• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BerÀtta mer! VÀldigt fin med rutmönstret pÄ tavlan och caseback :)

Men bezeln och bandet som sitter pÄ nu ser ju jÀttefrÀsch ut?

Jag gillar att meka och modda saker. Hittade nÄn trÄd för lÀnge sen pÄ wus dÀr nÄn hade gjort en mod pÄ en DW5600e för att efterlikna DW5000C (bild nedan, stulen frÄn the interwebs).

Tyckte det verkade vara en kul mod sÄ jag bestÀllde dom delarna som behövdes för att bygga en modern DW5000C. Det enda som blir kvar av DW5600 i slutÀndan Àr modulen.
Boetten Àr frÄn DW5030, bezel och band Àr AM band passande just DW5000c/liknande, dvs tidtypiska.
A47B2689-566E-49ED-A975-B4B8F0421A29.jpeg

Jag har aldrig Àgt en Rangeman tidigare men blev mÀkta imponerad av den 60min lÄnga genomgÄngen som ligger pÄ Youtube. BÀttre funktioner Àn Mudmastern plus att man slipper justera med kronan. Ska bli spÀnnande att testa!

Rangeman Ă€r grym! Mycket bra funktioner (Ă€ven om man kanske, om man ska vara Ă€rligt, inte har SÅ stor nytta av barometer och höjdmĂ€tare i vardagen...). VĂ€ldigt genomtĂ€nkt, bara en sĂ„n grej att man kan aktivera stoppur med en knapp frĂ„n tidsvisningslĂ€ge!

Hög kvalitetskÀnsla rakt igenom och sitter otroligt bekvÀmt pÄ handleden. SjÀlv vart jag sÄld första gÄngen jag testade den! :)

Priset Àr ju dessutom löjligt lÄgt (gÄr ofta att fÄ rejÀlt rabatterad pÄ nÀtet) för vad man fÄr egentligen!

Det blir nog till att skaffa den blÄa 5610modulen och köra ihop med det turkosa bandet..

QUOTE="Jockinho, post: 2615690, member: 37"]Hmm den blÄ boetten var inte dum! Lirar ju lite med den blÄ texten :pompus:[/QUOTE]

Jag gillar att meka och modda saker. Hittade nÄn trÄd för lÀnge sen pÄ wus dÀr nÄn hade gjort en mod pÄ en DW5600e för att efterlikna DW5000C (bild nedan, stulen frÄn the interwebs).

Tyckte det verkade vara en kul mod sÄ jag bestÀllde dom delarna som behövdes för att bygga en modern DW5000C. Det enda som blir kvar av DW5600 i slutÀndan Àr modulen.
Boetten Àr frÄn DW5030, bezel och band Àr AM band passande just DW5000c/liknande, dvs tidtypiska.
A47B2689-566E-49ED-A975-B4B8F0421A29.jpeg
Nu blir jag förvirrad. Har du bestÀllt 5600C am band och bezel till din 5030c mod? Det kommer Inte att passa. Banden Àr för breda (18mm) och bezeln Àr formad annorlunda. Jag förutsatte att du hade en 5600C hemma som du köpt delar till.

Kanske lika bra du köper en 5600C nu ocksÄ! Fixar till den och ger den nytt band och bezel!

Senast Àndrad:
Nu blir jag förvirrad. Har du bestÀllt 5600C am band och bezel till din 5030c mod? Det kommer Inte att passa. Banden Àr för breda (18mm) och bezeln Àr formad annorlunda. Jag förutsatte att du hade en 5600C hemma som du köpt delar till.

Kanske lika bra du köper en 5600C nu ocksÄ! Fixar till den och ger den nytt band och bezel!
Om jag fattat det rÀtt frÄn sÀljaren sÄ ska banden/bezeln passa dw5600... Men nu blir jag osÀker. Men vi fÄr se helt enkelt :)

Du hade helt rÀtt, jag har köpt fel grejer :) Men dÄ har man ju, som du sÀger, en anledning att leta efter en 5000c/5600c :D

Du hade helt rÀtt, jag har köpt fel grejer :) Men dÄ har man ju, som du sÀger, en anledning att leta efter en 5000c/5600c :D
5600C Àr grym. Jag önskar jag hittade en i gott skick som jag vÄgade bada med! Hade jag haft en glaspress (och varit vÄghalsig) hade jag köpt dw-5030c delar och tryckt glaset frÄn en dw-5600e pÄ den. Det Àr fortfarande min "dröm" mod :)

HÀr Àr min gamla 5600C.

DSC_0004.jpg

Extra kul med bra priser och inom EU (Àn sÄ lÀnge).
En av de saker som stör mig med Brexit Àr just att inom EU Àr Storbritannien ofta bra pÄ nÀthandel. Trist!

Men – riktigt lockande priser idag! Om man sugen nĂ€r de hade 15 % och funderade nĂ€r de hade 12 ... sĂ„ blir det svĂ„rt att motstĂ„ nu!

En av de saker som stör mig med Brexit Àr just att inom EU Àr Storbritannien ofta bra pÄ nÀthandel. Trist!

Men – riktigt lockande priser idag! Om man sugen nĂ€r de hade 15 % och funderade nĂ€r de hade 12 ... sĂ„ blir det svĂ„rt att motstĂ„ nu!

DÄ Àr vi hÀnvisade till black Fridays, mellandagsreor hÀr istÀllet. Jag vÄgar inte riktigt bestÀlla frÄn Italien och dylikt.

DÄ Àr vi hÀnvisade till black Fridays, mellandagsreor hÀr istÀllet. Jag vÄgar inte riktigt bestÀlla frÄn Italien och dylikt.
Beror lite pÄ vilka summor det handlar om, men jag har köpt frÄn Italien utan problem. ;)

Helst skulle man ju handla i Sverige. Försöker göra det, nÀr det inte skiljer sÄ sjukt mycket som i den hÀr superrean.

Finns det nÄgon rolig & matig lista med LE slÀpp pÄ exempelvis Mudman & Rangeman? Försökte googla med det gav inte sÄ mycket, alternativt sÄ Àr utbudet rÀtt glest?

Lite men den Àr sÄ rÄ att det Àr skitsamma :cigar: Kan du inte slÀnga upp lite handledsbilder pÄ din och övertala mig :)
Klockan Àr kvar i Norge sÄ jag fick grÀva lite i arkivet och hittade en bild frÄn den 12 april. Hursomhelst sÄ Àr Kingen sÄ billig att det troligtvis finns risk att du Äker i fÀngelse om du inte slÄr till :D
FE4A0322-8456-40B3-8342-E9795E484604.jpeg

Tillbaka
Topp