• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ÅhĂ„Ă„...
20230119_125716.jpg

NÄgot rött...
20230119_125805.jpg

Grymt nöjd!
20230119_125956.jpg

Hej,

Jag har en mycket fin limiterad Rangeman GW-9402KJ-2JR som jag tÀnkte sÀlja. Jag visar den hÀr först innan jag annonserar ut den.
Den Àr komplett med allt. Det finns nÄgra repor pÄ keepern, men annars Àr den i nyskick.

Det finns nÄgra fÄ till salu pÄ eBay i Japan för ca 9000 + moms och tull, men jag sÀljer den hellre hÀr för en mindre summa.

Mvh Roger
Jisses vilken fin blĂ„ fĂ€rg. Denna kan vara klockan som skulle kunna fĂ„ min G-Shocksjukdom att trigga igĂ„ng igen đŸ€Ł

Bada skulle jag inte sĂ€ga Ă€r nĂ„gra problem om man vet att klockan Ă€r tĂ€t, men bastubad skulle jag avrĂ„da frĂ„n oavsett klocka. Problemet dĂ€r Ă€r inte packningarna utan temperaturskillnaden mellan insida respektive utsida av den. Det kommer att uppstĂ„ kondens inne i klockan Ă€ven om den skulle vara tĂ€t och jag behöver vĂ€l inte sĂ€ga att det Ă€r en dĂ„lig situation att hamna i... 😔
Nyfiken, har det hĂ€nt dig nĂ„n gĂ„ng? TĂ€nker mest pĂ„ Gs dĂ„, för har ingen egen erfarenhet...Ă€nnu 😄
Andra klockor anvĂ€nder jag till allt och har alltid gjort, inklusive bastu och iskalla vatten utan att det hĂ€nt nĂ„t sĂ€rskilt đŸ€”

Det gÄr hur fint som helst!
Lyssna inte pĂ„ @HSK pĂ„ föregĂ„ende sida 😁

VĂ€ntar fortfarande pĂ„ fĂ€rggrannare klĂ€der till 5610an som borde anlĂ€nt helst igĂ„r. Tur man Ă€r sĂ„ bra pĂ„ att vĂ€nta 🙄
NkBica1.jpg
3c09d14adcdd6626599b630020298af374a0fd836295a829a62c17c45770fd64.jpg

Var bestĂ€llde du banden ifrĂ„n? Har velat skaffa ny bezel + band till GW-5000 men efter Brexit har det blivit sĂ„ jĂ€kla dyrt att importera frĂ„n Tiktox som annars var standardleverantören. Jag vet att det brukar tipsas om nĂ„gon polsk ebaysĂ€ljare men har superkass koll pĂ„ det hĂ€r nu för tiden. 🙈

Är inte lördag men frĂ„gar Ă€ndĂ„, kĂ€nns som att det mesta Ă€r tillĂ„tet hĂ€r i trĂ„den (förutom att skrattgrĂ„ta).
Är det nĂ„gon som vill byta G-shock? Jag har en svart gba-800, med lĂ„da och allt sĂ„nt som ingĂ„r vid köp. Jag Ă€r intresserad av nĂ„gon annan G med positiv display, gĂ€rna en svart, grĂ„ eller grön. Pengar upp, ner, höger eller vĂ€nster kan vi lösa om bytesklockan ligger lĂ„ngt bort i inköpspris i jĂ€mförelse med min, Ă€ven om det för egen del inte Ă€r speciellt viktigt.

3c09d14adcdd6626599b630020298af374a0fd836295a829a62c17c45770fd64.jpg

Var bestĂ€llde du banden ifrĂ„n? Har velat skaffa ny bezel + band till GW-5000 men efter Brexit har det blivit sĂ„ jĂ€kla dyrt att importera frĂ„n Tiktox som annars var standardleverantören. Jag vet att det brukar tipsas om nĂ„gon polsk ebaysĂ€ljare men har superkass koll pĂ„ det hĂ€r nu för tiden. 🙈
Fick tips hÀr i trÄden om en tysk sajt, men vÄgar inte sÀga bra eller dÄligt innan grejerna anlÀnt. Inget jÀtteutbud men hade det jag sökte till ok pris:

Japp, skriver under pĂ„ allt du sĂ€ger 😊 Börjar sakteligen snappa upp ett Ă„ annat, har dock inte riktigt bestĂ€mt hur lĂ„ngt ner i kaninhĂ„let man ska hoppa.
NÄgra saker som bör testas:

Valfri fyrkant i plast (gÀrna screwback)
StÄlis
GW-9400
CasiOak

Den djupaste delen av kaninhĂ„let, MRG och Titanare, kan du spara till sommaren 😁

Tillbaka
Topp