visar du upp en stormtrooper frÄn de nya filmerna??
Det Àr ju inga riktiga Star Wars filmer.

De Stormtroopers som Kenner tillverkade ( de riktiga ursprungliga) höll dessutom vitheten en vecka pÄ. Sen började armar och ben snabbt gulna. Slutresultatet blev en grÄgul figur. Om ni inte tror mig sÄ gÄ upp pÄ vinden/ förÄdet o rya fram era gamla klenoder.

Senast Àndrad:
Varför i hela friden visar du upp en stormtrooper frÄn de nya filmerna??
Det Àr ju inga riktiga Star Wars filmer.

De Stormtroopers som Kenner tillverkade ( de riktiga ursprungliga) höll dessutom vitheten en vecka pÄ. Sen började armar och ben snabbt gulna. Slutresultatet blev en grÄgul figur. Om ni inte tror mig sÄ gÄ upp pÄ vinden/ förÄdet o rya fram era gamla klenoder.
Va! JÀmför vi leksaker med "riktiga" Stormtroopers? SÄ kan vi inte ha det:wideyed:

Tillbaka
Topp